علت بازداشت کارلوس گوسن ،مدیرعامل شرکت رنو نیسان چیست ؟

0

کارلوس گون، یکی از مشهورترین و موفق‌ترین مدیران در دنیای خودروسازی به اتهام سوء استفاده مالی و پنهان کردن درآمد واقعی بازداشت شد.

بیوگرافی کارلوس گوسن زندگینامه کارلوس غوصن مدیرعامل شرکت رنو مدیرعامل شرکت نیسان اخبار خودرو علت بازداشت کارلوس غصن اخبار ژاپن اخبار خودروسازان carlos Ghosn همسر کارلوس گوسن

رسانه‌های ژاپنی ساعتی پیش از بازداشت کارلوس گوسن مدیر عامل گروه خودروسازی رنو نیسان خبر دادند. کارلوس گون که از موفق‌ترین و مشهورترین مدیران دو دهه اخیر در صنعت خودرو به حساب می‌آید امروز به اتهام اعلام نکردن بخشی از درآمد خود، سوء ظن‌های مالی دیگر و همچنین به دلیل سوء استفاده از امکانات شرکت نیسان به نفع خود بازداشت شده و ظاهرا ژاپنی‌ها از ماه‌ها قبل به او سوء ظن داشته‌اند و او را زیر نظر گرفتند.

این خبر مبهوت‌ کننده قطعا بازتاب فراوانی در دنیا خواهد داشت چون در ۲۰ سال اخیر همواره از کارلوس گون به عنوان یکی از بهترین مدیران در عرصه خودروسازی یاد می‌شد و بسیاری از کمپانی‌ها خواهان به خدمت گرفتن او بودند و حالا این اتهام‌ها به شدت به حیثیت و اعتبار او لطمه وارد خواهد کرد.

نیسان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که کارلوس گون در پی یک تحقیق داخلی در این کمپانی مورد سوء ظن واقع شده و کاوشگران حقوقی در این کمپانی متوجه شده‌اند که او مدت‌ها گزارش‌هالی مربوط به مسائل مالی خودش را دستکاری می‌کرده و به نوعی این گزارش‌ها را جعل می‌کرده است. به گمان نیسان او ۴۴ میلیون دلار از درآمدهای خود را از این طریق پنهان کرده است.

نیسان ساعتی پیش اعلام کرد که مدیر خود را اخراج کرده و با توجه به بسته شدن نهادهای مالی و بورس ژاپن در این ساعت، هنوز سهام نیسان تحت تاثیر این خبر قرار نگرفته است.

کارلوس گون ۶۴ ساله که متولد برزیل است در دوران مدیریتش بر رنو و نیسان موجب پیشرفت این دو کمپانی شد و سال ۲۰۱۷ با اضافه شدن میتسوبیشی به این دو غول خودروسازی، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را برای نخستین بار به دست آورد.

هنوز واکنشی از سوی رنو پس از این خبر غافلگیر‌کننده اعلام نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.