دانلود جدول عیب یابی موتور ملی سمند ef7 و دنا

0

موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست ۳ موتور برتر و از نظر طراحی در لیست ۱۰ موتور برتر دنیا قرار دارد.

مکانیزم به کار رفته در این موتور سمند EF7به نحوی است که توانسته با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالاتری حتی نسبت به موتورهای بنزینی دست یابد. به واسطه طراحی بهینه موتور و نیز استفاده از جدید ترین نوع سامانه مدیریت موتور موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی انتخاب نموده و با آن روشن می شود و با اتمام هرکدام از دو سوخت به صورت خودکار عملیات تعویض سوخت در آن انجام می شود.

موتور EF7 در محیط های بسیار سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به دسترسی به بنزین نیست. در ضمن بواسطه استفاده از تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها در هیچ زمانی نیازی به تنظیم فیلر سوپاپ های موتور نیست. طراحی اجزای این موتور ۱۶ سوپاپ به نحوی صورت گرفته است که به واسطه محاسبات رایانه ای پیچیده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتورهای روز دنیا بوده و از نظر سطح دستیابی به استاندارد آلایندگی نیز توانایی اخذ بالاترین استانداردهای روز اروپا (Euro5) را دارا می باشد.

تعمیرات تخصصی دنا تعمیرات تخصصی سمند EF7 مشکلات سمند مشکلات موتور EF7 عیب یابی موتور خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر موتور EF7 اجزا موتور ای اف سون اجرت تعمیر موتور EF7 روشن شدن چراغ ایربگ سمند ef7 علت روشن شدن چراغ چک سمند ای اف سون

دانلود راهنمای عیب یابی موتور ملی ef7

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.