ساخت شبیه‌ساز رانندگی با خودروهای سبک، سنگین، ویژه و موتورسیکلت توسط دانش بنیان‌ها

0

دانش بنیان‌های ایرانی موفق به تولید انواع شبیه‌ساز رانندگی با خودروهای سبک، سنگین، ویژه و موتورسیکلت به منظور آموزش و سنجش مهارت‌های رانندگی شدند.

 شرکت دانش بنیان  شرکت های دانش بنیان ایران  شبیه ساز رانندگی چیست  هزینه آموزش رانندگی  آموزش رانندگی برای مبتدیان  آموزش رانندگی با کامیون

مهیار ابراهیمی رییس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمزه ذاکری رییس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهاب خدامرادی مدیر گروه خودرویی و هوشمندسازی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی در بازدید از شرکت فناور شبیه ساز نصیر از نزدیک با دستاوردها، محصولات و مسائل و نقطه نظرات تولیدکنندگان این شبیه‌سازها آشنا شدند.

در این بازدید عبدالهادی مدیرعامل شرکت فناور شبیه ساز نصیر، نحوی عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر و مسوول پروژه شبیه ساز و حسینی، مدیر پروژه شبیه ساز توضیحاتی را درباره شبیه‌سازهای تولیدی و مزایای استفاده از آنها بیان کردند.

عبدالهادی گفت: نبود آموزش های کافی و دوره های مهارت افزایی در آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور که سالانه جان تعداد زیادی از هموطنان را می‌گیرد و سبب خسارتهای اجتماعی سنگینی برای کشور می‌شود، موثر است.

وی اظهار داشت: شبیه سازهای رانندگی شامل دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری می باشند که به صورت هماهنگ با هم کار می‌کنند و یک محیط مجازی را خلق و در نهایت احساس رانندگی را به راننده منتقل می‌کنند. به صورت کلی شبیه سازهای رانندگی دارای سکوی راننده شامل داشبورد، صندلی راننده، پدال ها و سنسورهای موقعیت پدال ها، مدل گرافیکی از جاده ها و محل تردد رانندگان به همراه عابرین پیاده و حضور سایر خودروها، مدل دینامیکی خودروی واقعی، دربرگیرنده رفتارهای خودرو در محیط، فرمان نیرویی جهت بازخورد گشتاور فرمان روی دست کاربر و سناریوهای آموزشی، مهارتی و درک خطر هستند.

عبدالهادی افزود: در این مجموعه انواع شبیه سازهای خودروی سبک، سنگین، ویژه و موتورسیکلت تولید می شود که از جمله ویژگی‌های این شبیه‌سازها ‌می‌توان به استفاده از قطعات واقعی وسیله نقلیه در سیستم شبیه ساز، استفاده از سریع ترین پردازنده ها به منظور ایجاد محیط تعاملی بلادرنگ، ایجاد صدای موتور و محیط، شبیه سازی نیروها و حرکت های وارده از طرف وسیله نقلیه به راننده و ایجاد تصاویر سه بعدی با زاویه دید مناسب به همراه آینه مجازی یا واقعی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با استفاده از دستگاه های شبیه ساز خودروهای سنگین می توان بسیاری از آموزش های اولیه و نیز آموزش های حرفه ای را برای رانندگان خودروهای سنگین فراهم آورد. پیش بینی می‌شود بهره گیری از این شبیه سازها درصد تصادفات درون محیط کاری را به‌صورت چشم گیری کاهش دهد. همچنین با استفاده از این شبیه ساز ها می توان میزان توانایی فرد را در کنترل وسایل نقلیه سنجیده و برای وی گواهینامه صلاحیت رانندگی حرفه ای را صادر کرد.

منبع:بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.