گارانتی رنگ خودرو چند سال است ؟

0

ضمانت رنگ خودرو : بر اساس یک قانون جدید، دوره گارانتی رنگ بدنه خودروهای تولیدی در کشور تعیین شد.

محصولات ایران خودرو 3 سال گارانتی رنگ دارد

رانا پلاس عکس رانا پلاس قیمت رانا پلاس گیربکس رانا پلاس چیست مشخصات موتور رانا پلاس مصرف سوخت رانا پلاس معایب و مزایای رانا پلاس مقایسه رانا پلاس تفاوت رانا پلاس با رانا معمولی رانا پلاس سقف شیشه ای بهترین خودرو ایرانی بهترین خودرو ارزان تازه های خودرو در ایران

معاون کیفیت ایران خودرو گفت: رنگ بدنه محصولات این شرکت مشمول 3 سال گارانتی است، با بروز ایراد، هرگونه درخواست مشتری از طریق مراجعه به کانال‌های ارتباط با مشتریان این شرکت نظیر مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، شبکه خدمات پس از فروش و از طریق تماس با مرکز تماس ایران خودرو (٠٩٦٤٤٠) قابل بررسی و رسیدگی است.

با توجه به تکنولوژی مدرن و به‌روز سالن‌های رنگ ایران‌خودرو، احتمال بروز ایرادات ظاهری و دوام در رنگ بدنه به حداقل رسیده، اما در صورت وجود ایراد نیز با توجه به گارانتی 3 ساله، مشتریان محترم می توانند با مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش این شرکت، نسبت به رسیدگی و رفع ایرادات احتمالی اقدام کنند.
در این زمینه در تبصره یک ماده 12 این قانون ذکر شده است:” ضمانت رنگ خودرو در خودروهای سبک شامل سواری، ون و وانت حداقل سه سال، برای خودروهای سنگین حداقل 18 ماه و برای موتورسیکلت حداقل سه ماه است”.
در همه خودروسازهای جهان، به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، سطح ورق خودرو با پوشش های مخصوص رنگ PT و ED (Pre-Treatment و Electro Deposition) آغشته و رنگ آمیزی می شود و این فرآیند کاملا مکانیزه است که سالن‌های رنگ ایران‌خودرو نیز از مجهزترین سالن‌های رنگ بوده و همین فرآیند را طی می‌کند.

روش آماده سازی و رنگ آمیزی خودرو در همه خودروسازان به‌صورت غوطه‌وری و شناور شدن در مواد است تا تمامی بخش‌های بدنه به رنگ آغشته شود تا از زنگ زدگی جلوگیری به‌ عمل آید.

با ورود آسیب به لایه های رنگ و از بین رفتن سطوح پوششی رنگ و ED، فرآیند اکسیداسیون آن آغاز می‌شود، این آسیب می‌تواند در اثر تصادف، وارد شدن ضربه، ایجاد سوراخ و حفره برروی بدنه و غیره بر روی بدنه خودرو وارد شود و به منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی و‌ گستردگی زنگ زدگی باید در کوتاه ترین زمان ناحیه آسیب دیده با مواد استاندارد و توسط افراد ماهر اصلاح شود.

منبع : خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.