3 دلیل رایج روشن نشدن چراغ مه شکن + راه حل

0

دلایل روشن نشدن مه شکن چیست؟ چراغ های مه شکن در زیر چراغ های جلو و جهت بهبود دید راننده در شرایط مه غلیظ یا باران طراحی شده اند. هم چراغ های مه شکن و هم چراغ های رانندگی میزان دیدی که چراغ های جلوی شما در موقعیت های مختلف رانندگی ایجاد می کنند را تکمیل می کنند. برای کمک به افزایش دید در شرایط مه‌آلود، چراغ‌ های مه شکن پرتوی وسیعی را ساطع می‌کنند تا به راننده کمک کند تا بیشتر جاده را ببیند.

چراغ های رانندگی می توانند با افزودن نور بیشتر به یک جاده به خصوص تاریک و ناآشنا مفید باشند. هنگامی که مه شکن و چراغ های رانندگی از کار می افتند، رانندگان ممکن است برای تنظیم مجدد چراغ های جلوی نور بالا/کم نور استاندارد دچار مشکل شوند. در این مقاله قصد داریم به روشن نشدن مه شکن و دلایل روشن نشدن چراغ مه شکن بپردازیم.

تحقیق درباره چراغ های خودرو انواع چراغ خودرو کاسه چراغ خودرو خطرات رانندگی با نور بالا زمان روشن کردن نور پایین روشن کردن چراغ مه شکن 207 نحوه روشن کردن چراغ مه شکن زمان روشن کردن چراغ مه شکن فاصله نور پایین خودرو روشن شدن همزمان نور بالا و پایین 206 آموزش برق خودرو چراغ خطر زمان روشن کردن چراغ خطر

نحوه کار مه شکن

آیا مه شکن خودروی شما کار نمی کند؟ چراغ های مه شکن میزان دیدی که چراغ های جلوی شما در موقعیت های مختلف رانندگی ایجاد می کنند را تکمیل می کند. برای کمک به افزایش دید در شرایط مه‌آلود، چراغ‌ های مه شکن پرتوی وسیعی را ساطع می‌کنند تا به راننده کمک کند تا بیشتر جاده را ببیند. هنگامی که چراغ های مه شکن از کار می افتند، رانندگان ممکن است برای تنظیم مجدد چراغ های جلوی نور بالا/کم نور استاندارد مشکل داشته باشند.

هنگامی که راننده می خواهد از چراغ های مه شکن یا رانندگی خود استفاده کند، یک سوئیچ در کابین به رله نشان می دهد که چراغ ها باید روشن شوند. سپس رله برق را از باتری برای تغذیه چراغ ها منتقل می کند. فیوزها اجزای الکتریکی خودرو را از بارگذاری بیش از حد سیستم محافظت می‌کنند و هنگامی که مشکلی را احساس کنند، اتصال را وصل یا قطع می‌کنند.

رله چراغ مه شکن رله الکتریکی است که وظیفه کنترل برق چراغ های مه شکن را بر عهده دارد. چراغ های مه شکن چراغ هایی در زیر چراغ های جلو هستند که برای بهبود دید در شرایط مه غلیظ یا باران طراحی شده اند. آن ها برای کمک به راننده در دیدن لبه های جاده در زمانی که دید کم است، طراحی شده اند. هنگامی که رله چراغ مه شکن از کار بیفتد یا مشکلی داشته باشد، می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد چراغ های مه شکن شود. معمولاً یک رله خراب یا خراب، علائمی را ایجاد می کند که می تواند راننده را از یک مشکل احتمالی آگاه کند.

 نحوه روشن کردن چراغ مه شکن  نحوه روشن کردن چراغ مه شکن پژو پارس  نحوه روشن کردن چراغ مه شکن کوییک  روشن کردن چراغ مه شکن 207  روشن کردن چراغ مه شکن ال 90  روشن نشدن چراغ مه شکن پارس  روشن نشدن چراغ مه شکن 206  روشن نشدن چراغ مه شکن سمند  روشن نشدن چراغ مه شکن دنا  چراغ مه شکن چیست  چراغ مه شکن عقب  تنظیم چراغ مه شکن پژو پارس  تعویض چراغ مه شکن جلو 206  فیوز چراغ مه شکن

دلایل رایج روشن نشدن مه شکن

در حالی که چراغ‌های مه شکن معمولاً در شرایط رانندگی عادی استفاده نمی‌شوند، استفاده از آن ها در شرایط دید کم، مانند باران شدید یا مه غلیظ مفید است اما دلایلی برای روشن نشدن مه شکن وجود دارد که عبارتند از:

1) فیوز سوخته

به عنوان اولین راه حل، بسیاری از مکانیک ها فیوزهای شما را در صورت خرابی یک قطعه الکتریکی، مانند مه شکن یا چراغ های رانندگی، بررسی می کنند. هنگامی که یک فیوز منفجر می شود، از تکمیل مدار جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد چراغ ها روشن شوند.

2) لامپ های سوخته

با گذشت زمان، لامپ ها فرسوده می شوند و از کار می افتند. نشانه واضحی از سوختن لامپ این است که فقط یک چراغ خاموش باشد و چراغ دیگر به درستی کار کند. اگر یک لامپ بسوزد، معمولاً بقیه سیستم الکتریکی را تحت تأثیر قرار نمی دهد و به سایر لامپ ها اجازه می دهد تا به طور عادی کار کنند.

3) رله معیوب

یکی از اولین علائم مشکل رله چراغ مه شکن صدای کلیک قابل شنیدن از رله است. بسیاری از رله ها هنگامی که روشن می شوند یک کلیک صوتی آرام ایجاد می کنند، با این حال، یک کلیک بسیار بلند ممکن است نشان دهنده این باشد که رله ممکن است مشکلات داخلی داشته باشد.

یک رله برق را از باتری به خود چراغ ها منتقل می کند، اما هنگامی که یک رله از کار می افتد، اتصال نمی تواند تکمیل شود. یک رله نیز ممکن است از کار بیفتد زیرا به درستی زمین نشده است. سیمی که به درستی به زمین متصل نیست، قادر به محافظت از مدار و ایجاد خروجی برای شارژ اضافی که ایجاد می شود، نیست. وسیله نقلیه ای با رله معیوب و خراب و یا زمین بد ممکن است نتواند با موفقیت چراغ های مه شکن یا رانندگی شما را روشن کند.

چراغ های مه شکن که همیشه روشن می مانند یکی دیگر از علائم مشکل رله چراغ مه شکن است. اگر رله چراغ مه شکن در داخل کوتاه شود یا هر گونه مشکل سیم کشی داشته باشد، می تواند باعث شود چراغ های مه شکن همیشه روشن بماند. این بدیهی است که یک مشکل است، زیرا باتری خودرو را تخلیه می کند و همچنین عمر لامپ ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

یکی دیگر از علائم رایج رله مه شکن معیوب، چراغ های مه شکن هستند که اصلا روشن نمی شوند. رله چراغ مه شکن سوئیچی است که برق چراغ های مه شکن را کنترل می کند و معمولاً به صورت خودکار توسط رایانه یا به صورت دستی توسط راننده کنترل می شود. اگر رله از کار بیفتد، برق چراغ های مه شکن را غیرفعال می کند و آنها را از کار می اندازد.

اهمیت عملکرد به موقع مه شکن

مه شکن و چراغ های رانندگی باعث می شود راننده در موقعیت های بالقوه خطرناک دید بیشتری داشته باشد. رانندگانی که نیاز بیشتری به این نور اضافی دارند باید هنگام جستجوی تعمیرکار کوشا باشند.

اگر مشکوک هستید که چراغ‌های مه شکن یا رله‌های شما ممکن است مشکل داشته باشند، خودرو را توسط یک تکنسین حرفه‌ای بررسی کنید تا مشخص شود که آیا خودرو به تعویض رله چراغ مه شکن نیاز دارد یا خیر.

یک مکانیک حرفه ای می تواند اجزای ضروری را جایگزین کند تا دید در طول رفت و آمد شما به خطر نیفتد. پس از استفاده منظم از مه شکن و چراغ های رانندگی، تنظیم منحصراً نور بالا و پایین برای برخی از رانندگان ممکن است دشوار باشد. داشتن آن لایه امنیتی اضافی و دید بیشتر، می تواند توانایی راننده را برای اجتناب از موقعیت های خطرناک افزایش دهد.

تعمیر چراغ های مه شکن

چراغ های مه شکن برای کمک به بهبود دید راننده در هنگام رانندگی در آب و هوای خاص وجود دارد. مانند رانندگی در زمانی که هوا مه، باران شدید یا برف دارد. چراغ ‌های جلوی معمولی زاویه‌دار و به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که می‌توانید تقریباً به سفیدی کامل برسید. زمانی که فضای مقابل شما به شدت بازتابنده است، چراغ های جلوی معمولی شما می توانند دید شما را کور کنند.

اینجا زمانی است که چراغ های مه شکن مفید هستند. در حال حاضر چراغ ‌های مه شکن مستقیماً به سمت جاده جلوی خودرو تابیده می‌شوند، اما تابش خیره کننده را از خود مه منعکس نمی‌کنند. بنابراین بهتر است چراغ های مه شکن خود را برای همیشه در شرایط خوبی نگه دارید زیرا پشتیبانی برای رانندگی در چنین شرایط بدی است.

این کار خیلی سخت نیست زیرا تنها دو دلیل اصلی وجود دارد که باعث خرابی چراغ مه می شود:

  1. آسیب دیدن چراغ مه شکن خودش آسیب دیده
  2. مشکل الکتریکی

شما می توانید به راحتی چراغ های مه شکن خودروها را با پیروی از دستورالعمل های زیر تعمیر کنید.

اول از همه، نگاهی به کتابچه راهنمای مالک خودروی خود بیندازید. این کتاب ایده کلی قطعه، تمام اطلاعات مربوط به مراحل تعمیر، اجزای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. اکنون، به یاد داشته باشید که استفاده از قطعات تعویضی که توسط سازنده خودرو تایید شده است ضروری است.

شما باید روی زمین دراز بکشید. یک سپر جلو پشت چراغ مه شکن وجود دارد. گاهی اوقات در قسمت زیرین سپر شما یک محافظ پیدا خواهید کرد. اکنون، پیچ های نگهدارنده را بردارید تا پوشش را روی سپر محکم کنید.

1. تعویض لامپ

چراغ مه شکن که نیاز به تعویض دارد را شناسایی کنید. چراغ مه شکن را روشن کنید. به جلوی ماشین بروید تا ببینید کدام یک باید تعویض شود.

  1. لامپ را از پشت محفظه بردارید. لامپ را به آرامی در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و لامپ را از نگهدارنده بیرون بکشید.
  2. کانکتور برق را از لامپ مه شکن جدا کنید. بنابراین زبانه قفل را فشار داده و دوشاخه را به آرامی از لامپ بیرون بکشید.
  3. لامپ جدید را در محفظه نصب کنید.
  4. دوشاخه برق را دوباره به برق وصل کنید و محفظه چراغ مه شکن را در جای درست قرار دهید. پیچ ها را دوباره ببندید و درپوش را دوباره فشار دهید
  5. چراغ های مه شکن را روشن کنید تا آزمایش کنید که آیا همه چیز آماده است یا خیر.
  6. اگر لامپ جدید به خوبی کار می کند، هر چیزی را که در حین جداسازی قطعات برداشته شده است دوباره نصب کنید. اکنون شما تغییر چراغ های مه شکن خود تعمیر را توسط خودتان تمام کرده اید.

2. سایر مشکلات جزئی الکتریکی

فیوز سوخته را تعویض کنید.

  1. کتاب راهنمای مالک را بخوانید تا جعبه فیوز مناسب را پیدا کنید.
  2. پوشش را از جعبه فیوز بردارید.
  3. برای جدا کردن فیوز قدیمی از فیوز کش استفاده کنید.
  4. فیوز جدید را به جای قبلی جایگزین کنید. مطمئن شوید که درجه آمپر یکسانی دارند.
  5. چراغ های مه شکن را برای تست فیوز روشن کنید.

3. سوئیچ معیوب

سوئیچ معیوب را تعویض کنید.

  1. به دنبال صفحه ابزار اطراف سوئیچ بگردید، آن را جدا کنید.
  2. پیچ های نگهدارنده سوئیچ را بردارید یا سوئیچ را از صفحه ابزار خارج کنید.
  3. سیم کشی را به آرامی بیرون بکشید. وضعیت سیم کشی را بررسی کنید. بکشید تا کانکتور خود را نشان دهد.
  4. سوئیچ را از کانکتور جدا کنید.
  5. سوئیچ جدید را به برق وصل کنید.
  6. چراغ مه شکن را برای تست روشن کنید.
  7. اگر همه چیز خوب است، پانل ابزار را دوباره مانند قبل جمع کنید.

یک مکانیک سیار درجه یک به خانه یا محل کار شما می آید تا علت خرابی مه شکن یا چراغ های رانندگی شما را مشخص کند. سپس مکانیک گزارش بازرسی دقیقی را ارائه می دهد که در آن ماهیت خرابی و هزینه هر گونه تعمیراتی که باید انجام شود مشخص می شود.

هنگام بررسی اجزای الکتریکی خودروی شما، به ویژه فیوزها و رله‌ها، مکانیک یک مولتی متر می‌آورد که به او کمک می‌کند تا تشخیص دهد کدام قطعه خاص از کار افتاده است. مکانیک ابتدا خودرو را بررسی می‌کند تا نشانه‌های آسیب سطحی (مانند چراغ ‌های شکسته، سیم‌کشی فرسوده یا ناقص) را جستجو کند. اگر آسیب سطحی به خودرو وارد نشود، مکانیک سپس شروع به بررسی اجزای مختلف در طول مدار الکتریکی می کند.

مکانیک به احتمال زیاد با بازرسی فیوزهای خودرو شروع می کند. یک وسیله نقلیه معمولی فیوزهای زیادی دارد که با عملکردهای مختلف مانند چراغ ها، رادیو و منابع برق کمکی مطابقت دارند. مکانیک فیوزهای مخصوص مه شکن و چراغ های رانندگی را بررسی می کند تا مطمئن شود که سوخته نشده است. اگر اینطور باشد، فیوز را با فیوز دیگری که متناسب با نیازهای آمپر مدار است جایگزین می کند.

اگر فیوزها به خوبی کار کنند، مکانیک لامپ‌های مه شکن و چراغ‌های رانندگی را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که آن ها به درستی کار می‌کنند. یک لامپ بد معمولا دارای یک رشته شکسته است که از عبور جریان از طریق لامپ و روشن کردن گاز داخل جلوگیری می کند. اگر لامپ نیاز به تعویض داشته باشد، مکانیک آن را با لامپ مناسب خودرو جایگزین می کند.

اگر مکانیک به وجود رله بد مشکوک شود، رله مربوط به مه شکن و چراغ های رانندگی را پیدا می کند و از مولتی متر برای تست مقاومت دستگاه استفاده می کند. اگر رله به درستی کار نکند، مکانیک آن را تعویض می کند و اطمینان حاصل می کند که به درستی سیم کشی شده است. در همه موارد، مکانیک حتماً چراغ‌های شما را قبل از خروج آزمایش می‌کند تا مطمئن شود که درست کار می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.