علت روشن شدن هم زمان نور بالا و پایین خودرو چیست ؟

0

بررسی علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین و راه حل آن

روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین را می توانیم یک مشکل و همچنین یک ویژگی محسوب کنیم. در بعضی از خودروها امکان دابل رفلکتور وجود دارد که در صورت فعال بودن، نور بالا و نور پایین به صورت هم زمان روشن می شوند ولی در بعضی دیگر از ماشین ها این یک مشکل در سیم کشی و فیوزها است که باعث روشن شدن همزمان این دو چراغ می شود. ما در این مقاله به بررسی علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین پرداخته‌ایم تا بدانید چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

 رفلکتور چیست
 روشن شدن همزمان نور بالا و پایین پراید
 روشن شدن همزمان نور بالا و پایین 206
 روشن کردن همزمان نور بالا و پایین 207
 تنظیم نور بالا
 تنظیم نور بالا و پایین
 تنظیم نور بالای پژو پارس
 تنظیم نور بالای تیبا
 روشن شدن نور بالا و پایین پژو پارس
 روشن شدن نور بالا و پایین سمند
 لحظه روشن کردن نور بالا و پایین
 رانندگی با نور بالا در شب

“علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین” می تواند به فعال بودن دوبل یا دابل رفلکتور و یا مشکلات برقی مربوط باشد. اگر خودروی شما پژو ۲۰۶، سمند، پرشیا و… است که امکان روشن شدن همزمان نور بالا و نور پایین برای آنها وجود دارد که می توانید این گزینه را غیر فعال کنید. ولی اگر امکان دابل رفلکتور در خودروی شما وجود ندارد و با روشن کردن نور بالا، نور پایین هم روشن می ماند بایستی این موضوع را در سیم کشی خودرو جستجو کنید. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین (What Causes Both Headlights Turn On At The Same Time) و راه‌حل آن بپردازیم تا اطلاعات کاملی را در این مورد پیدا کنید.

علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، رفلکتور دوبل این امکان را به خودروی شما می دهد که هنگام استفاده از نور بالا، نور پایین نیز به صورت همزمان روشن بماند. اگر دابل رفلکتور فعال باشد، نور بالا و نور پایین هم زمان باهم روشن می شوند و اگر این گزینه غیر فعال باشد، در صورت روشن بودن نور بالا نور پایین خاموش خواهد شد.

اما در بعضی از خودروها که امکان دابل رفلکتور را ندارند، به دلیل مشکلات سیم کشی و فیوزها نور بالا و نور پایین همزمان باهم روشن می مانند که برای حل این مشکل بایستی سیم کشی خودرو را مورد بررسی قرار دهید. معمولاً پیدا کردن این قبیل مشکلات در سیم کشی خودرو کار تخصصی است و اگر دانش کافی را در این زمینه ندارید توصیه می کنیم خودرو به افراد متخصص بسپارید تا آنها با پیدا کردن علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین، بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

معمولاً روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین در خودروهای تولید داخل مشاهده می شود که به طور خلاصه می توانیم علت این موضوع را شامل موارد زیر بدانیم:

  • فعال بودن دابل رفلکتور
  • مشکلات سیم کشی ماشین
  • مشکلات مربوط به فیوزهای چراغ جلو ماشین

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردیم، اگر سوالی در مورد علت روشن شدن هم زمان نور بالا و نور پایین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. همچنین اگر تجربه‌ای راجع به این موضوع دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات بیان کنید تا افرادی که با این قبیل مشکلات سر و کار دارند بتوانند از تجربیات شما عزیزان استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.