چرا وزیر صمت به یکباره از پذیرفتن مسئولیت «سامانه یکپارچه خودرو» شانه خالی کرد؟!

0

علی‌آبادی در پاسخ به سوال درخصوص ادامه و یا توقف سامانه یکپارچه گفته است که در مورد ثبت‌نام جدید در سامانه یکپارچه اطلاعی ندارد. او همچنین گفته است اصلا این سامانه متعلق به وزارت صمت نیست و ما مسئول آن نیستیم و سامانه متعلق به شورای رقابت است!

این اظهارنظر وزیر صمت از این جهت قابل توجه است که او ۶ شهریور ماه در زمان رونمایی و تحویل نمادین اولین خودروی وارداتی در جمع خبرنگاران به سوالی درخصوص سامانه یکپارچه جواب داد و اظهارنظر متفاوتی داشت. او گفت که «حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو صحت ندارد و همچنان فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه صورت خواهد گرفت. برنامه ما برای کنترل عرضه خودرو بر اساس سامانه یکپارچه خواهد بود.»

جالب است که وزیر صمت در این فاصله کوتاه از تاکید بر عرضه خودرو در سامانه یکپارچه به اظهار بی‌اطلاعی از آن رسیده است. این اظهارنظر ممکن است نشان از تصمیمات تازه در وزارت صمت با مدیریت علی‌آبادی درباره سامانه یکپارچه و احتمال حذف آن باشد. چرا که قبل از این هم با انتشار نامه وزارت صمت به خودروسازان مونتاژی درباره نحوه تامین ارز خودروسازان، زمزمه‌های حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو به گوش رسید. اگر ارز خودروسازان توسط خودشان تامین شود دیگر قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت و به تبع آن تعیین تکلیف برای نحو فروش خودرو هم بی‌معناست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.