شهرنشینان از اتومبیل بیشتر استفاده می‌کنند و روستاییان از موتورسیکلت

0

بر اساس نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی در سال گذشته خانوارهای شهری ۱۶.۶واحد درصد بیش از خانوارهای روستایی از اتومبیل شخصی استفاده کردند.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری و روستایی سال ۱۴۰۱ درصد خانوارهای استفاده کننده از اتومبیل شخصی در مناطق شهری در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال پیش از آن با کاهش بسیار اندک به ۵۳.۷درصد رسیده است.

این درحالی است که درصد خانوارهای روستایی استفاده‌کننده از اتومبیل شخصی در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱.۲ واحد درصدی به ۳۷.۱درصد رسیده است. به عبارت دیگر، خانوارهای شهری در سال گذشته ۱۶.۶واحد درصد بیش از خانوارهای روستایی از اتومبیل شخصی استفاده کردند.

در مقابل اتومبیل شخصی، درصد خانوارهای روستایی استفاده کننده از موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱، ۲۳.۴درصد و همچنین ۱۰.۸ واحد درصد بیش از استفاده شهرنشینان از این وسیله نقلیه بوده است.

بر اساس این آمار، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مایکروویو و فرهای هالوژن‌دار از جمله لوازم زندگی هستند که میزان استفاده از آنها میان خانوارهای روستایی و شهری بسیار متفاوت است.

برای مثال در سال ۱۴۰۱، ۸۸درصد خانوارهای شهری از ماشین لباسشویی استفاده کردند. این درحالی است که فقط ۶۰درصد خانوارهای روستایی از این لوازم خانگی استفاده کردند.

در سال گذشته ۸درصد از خانوارهای شهری و تنها ۰.۴درصد از خانوارهای روستایی از ماشین ظرفشویی؛ ۱۲.۹درصد از خانوارهای شهری و تنها ۲.۳درصد از خانوارهای روستایی از مایکروویو؛ ۹۱.۶درصد از خانوارهای شهری و ۶۹.۴درصد از خانوارهای روستایی از جارو برقی استفاده کردند.

تلویزیون رنگی، فریزر، یخچال، یخچال فریزر و اجاق گاز از جمله لوازم خانگی هستند که میان درصد استفاده‌کنندگان شهری و روستایی از آنها اختلاف قابل توجهی وجود ندارد.

منبع:اقتصادآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.