معرفی سیستم های روشنایی خودرو

0

معرفی سیستم های روشنایی خودرو

یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های هر خودرو سیستم روشنایی آن است که تاثیر بسیار زیادی در ایمنی هنگام رانندگی و البته ظاهر ماشین می گذارد.

معرفی چراغ جلو در سیستم روشنایی خودرو

چراغ جلو در سیستم روشنایی جزو قطعات پر اهمیت و پرکاربرد خودرو محسوب می شود که وظیفه روشن کردن مسیر برای راننده در تاریکی شب را بر عهده دارد. این چراغ به عنوان یک هشدار دهنده برای خودروهایی که در خلاف مسیر یا جلو تر از شما حرکت می کنند، نیز عمل می کند.
چراغ جلوهای خودرو به طور کلی به دو دسته فابریک و اسپرت تقسیم می شوند و دارای نور بالا و نور پایین هستند. در بعضی از مدل های اسپرت برای ارتقای نور چراغ از لنز، لامپ زنون، هالوژنی و هدلایت استفاده می شود که می توان این قطعات را به صورت جداگانه نیز روی چراغ فابریک نصب نمود.

کیت زنون

کیت زنون اغلب شامل دو عدد لامپ و دو ترانس می شود که نصب آن باعث افزایش چندین برابری شفافیت و درخشندگی نور چراغ جلو یا چراغ مه شکن خودرو می شود.
به طور علمی لامپ زنون لامپی است که در آن‌ قوس الکتریکی بین دو الکترود که در فاصله حدود ۲ میلی‌ متری از یکدیگر انجام می گیرد و بر اثر ولتاژ بالای تولید ترانس آن، نور فوق العاده ای تولید می شود. این لامپ ها عمر طولانی تر و مصرف برق کمتری نسبت به لامپ های هالوژنی دارند و نور باکیفیت تری نیز تولید می کنند.

پایه لامپ زنون تفاوت چراغ زنون با ال ای دی تفاوت هدلایت و زنون چراغ زنون چیست قیمت لامپ زنون معایب لامپ زنون نصب لامپ زنون پژو 206 آموزش نصب لامپ زنون آموزش نصب چراغ هدلایت پایه لامپ هدلایت نصب لامپ هدلایت پراید نصب لامپ هدلایت پژو پارس نصب لامپ زنون پژو پارس آموزش برق پژو 206 آموزش برق خودرو آموزش برق خودرو سمند آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو نصب زنون روی مه شکن 206 نصب زنون روی پژو 405 نصب زنون روی سمند

لامپ هالوژنی

لامپ های هالوژنی علاوه بر چراغ جلو خودرو در چراغ مه شکن نیز کاربرد دارند و باعث گسترش دید راننده در مسیر می شوند. این لامپ نوردهی مناسبی دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. این مدل از لامپ ها به دلیل تولید گرمای زیاد، مصرف زیاد انرژی و طول عمر کوتاه، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. لامپ هالوژنی با داشتن نوری طبیعی تر، موجب افزایش ایمنی خودرو به ویژه هنگام رانندگی در رطوبت هوا، مه گرفتگی و بارندگی خواهد شد.

پایه لامپ زنون تفاوت چراغ زنون با ال ای دی تفاوت هدلایت و زنون چراغ زنون چیست قیمت لامپ زنون معایب لامپ زنون نصب لامپ زنون پژو 206 آموزش نصب لامپ زنون آموزش نصب چراغ هدلایت پایه لامپ هدلایت نصب لامپ هدلایت پراید نصب لامپ هدلایت پژو پارس نصب لامپ زنون پژو پارس آموزش برق پژو 206 آموزش برق خودرو آموزش برق خودرو سمند آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو نصب زنون روی مه شکن 206 نصب زنون روی پژو 405 نصب زنون روی سمند

لنز یا عدسی در چراغ

یکی از قطعاتی که باعث افزایش و تقویت نور چراغ جلو می شود، لنز یا عدسی است که به طور جدگانه می توان، آن را تهیه و برای نور بالا و نور پایین خودرو نصب نمود. عدسی در داخل کاسه چراغ قرار می گیرد و با تولید خط کات نور و ارتقا چندین برابری نور، دید فوق العاده ای برای راننده به همراه می آورد. همچنین لنز این قابلیت را به راننده می دهد که حتی با نصب زنون تنظیم دقیقی روی نور لنز داشته باشد و موجب اذیت شدن چشم رانندگان دیگر نشود.

هدلایت

هدلایت جزو جدیدترین تکنولوژی های سیستم نور پردازی خودروست که موجب کاهش ۸۰ درصدی مصرف برق نسبت به سایر لامپ ها می شود و باعث افزایش طول عمر باتری خودرو و تولید حرارت کمتری نیز می گردد. طول عمر هدلایت تقریبا ۵ برابر لامپ های هالوژنی است و برای نور بالا، نور پایین چراغ جلو و مه شکن قابل نصب و استفاده است.

 خرید هدلایت قوی

چراغ خطر عقب در سیستم های روشنایی

یکی دیگر از مهم ترین قطعات سیستم های روشنایی خودرو چراغ خطر عقب است و اهمیت و نقش مهمی هنگام رانندگی دارد که در ادامه به معرفی و کاربرد آن خواهیم پرداخت.
خطر عقب هنگام روشن شدن خودرو و دیگر چراغ ها روشن می شود و وظیفه هشدار دادن به رانندگان پشت سری هنگام گرفتن ترمز، دنده عقب و گردش به راست یا چپ را بر عهده دارد تا خودرو شما را در تاریکی شب ببینند و فاصله شان را تنظیم کنند.
در چراغ عقب های فابریکی معمولا از لامپ و برای چراغ های اسپرت علاوه بر لامپ از نئون و ال ای دی نیز برای ارتقا نور و تغییر ظاهر چراغ استفاده می شود.

قیمت چراغ مه شکن 206 نصب چراغ مه شکن چراغ پروژکتور پژو قیمت چراغ جلو خودرو تعمیر چراغ جلوی خودرو آموزش برق خودرو آموزش تعویض چراغ مزایای لامپ LED معایب لامپ LED بهترین چراغ خودرو بهترین لامپ خودرو تفاوت چراغ زنون با ال ای دی مقایسه چراغ های زنون معایب لامپ زنون HID Xenons انواع چراغ خودرو مزایا و معایب چراغ هالوژنی

چراغ مه شکن

این چراغ داخل سپر جلو خودرو و نزدیکی چراغ جلو قرار گرفته و در بعضی از خودروها روی سپر عقب کنار چراغ خطر نیز نصب می شود تا در هوای بارانی و مه گرفتگی هشدار دهنده برای رانندگان دیگر باشد. چراغ مه شکن خودرو به طور کلی در شرایط نامساعد آب و هوایی که نور چراغ جلو کافی نیست مورد استفاده قرار می گیرد و اهمیت بالایی در این شرایط دارد، چرا که مانع از شکست و برگشت نور در مه و در نتیجه بازگشت نور به سمت راننده می شود. در ساخت چراغ مه شکن معمولا از لامپ های معمولی، زنون، هدلایت و ال ای دی استفاده می کنند تا مکمل خوبی برای نور خودرو باشد.

اجزا سپر خودرو آموزش تعویض سپر جلو 206 تعویض سپر جلو پراید دیفیوزر چیست کاربرد اسپلویر اسپلویر چیست دیاق سپر چیست معرفی قطعات خودرو مقالات آموزشی خودرو

دی لایت

دیلایت یا چراغ روشنایی در روز چراغی است که برای مطلع کردن عابران پیاده و دیگر خودروها در روشنایی روز استفاده می شود و استفاده از آن در شهرهای شمالی کشور که آب و هوای مه آلود دارند، یا استان های جنوبی که دچار ریز گرد می شوند، می تواند بسیار مفید و باعث افزایش ایمنی باشد.

این چراغ علاوه بر ویژگی های ذکر شده موجب زیبایی و اسپرت شدن خودرو می گردد و ظاهری جدید برای آن به ارمغان می آورد.

چراغ ترمز سوم

 آموزش برق پژو 206 آموزش برق خودرو آموزش برق خودرو سمند آموزش برق موتور سیکلت آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش تعمیر برق پراید آموزش تنظیم برق خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو آموزشگاه برق خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آنتن برقی چگونه کار میکند تعمیر برق ال 90 تعویض کویل برق ال 90 قطع شدن برق استارت نقشه های برق ام وی ام تعمیرات برق سمند EF7 فیوز برق سوئیچ استارت تعمیر برق هایما s7 برق خودرو برق خودرو چیست برق خودرو پارس تعمیر موتور و برق خودرو تقویت برق خودرو تعمیرکار برق خودرو تعمیرات تخصصی برق خودرو چک کردن برق خودرو قطع شدن برق چراغهای پشت آمپر پراید یکسوکننده برق چیست عیب یابی برق زانتیا عیب یابی برق رانا اجرت سیستم برق رسانی نقشه برق رانا برق دزدی ماشین علائم برق دزدی ماشین برق و الکترونیک خودرو

چراغ ترمز سوم یا چراغ استپ سوم وظیفه هشدار دادن به خودروهای عقبی در هنگام ترمز گرفتن را بر عهده دارد و هنگامی که چراغ های ترمز خودرو روشن می شوند، به طور کاملا هماهنگ با آنها روشن می گردد. در ساخت این چراغ از ال ای دی یا لامپ معمولی استفاده می شود و بعضی از مدل ها پایه دار و بعضی دیگر بدون پایه هستند و علاوه بر اعلان هشدار سبب تغییر ظاهر خودرو نیز خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.