لوازم بدنه اتوبوس شامل چه قطعاتی است؟

0

بدنه ی اتوبوس بخش مهمی است که در ایمنی و ظاهر آن نقش اساسی دارد. حرکت این اتومبیل در مسیرهای شلوغ امکان ایجاد مشکلات زیادی را در مسیرهای پر رفت و آمد به وجود می آورد. رعایت اصول و استاندارد در طراحی بدنه ی اتوبوس ها ضرورت تولید و عرضه ی لوازم و قطعات تخصصی را به وجود می آورد.

لوازم بدنه ی اتوبوس

برای تولید لوازمی که برای بدنه ی اتوبوس نیاز است باید آلیاژ های محکمی از جنس فولاد استفاده شود. از دیگر متریال ها نیز برای تولید تجهیزات اتوبوس استفاده می شود که مهم ترین آن ها کامپوزیت است. قطعاتی که برای بدنه ی اتوبوس تولید و عرضه می شود شامل بخش هایی مانند، درب، برف پاک کن، تهویه ی سقف، سپر، جلو پنجره، چراغ و شیشه است. از دیگر لوازم و تجهیزات نیز می توان به سوخت، مخزن، صفحه کنترل، شیشه، باتری، چراغ اتوبوس و دیگر لوازم اشاره کرد.

چراغ اتوبوس

چراغ در قسمت های مختلف اتوبوس مورد استفاده است. این چراغ ها را علاوه بر جلوی اتوبوس در پهلوها، عقب اتوبوس و در سقف نیز کار گذاشته می شود. از این وسیله برای کاربردهایی مانند راهنما زدن، هشدار و روشنایی در زمان شب استفاده می شود و به دلیل نیاز به روشن بودن در زمان های طولانی بهتر است در زمان تولید از بهترین جنس تهیه شوند. کیفیت نور دهی چراغ ها به خصوص در شب برای اتوبوس ها ضرورت دارد زیرا این نور باعث روشن شدن جاده و جلوگیری از تصادفات می شود. چراغ های تولید شده علاوه بر نور مناسب باید ویژگی هایی مانند ضد ضربه بودن و مقاومت در برابر خوردگی را نیز داشته باشند. برای خرید انواع قطعات کامیون مانند لوازم بدنه و لنت دیسکی کامیون و تریلی به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

شیشه اتوبوس

به دلیل پوشاندن حجم زیادی از بخش های اتوبوس به وسیله ی شیشه باید این وسیله با بهترین متریال و مقاومت بالا تولید شود. شیشه علاوه بر مقاومت باید دارای ظرافت و شفافیت نیز باشد. شیشه ها باید به صورت استاندارد تولید شوند تا بتواند از خروج انرژی گرمایشی و سرمایشی که در اتوبوس جریان دارد جلوگیری کند. این شیشه ها باعث می شوند گاز دی اکسید کربن به داخل اتوبوس نفوذ نکند و مسافران دچار مشکلاتی از قبیل گاز گرفتگی نشوند. به دلیل دشوار بودن دید به خصوص در شب باید شیشه ها به گونه ای شفاف باشند که بتوان به سادگی بیرون را مشاهده کرد. نوع طراحی شیشه در بخش های مختلف اتوبوس نیز کارهای  تخصصی به حساب می آید و باید از تولید کنندگانی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند محصول مورد نظر را خریداری کرد.

درب اتوبوس

طراحی درب اتوبوس برای مدل های مختلف با تفاوت هایی همراه است. اتوبوس های مدرن دارای دو نوع درب تاشو و برقی هستند. این درب ها یک طرفه و دو طرفه هستند و برای استفاده از آن ها باید از سیستم تنظیم حرکات در و باز و بسته شدن آن نیز استفاده کرد. درب های برقی به دلیل امکان برخورد نکردن با دیگر اتومبیل ها از امنیت بالاتری برخوردار هستند. این درب ها دارای لت های دو قسمتی اند. درب هایی که یک طرفه هستند را برای اتوبوس های بین شهری استفاده می کنند و از درب های دو طرفه در اتوبوس های شهری استفاده می شود. اتوبوس ها شهری به تجهیزات مختلفی از جمله درب های مقاوم و کیت لوازم تعمیر سیستم کلاچ و ترمز نیاز دارند.

سپر اتوبوس

سپر از قطعاتی است که در انواع اتومبیل ها از جمله اتوبوس ها مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات از جنس فلز و پلاستیک های مقاوم هستند. این قطعات با استفاده از آلیاژ فلز و فیبر کردن تهیه می شوند. در صورتی که سپر از متریال مقاومی تهیه شود در زمان برخورد اتوبوس با دیوار و دیگر اتومبیل ها آسیب کمتری به اتومبیل می رسد. سپر را در قسمت های عقب و جلوی اتوبوس استفاده می کنند و برای زیبایی و جلوگیری از ضربه خوردگی کارایی بالایی دارد. استفاده از تجهیزاتی مانند کیسه باد صندلی و دیگر تجهیزات باعث می شود بتوان از اتوبوس بهتر نگهداری کرد.

طول عمر تجهیزات بدنه اتوبوس

به دلیل کارکرد زیاد اتوبوس در جاده ها نیاز به تعویض قطعات در آن ها بیشتر است. شرکت هایی که به تولید این اتومبیل ها می پردازند برای تامین قطعات آن نیز از بهترین متریال ها استفاده می کنند به همین دلیل اتوبوس ها اغلب دارای لوازم و تجهیزات از آلیاژ های محکمی مانند فولاد است. در شرایطی که فروش لوازم و تجهیزات تقلبی در بازار افزایش پیدا کرده باید از طریق مراکز فروشگاهی مجاز و معتبر برای خرید انواع تجهیزات اتوبوس اقدام کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.