مکانیزم نشان دهنده درجه بنزین بی متالی

0

نشان دهنده درجه بنزین بی متالی

http://s1.picofile.com/file/6227504024/2.gif

مکانیزم  ساختمان سوخت نمای بیمتالی مانند نشان دهنده درجه اب بی متالی است که در ان از تیغه بی متالی و سیم پیچ حرارتی استفاده میشود . درحالتهای پر و خالی بودن باک ، مقدار مقاومت باک تغییر میکند و بر حسب مقدار جریان مصرفی  و حرارت ایجاد شده در سیم پیچ حرارتی، تیغه بی متالی تغییر طول میدهد و عقربه نشان دهنده در فاصله E( خالی بودن باک)  و F( پربودن باک) مقدار حجم سوخت اندازه گیری شده ی داخل باک را نشان میدهد. شکل  ۲۱-۱

در شکل نمادین ۲۲-۱ وضعیت شناور در حالت های پربودن باک، پربودن ۱/۲ باک و خالی بودن باک نشان داده شده است.

در ساختمان این نوع درجه اب،از تیغه ی( نوار) بی متالی استفاده شده که در برابر حرارت حساس است و تغییر طول میدهد.سیم پیچ حرارتی نصب شده روی تیغه، تغییرات دمای لازم را برحسب مقدار جریان الکتریکی مصرفی ایجاد میکند.

درحالت سرد بودن اب موتور،به سبب مقاومت الکتریکی شمع اب، جریان بسیار کمی از سیم پیچ حرارتی عبور میکند و تغییر طول تیغه ی بی متال در حدی است که عقربه نشان دهنده، روی C ( سرد بودن اب ) قرار گیرد .

افزایش گرمای اب موتور  باعث کاهش مقاومت الکتریکی در شمع اب( واحد روی موتور) میشود و متناسب با ان جریان مصرفی دستگاه افزایش میابد. عبور  جریان الکتریکی از سیم پیچ تیغه ی بی متال باعث گرم شدن تیغه بی متال و در نتیجه افزایش طول ان میشود .

افزایش طول تیغه باعث تغییر موقعیت عقربه دستگاه میشود و عقربه به سمت H ( گرم شدن اب ) حرکت میکند.

 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.