زمان عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو

0

طی هفته‌های اخیر، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، اظهارنظرها و توضیحاتی ارائه کرده‌اند.

قیمت چانگان CS95 مشخصات چانگان CS95 محصولات جدید چری خودرو جدید چانگان خودرو جدید چینی جدیدترین خودرو چین در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی

بر اساس آنچه معاون وزیر صمت اعلام کرده است، تاکنون تعدادی خودرو توسط واردکنندگان مختلف به کشور وارد شده که از این میان، تعداد محدود 100 عدد از خودروهای چانگان که به وسیله شرکت سایپا وارد کشور شده‌اند، بر اساس نوبت‌بندی انجام شده، به متقاضیان تحویل داده شده‌اند.

دلیل اصلی کندی در روند تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان این است که ابتدا باید قیمت این خودروها توسط شورای رقابت تعیین و ابلاغ گردد. پس از نهایی شدن قیمت، خودروهای وارداتی برای عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو بارگذاری می‌شوند. تا این لحظه، تنها قیمت خودروی چانگان وارداتی توسط شورای رقابت تعیین و ابلاغ شده است و قیمت سایر خودروهای وارداتی همچنان مشخص نشده و معلوم نیست.

پیش از این نیز، تعداد محدودی از خودروهای وارداتی چانگان با قیمتی علی‌الحساب در سامانه یکپارچه عرضه و به فروش رسیده بودند. اما پس از آنکه قیمت نهایی این خودروها از سوی شورای رقابت ابلاغ شد، مشکلاتی برای خریداران پیش آمد. زیرا آنها انتظار نداشتند قیمت نهایی به این میزان باشد و برای پرداخت مابه‌التفاوت با مشکل مواجه شدند. لذا به همین دلیل، تا زمان تعیین قیمت نهایی سایر خودروها توسط شورای رقابت، از بارگذاری آنها در سامانه خودداری می‌شود تا مشکلی برای خریداران به‌وجود نیاید.

در حال حاضر، امکان بارگذاری و عرضه حدود 4 تا 5 هزار دستگاه از خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه وجود دارد، ولی تا زمانی که قیمت نهایی آنها از سوی شورای رقابت اعلام نشود، اقدامی صورت نمی‌گیرد. به همین منظور، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده است تا در هفته جاری قیمت‌گذاری تمامی خودروهای وارداتی آماده تحویل، توسط شورای رقابت انجام شود و پس از آن این خودروها برای عرضه در سامانه یکپارچه بارگذاری گردند.

انتظار می‌رود با تعیین قیمت نهایی خودروهای وارداتی و بارگذاری آنها در سامانه فروش، روند تحویل خودرو به متقاضیان در هفته‌های آینده تسریع شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.