رونمایی از اتوبوس شهری زامیاد سیتی باس (فوتون C12) + عکس

0

اتوبوس شهری زامیاد سیتی باس یا همان فوتون C12 در نمایشگاه خودرو شیراز 1402 رونمایی شد. این اتوبوس با هدف نوسازی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری رونمایی شده و قرار است که در سال جاری در ناوگان اتوبوسرانی شهرهای مختلف کشور قرار بگیرد.

 نمایشگاه خودرو شیراز  انواع اتوبوس شهری  اتوبوس شرکت واحد  اخبار شرکت زامیاد  مدیرعامل شرکت زامیاد

زامیاد بازوی تجاری ساز گروه خودروسازی سایپا بوده که تجربه اتوبوس سازی را نیز پیشتر در کارنامه خود دارد. با توجه به قدیمی بودن ناوگان اتوبوسرانی درونشهری و آلایندگی بالای اتوبوسهای مسافری داخل شهر و کندی نوسازی آن، زامیاد سعی کرده با معرفی اتوبوس شهری سیتی باس که همان فوتون C12 بوده گامی موثر در این راستا برداشته باشد.

مشخصات فنی اتوبوس شهری زامیاد سیتی باس (فوتون c12)

اتوبوس شهری زامیاد C12 در دسته اتوبوس های شهری 12 متری قرار می گیرد و دارای 32+2 صندلی بوده که دو صندلی آن برای برای با ناتوانی جسمی طراحی شده است. این اتوبوس ظرفیت ایستاده 48 مسافر را داشته و البته ممکن است که شهرداری ها تعداد صندلی های این اتوبوس را بیشتر کنند. اما این چیدمان صندلی بر اساس استاندارد اروپا اجرا شده که امید است با همین چیدمان وارد ناوگان اتوبوسرانی درون شهری استفاده شود.

اتوبوس زامیاد سیتی باس فوتون c12 دارای پیشرانه 9.5 لیتری شش سیلندر خطی کامینز بوده و قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک Voith است که موجب راحتی استفاده در ناوگان اتوبوسرانی درون شهری شده است. این اتوبوس دارای سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع الکترونیکی WABCO استک این اتوبوس دارای ترمز دیسکی عقب و جلو و همچنین ترمز بادی دو مداره بوده و دارای توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز کمکی باز هم از برند معتبر WABCO است.

اتوبوس فوتون C12 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV بوده و وزن خالص آن 12.3 تن و حداکثر وزن مجاز آن 19 تن اعلام شده است. شعاع گردش این اتوبوس 12 متر بوده و قادر است از حداکثر شیب 30 درصدی بالا برود. ظرفیت مخزن سوخت آن نیز 230 لیتر بوده و از هر دو طرف قابلیت سوختگیری دارد.

ویژگی های اتوبوس زامیاد سیتی باس (فوتون C12)

 نمایشگاه خودرو شیراز
 انواع اتوبوس شهری
 اتوبوس شرکت واحد
 اخبار شرکت زامیاد
 مدیرعامل شرکت زامیاد

راننده روی صندلی با تعلیق پنوماتیکی قابل تنظیم قرار می گیرد و فضایی کاملا مجزا از مسافران دارد. برای راننده دو نمایشگر کنترلی 7 اینچی لحاظ شده که تصاویر دوربین های داخل کابین و دوربین 360 درجه اطراف را به وی نشان می دهد که موجب افزایش ایمنی و راحتی بیشتر راننده می شود. تمامی شیشه های این اتوبوس از نوع دوجداره بوده و یک سوم آن قابلیت بازشو دارند.

به منظور سهولت سوار شدن افراد با ویلچر، این اتوبوس در بخش درب عقب دارای رمپ با قابلیت تاشدن به صورت دستی را داراست که حداقل عرض آن معادل 90 سانتی متر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.