رونمایی از فراری ۸۱۲ GTS اسپایدر (عکس)

0

فراری سرانجام مدل بدون سقف ۸۱۲ با نام ۸۱۲ GTS اسپایدر را رونمایی کرد که قوی‌ترین خودروی کروک حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

فراری 812 GTS خودرو جدید فراری شرکت فراری بهترین خودرو اسپرت مشخصات فراری جدید قیمت فراری بهترین خودروهای 2020 برترین موتور فراری مجله خودرو

فراری پس از ۵۰ سال، از اولین مدل ۱۲ سیلندر موتور جلوی روباز خود با نام ۸۱۲ GTS اسپایدر رونمایی کرد. فراری از این مدل در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. رونمایی از این خودرو هم‌زمان با نودمین سالگرد تأسیس این برند انجام شد. فراری آخرین بار در مدل ۳۵۶ GTS4 که به نام دیتونا نیز شناخته می‌شد، از موتور ۱۲ سیلندر در یک خودروی اسپایدر موتورجلو استفاده کرده بود. فراری با دیتونا در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز در سال ۱۹۶۷ توانسته بود هر سه مقام نخست را در اختیار بگیرد. ۸۱۲ GTS اسپایدر  از سقف بازشونده‌ی برقی استفاده می‌کند؛ باز و بسته‌شدن این سقف با استفاده از یک کلید درون کابین انجام می‌شود و تنها به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد. امکان باز و بسته‌کردن سقف حین حرکت تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد.

2020 Ferrari 812 GTS

فراری در این مدل از پیشرانه‌ی V12 تنفس طبیعی با حجم ۶.۵ لیتر استفاده کرده است که می‌تواند تا ۸۹۰۰ دوربردقیقه کار کند. این پیشرانه توانایی تولید ۷۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که با نسخه‌ی کوپه‌ی این خودرو برابری می‌کند. نیروی پیشرانه در این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچ به چرخ‌های عقب با لاستیک‌هایی به ابعاد ۳۱۵،۳۵،۲۰ انتقال پیدا می‌کند. ۸۱۲GTS اسپایدر برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کم‌تر از ۳ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت‌ آن نیز به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

فراری 812 GTS خودرو جدید فراری شرکت فراری بهترین خودرو اسپرت مشخصات فراری جدید قیمت فراری بهترین خودروهای 2020 برترین موتور فراری مجله خودرو

فراری اعلام کرده که قدرت بالای پیشرانه‌ی این خودرو به کمک استفاده از انژکتورهایی با فشار ۳۵۰ بار و سیستم ورودی هوای متغیر که از خودروهای فرمول یک به عاریت گرفته شده به دست آمده است. بنابر اعلام سازنده، ۸۰ درصد گشتاور پیشرانه ۳۵۰۰ دوربردقیقه در دسترس قرار دارد و بین ۶۵۰۰ تا ۸۹۰۰ دوربردقیقه نیز پیشرانه به حداکثر قدرت خود می‌رسد.

2020 Ferrari 812 GTS

فراری برای تولید نسخه‌ی اسپایدر ۸۱۲ قسمت عقب این خودرو را به‌طور کامل از نو طراحی کرده است که شامل سقف و صندوق نیز می‌شود. همچنین مقاومت بدنه افزایش پیدا کرده تا در نبود سقف، استحکام خودرو دچار مشکل نشود. با وجود این تغییرات، فراری همچنان توانسته تقسیم وزن این خودرو را به‌صورت ۴۷ درصد در جلو و ۵۳ درصد در عقب حفظ کند. وزن کلی مدل اسپایدر ۸۱۲ معادل ۱۶۰۰ کیلوگرم است که در مقایسه با نسخه‌ی کوپه ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر است. فراری هنوز قیمت ۸۱۲ GTS اسپایدر را اعلام نکرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.