طغیان سفر در پایان تابستان 1402

0

بیش از 10میلیون ایرانی تنها به 3 استان کشور سفر کردند

سفرهای ‌ تابستان به اوج رسید و در آخرین پیک سفر که از سه‌شنبه هفته گذشته تا روز جمعه ادامه داشت، حدود 10میلیون ایرانی براساس آمارهای غیررسمی به استان‌های شمالی و شهر مشهد سفر کردند. براساس آخرین آمارها بیش از 5میلیون گردشگر به مشهد رفتند و تمام ظرفیت‌های اقامتی این شهر به‌طور‌کامل پر شدند. از استان‌های شمالی نیز‌تصاویر ساعت‌ها ماندن مسافران عازم سواحل خزر در تونل‌ها و جاده‌ها‌یش منتشر شد، خبر می‌رسد که حدود 5میلیون ایرانی تنها به 2استان گیلان و مازندران سفر کرده‌اند.
این نخستین‌بار در کشور است که پیک مصرف بنزین در 4روز رکورد مصرف یک‌ماهه بنزین را شکست و از حدود 120میلیون‌‌ به 137میلیون لیتر رسید.

سفرها‌ به شمال کشور اما براساس مشاهدات مسافران ‌، به‌دلیل نبود زیرساخت‌های اقامتی کافی و مناسب و همچنین گران بودن هزینه‌های اقامت، بیشتر به چادرخوابی در خیابان‌ها و حاشیه جاده‌ها و البته خانه‌های شخصی کشید. در مشهد اما رکورد زائران برای نخستین‌بار پس از چند سال شکست و براساس اعلام مقامات استانی تمام ظرفیت‌های اقامتی این شهر شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌های مسافر که بالاترین سرانه اقامت در ایران را دارند، پر شد. به‌گفته محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی حتی ظرفیت تمام 700هزار واحد اسکان اضطراری نیز در این شهر طی 4روز پایانی ‌ماه صفر تکمیل شد.

 مسافرت کجا بریم
 مسافرت خانوادگی
 اخبار گیلان
 بهترین مکان برای زندگی
 بهترین شهر برای مسافرت
 سرسبزترین استان ایران کجاست
 مسافرت با پژو پارس
 اخبار حمل و نقل

میزبانی از یک‌میلیون مسافر در 12ساعت
روح‌الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران: تنها در 12ساعت از صبح روز 23شهریورماه تا عصر این‌روز تعداد یک‌میلیون گردشگر وارد استان مازندران شدند. دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای میزبانی از مسافران در آماده‌باش صددرصدی بودند و تمامی اقامتگاه‌ها و مراکز پذیرایی مازندران در اشغال مسافران ورودی به این استان قرار داشتند. از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۱میلیون و ۷۲۵هزارو۶۲۰ نفرشب اقامت مسافر در مازندران ثبت شده است. از ابتدای تابستان تاکنون حدود ۳۶میلیون نفرشب مسافر در مازندران اقامت داشته‌اند. با تدابیر استاندار و همکاری دستگاه‌های مسئول، روزانه ۵۰۰ تُن گوشت مرغ ‌ برای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها در سراسر مازندران توزیع شد. مسئله تامین نان و سوخت موردنیاز مسافران نیز برطرف شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

سفر ۱۵میلیون گردشگر از ابتدای شهریور به گیلان
ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان: ۱۵میلیون گردشگر تنها از ابتدای شهریور‌ماه امسال تا‌کنون به استان سفر کرده‌اند. ۹میلیون نفر از تعداد یادشده از روز 16تا 21شهریورماه به گیلان سفر کرده‌اند. شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و رودسر به‌ترتیب بیشترین اقامت را به‌خود اختصاص داده و شهرستان‌های آستارا، فومن و طوالش در رده‌های بعدی قرار دارند. ۳۵میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰درصد افزایش‌ نشان می‌دهد. بیش از ۳۳میلیون نفرشب در استان اقامت داشته‌اند و ماندگاری گردشگران نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۵درصد افزایش یافت. بیش از 100درصد واحد‌های اقامتی استان نیز سطح اشغال کامل داشتند.
ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید گردشگران را به‌خود اختصاص داده‌اند. گیلان دارای 3هزارو۵۵۴ واحد ‌ گردشگری است که ۳۸۲مورد آنها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲هزار نفر در بخش گردشگری این استان فعالند.

منبع:همشهری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.