حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو و خرید مستقیم از کارخانه

0

از فردا بصورت مستقیم از خودروسازان خرید کنید /تاریخ و روش عرضه جدید خودرو مشخص شد

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت : عرضه جدید خودرو از ۸ مهرماه شروع می‌شود.

مقایسه رنو داستر با جیلی امگرند بررسی رنو داستر قیمت رنو داستر معایب رنو داستر قیمت جیلی امگرند RV7 مقایسه لیفان با ام وی ام مقایسه لیفان ایکس 60 با X22 مقایسه خودرو چینی قیمت ام وی ام X33 مشخصات ام وی ام X33 قیمت لیفان ایکس 60 مشخصات لیفان X60

روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه خواهد بود.

در چند ماه گذشته، دو مرحله از فروش خودروها در سامانه یکپارچه خودرو برگزار شد و خریداران زیادی نیز از این طریق نسبت به خریداری خودروی مورد نظر خود اقدام کردند.خودروسازی‌های مختلف نیز در آن زمان محصولات خود را به فروش گذاشتند

این روش که یکی از ابداعات فاطمی‌امین و تیمش در وزارت صمت به شمار می‌رود، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود.در دو مرحله از فروش‌ یکپارچه‌ موجب حذف دلالان از این بازار شده و بخش زیادی از تقاضای کاذب نیز از بین رفته است. برای همین است که اکنون شاهد بازاری متعادل و قابل پیش‌بینی هستیم. هدف از برگزاری طرح یکپارچه نیز عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی عنوان شده بود.

این سامانه با مشکلات فنی گاه و بی گاه، به عنوان تنها بستر مجازعرضه خودرو شناخته می‌شد و شورای رقابت به طور خاص، عرضه خودرو از هر کانالی به غیر از سیستم یکپارچه را تخلف می‌دانست. اما حالا شرایط عوض شده و به گفته معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، سامانه یکپارچه تخصیص حذف شده است.حالا منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفته است که دیگر فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه انجام نمی‌شود و برای خریداری خودرو یک روش جدید را معرفی می‌کنیم.

بنابراین، از این پس فروش مستقیم محصولات خودروسازی‌های مختلف تنها از کارخانه انجام خواهد شد. علاوه بر آن، عرضه این محصولات نیز از 8 مهر ماه آغاز می‌شود. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در نحوه فروش محصولات تغییراتی ایجاد شده و دیگر نمی‌توانیم شاهد برگزاری سومین مرحله از سامانه یکپارچه فروش خودرو باشیم.

او دلایل این امر را متعادل شدن بازار خودرو عنوان کرد و گفت که با عرضه خودروها و همچنین آغاز واردات محصولات مختلف به کشور دیگر نیازی نیست تا از سامانه یکپارچه فروش خودرو استفاده کنیم.روش عرضه به صورت فروش مستقیم و از کارخانه است و در سامانه ثبت خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.