چرا واردات خودروهای نو کند است؟

0

سازمان استاندارد از خودروهای شرکتی مثل تویوتا و یا نیسان ایراد گرفته!

یک نماینده مجلس با تاکید بر این که در حال تکمیل اطلاعات است تا مستند صحبت کند، گفت: به نظر می‌رسد علت کند بودن واردات خودروهای نو به مانع‌تراشی‌های سازمان استاندارد بازمی‌گردد.

در حالی اخیرا واردات خودروهای کارکرده با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد و از این سد عبور کرد و بحث‌ها و تحلیل‌ها پیرامون واردات این خودروها شکل گرفته است که هنوز واردات خودروهای نو که ثبت‌نام و ثبت سفارش آن از اسفند سال قبل آغاز شده بود به سرانجام مطلوبی نرسیده است.
این وضعیت سبب طرح دو پرسش شده است، اول این که چرا واردات خودروهای نو کند و لاک‌پشتی است و مانع اصلی چیست و دوم این که حالا که واردات خودروهای نو با چنین وضعیتی مواجه شده است، واردات خودروهای کارکرده به دلیل شرایط متفاوت‌تر و دست دوم بودن آنها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟

در همین رابطه جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی به اقتصادآنلاین گفت: علی‌رغم این که یک سال از مصوبه واردات خودروهای نو گذشته، عملا می‌بینیم که خودرویی وارد کشور نشده و اگر هم شده خیلی کم بوده است.

رشیدی کوچی افزود: این موضوع را پیگیری کرده‌ام و به یک‌سری نکات جالبی رسیده‌ام. سربسته عرض کنم به نظرمی‌رسد مجموعه سازمان استاندارد آنطور که باید در این مسیر همراهی نمی‌کند. سازمان استاندارد در حال مانع‌تراشی روی این موضوع است، در حال تکمیل اطلاعات در این‌باره هستم تا مستند صحبت کنم.
این نماینده مجلس گفت: آنطور که به من خبر رسیده به دلیل تاییدیه استاندارد است که هنوز نتوانسته‌ایم خودروهای نو را وارد کنیم که این هم در نوع خود عجیب است که سازمان استاندارد از خودروهای شرکتی مثل تویوتا و یا نیسان ایراد گرفته که نمی‌دانم با چه سیستم استانداری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.