دلایل و علائمی که موجب آتش گرفتن موتور پژو 206 می شود

0

تعمیر اساسی موتور پژو 206

موتور پژو 206 شما ، قلب تپنده خودرو است و کوچکترین مشکل و خطایی در این بخش عملکرد کلی ماشین را مختل می سازد .

آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 معایب پژو 206 تیب 2 علت کپ کردن 206 علت کپ کردن ماشین علت کپ کردن پژو پارس آموزش تنظیم موتور خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران خطای دریچه گاز پژو 206 علت مکث پژو 206 تاثیر پاور مکث بر مصرف سوخت رزوناتور خودرو چیست رزوناتور 206

عواملی که باعث تعمیر اساسی موتور 206 می شود شامل موارد زیر می باشد :

  1. آتش گرفتن موتور پژو 206
  2. شکسته شدن کارتر
  3. خروج دود آبی از اگزوز
  4. شاتون زدن
  5. یاتاقان زدن
  6. پاره شدن تسمه تایم
  7. روغن ریزی موتور

در ادامه به تفصیل به توضیح هریک از موارد فوق خواهیم پرداخت ، این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما باشید .

تعمیر آتش گرفتن موتور پژو 206

یکی از اصلی ترین دلایل آتش سوزی موتور 206 ، خطای انسانی و تعمیرات ضعیف می باشد . اگر در مورد تعمیرات موتور خودرویتان دقیق نباشید و به صورت منظم و در تعمیرگاه هایی معتبر اقدام به رفع مشکلات موتور خودرو خود نکنید ، می تواند برایتان خطرساز شود ؛ دلیل آتش سوزی موتور در چنین حالتی این است که اگر در اتومبیل شما قطعاتی شکسته باشند ، واشر ها و آب بندی ها چکه کنند و سیم کشی های مشکل داری در اتومبیلتان وجود داشته باشد و شما آنها را به حال خود رها کنید ، پژو 206 شما  تبدیل به محل مناسبی برای آتش سوزی خواهد شد .

علائمی وجود دارد که پیش آتش سوزی به شما هشدار می دهد ، این علائم به شرع زیر است :

  • سطح بنزین یا سوخت آن به سرعت تغییر می کند.
  • دمای موتور به سرعت بالا می رود.
  • اگزوز آن صدای بسیار بلند و گوش خراشی را تولید می کند.
  • فیوزهای آن پشت سر هم دود می کنند.
  • نشت بنزین یا هر نوع سوخت دیگر.
  • خودرو به طور ناگهانی داغ و داغ تر می شود.
  • دود کردن عجیب و غیرطبیعی اش را می بینید.
  • بوی پلاستیک سوخته از ماشین بلند می شود.

تعمیر شکسته شدن کارتر پژو 206

کارتر که در محاوره  به آن کارتل می گویند ، نوعی محفظه روغن موتور می باشد . این قطعه که به شکل یک کاسه یا لگن بزرگ زیر بدنه موتور یا بلوک سیلندر پیچ می‌شود، روغن سیستم روانکاری را در خود جای داده و مانع از هدررفت آن می‌شود.

به این قطعه روغن‌دان موتور نیز گفته می‌شود. این محفظه که به بزرگترین محفظه درون موتور محسوب می‌شود، به وسیله واشرهایی از جنس چوب پنبه به بلوک سیلندر وصل می‌شود.

عمدتا روغن ریزی و نشتی روغن در خودرو 206  از دور کارتر می باشد و در خودروهایی که سینی زیر ندارد امکان گیر گردن کارتر به دستانداز و شکستن می باشد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.