با ۱۰ کامیون قوی دنیا آشنا شوید +عکس

1

قوی ترین کامیون جهان چه نام دارد؟
بی‌شک برجسته‌ترین ویژگی کامیون‌ها، قدرت آنهاست. در این مقاله قصد داریم بهترین کامیون های قوی دنیا را معرفی کنیم و همچنین با قوی ترین کامیون جهان آشنا شویم.
به گزارش کارستان؛ تا به حال پشت فرمان یک کامیون یا روی صندلی کنار راننده نشسته‌اید؟ اگر تجربه کامیون‌سواری داشته باشید حتما می‌دانید که رانندگان کامیون وقتی پشت فرمان هستند و از شیشه جلو به بیرون نگاه می‌کنند چه حسی دارند.

تصور کنید سایر وسایل نقلیه پایین‌تر از شما در حال حرکت هستند و کوچک‌تر دیده می‌شوند. در این حالت حس برتری و غرور خاصی خواهید داشت. انگار جاده فقط برای شما و کامیونی که سوارش هستید ساخته شده و بقیه چاره‌ای ندارند جز اینکه احترام‌تان را رعایت کنند. اما موقع کامیون‌سواری یک حس بد نیز وجود دارد؛ اینکه سایر وسایل نقلیه سریع‌تر حرکت می‌کنند و به‌راحتی از شما جلو می‌زنند. پس اگر به سرعت اهمیت زیادی می‌دهید، احتمالا با کامیون رابطه خوبی نخواهید داشت.

خب، واقعیت آن است که وقتی در مورد کامیون‌ها صحبت می‌کنیم، سرعت آنها از اهمیت چندانی برخوردار نیست. ویژگی اصلی که ارزش یک کامیون را تعیین می‌کند، قدرت آن است. وقتی در مورد بهترین کامیون های جهان صحبت می‌کنیم، در واقع منظورمان بهترین کامیون های قوی دنیا هستند؛ مثل کامیون‌هایی که در این ویدیو معرفی شده‌اند.
در این مقاله به سراغ همین موضوع رفته‌ایم و می‌‌خواهیم ده کامیون قوی دنیا را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با «پرشین خودرو» همراه باشید تا با قوی ترین کامیون جهان هم آشنا شوید.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39073.jpg

۱۰. کامیون داف XF 530

برای رتبه دهم فهرست بهترین کامیون های قدرتمند جهان، یکی از مدل‌های کمپانی معروف DAF را انتخاب کرده‌ایم. کامیون‌های داف از قدیم در جاده‌های کشور خودمان هم تردد می‌کنند، اما شاید تصوری که اکثر ماها از کامیون داف داریم، یک مدل کلاسیک به رنگ نارنجی باشد که معمولا برای حمل شن و ماسه از آن استفاده می‌شود. راستش را بخواهید، مدل مذکور احتمالا فقط در کشور ما هنوز هم یافت می‌شود. کمپانی هلندی داف در حال حاضر مدل‌های جدید و مدرنی از کامیون‌های خود را عرضه کرده که بسیار هم قدرتمند هستند. مدل XF 530 یک کامیون چهارمحوره است که توانایی کشیدن ۸۰ تن بار را دارد. این کامیون از یک موتور MX-13 با گیربکس ۱۲ سرعته TraXon بهره می‌برد و گشتاور ۲۶۰۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ تا ۱۴۲۵ دور در دقیه دارد. با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانیم XF 530 را یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین کامیون پرقدرت جهان بنامیم.

قیمت کامیون کنوورث قیمت کامیون پیتربیلت بهترین کامیون های دنیا بهترین کشنده در ایران مشخصات کامیون کنوورث اخبار آمریکا مجله کامیون سواران مجله ماشین سنگین تاریخچه اتومبیل شرکت پاکار کجاست مشخصات کامیون پیتربیلت

۹. کامیون کنورث W990

یکی از ویژگی‌های اصلی کامیون کنورث W990 که در همان نگاه اول جلب توجه می‌کند، ظاهر کلاسیک آن است. اما این ظاهر کلاسیک نباید باعث شود که درباره قدرت این کامیون سوءتفاهمی به وجود آید. W990 همان‌قدر که از بیرون قدیمی به‌نظر می‌رسد، از درون مدرن و پرقدرت است. در واقع کارخانه کنورث در این کامیون ترکیبی از ویژگی‌های لوکس و کیفیت بالا را به کار گرفته است. موتور ۱۲.۹ لیتری از نوع PACCAR MX-13 این وسیله را به یکی از ده کامیون قوی دنیا مبدل می‌کند. ۵۶۵ اسب بخار، قدرتی است که این موتور به چرخ‌های کامیون منتقل می‌کند تا بتواند بارهای فوق سنگین را در جاده‌ها بدون هیچ مشکلی جابه‌جا نماید.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39075.jpg

۸. کامیون ایوکو S-WAY

در رتبه هشتم فهرست بهترین کامیون کشنده جهان، یکی از مدل‌های کمپانی ایتالیایی ایوکو قرار می‌گیرد. مدل S-Way از سال ۲۰۱۹ و به عنوان جانشین مدل Stralis وارد خط تولید شرکت ایوکو شده است. در کامیون ایوکو S-WAY که قطعات آن در کشور اسپانیا سرهم می‌شوند، موتور دیزلی Cursor 13 با حجم ۱۲.۹ لیتر باعث به‌وجود آمدن نیرویی معادل ۵۷۰ اسب بخار می‌شود. گشتاور این موتور هم ۲۵۰۰ نیوتون متر در ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۵ دور در دقیقه است.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39076.jpg

۷. کامیون اسکانیا R 580

مگر می‌شود فهرستی از بهترین کامیون کشنده جهان وجود داشته باشد اما در آن مدلی از کمپانی پرآوازه اسکانیا نبینیم؟ البته باید بگوییم که R 580 تنها نماینده اسکانیا در این فهرست نیست و در ادامه هم با مدل دیگری از همین شرکت آشنا خواهیم شد. اما کامیون اسکانیا R 580 قدرتی معادل ۵۸۰ اسب بخار دارد. این میزان قدرت از یک موتور ۱۶.۴ لیتری ناشی می‌شود. گشتاور این موتور هم ۲۹۵۰ نیوتون متر در ۱۰۰۰ تا ۱۳۵۰ دور در دقیقه است که باعث می‌شود این کامیون از سرعت خوبی هم برخوردار باشد. بنابراین اگر در جاده‌ها و بزرگراه‌ها با یک غول آهنین بزرگ مواجه شدید که با سرعت بالا در حال حرکت است، احتمال بدهید که R 580 را زیارت کرده‌اید.

قیمت کامیون کنوورث قیمت کامیون پیتربیلت بهترین کامیون های دنیا بهترین کشنده در ایران مشخصات کامیون کنوورث اخبار آمریکا مجله کامیون سواران مجله ماشین سنگین تاریخچه اتومبیل شرکت پاکار کجاست مشخصات کامیون پیتربیلت

۶. کامیون پیتربیلت ۳۸۹

کامیون‌های پیتربیلت در آمریکا خیلی معروف هستند. کامیون‌های این شرکت معمولا اندازه‌های بزرگی دارند و مدل ۳۸۹ را هم می‌توانیم بزرگترین کامیون جهان در رده کشنده‌های قدرتی بنامیم. کامیون پیتربیلت ۳۸۹ یک موتور دیزلی ۱۴.۹ لیتری دارد که قدرتی معادل ۵۹۰ اسب بخار را برایش به ارمغان می‌آورد. البته با ظاهر بزرگ این کامیون و وزن زیادش، باید هم چنین موتور قدرتمندی در داخل آن مشغول به کار باشد.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39078.jpg

۵. کامیون مرسدس آکتروس ۱۸۶۳

در رتبه پنجم لیست ۱۰ کامیون قوی دنیا می‌رسیم به یک مدل قدرتمند از کمپانی مرسدس بنز. کامیون‌های بنز در همه جاده‌های دنیا (از جمله جاده‌های ایران) از سال‌ها پیش در حال جابه‌جایی بارهای سنگین هستند. اما یکی از جدیدترین کامیون‌های این شرکت آلمانی که آکتروس ۱۸۶۳ نام دارد، قوی‌ترین مدلی است که برای حضور در این فهرست انتخابش کرده‌ایم. جالب است بدانید که این کامیون غول‌پیکر ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارد. البته در ادامه لیست به عدد‌های شگفت‌انگیزتری هم می‌رسیم (مخصوصا در رتبه اول که با قوی ترین کامیون جهان آشنا خواهیم شد.) موتور ۶ سیلندر این کامیون با حجمی معادل ۱۵.۶ لیتر، گشتاور ۳۰۰۰ نیوتون متری در ۱۱۰۰ دور در دقیقه دارد.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39079.jpg

۴. کامیون مان TGX 18.640

کمپانی مان (MAN) که به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های جهان در ساخت کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین شناخته می‌شود، در کشور آلمان و شهر مونیخ واقع شده است. کامیون‌های سری TG این شرکت از سال ۲۰۰۰ تا به امروز تولید می‌شوند و مدل‌های بسیار زیادی را دربر می‌گیرند. اما مدل TGX یکی از کامیون‌های خاص این کمپانی است که برای حمل و نقل کالاها در مسافت‌های طولانی کاربرد دارد. کامیون مان TGX 18.640 از یک موتور ۶ سیلندر D38 با ظرفیت ۱۵.۵ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند گشتاوری معادل ۳۰۰۰ نیوتون متر و نیرویی برابر با ۶۴۰ اسب بخار ایجاد کند. بی‌تردید رتبه چهارم فهرست بهترین کامیون پرقدرت جهان برازنده مدل TGX است.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39080.jpg

۳. کامیون اسکانیا R 730

اما می‌رسیم به دومین کامیون اسکانیا و رتبه سوم در لیست بهترین کامیون های قوی دنیا. کامیون اسکانیا R 730 به واقع یکی از قوی‌ترین وسایل نقلیه باری به حساب می‌آید که تاکنون به دست بشر ساخته شده است. این کامیون به یک موتور ۸ سیلندر با ظرفیت ۱۶.۴ لیتر مجهز است که می‌تواند نیرویی برابر با ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰۰ نیوتون متر ایجاد کند. اسکانیا R 730 شاید قوی ترین کامیون جهان نباشد، اما قدرتمندترین کامیون شرکت اسکانیا است و در حمل بارهای فوق سنگین به هیچ وجه کم نمی‌آورد.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39081.jpg

۲. کامیون ولوو FH 16 750

رتبه‌های دوم و اول فهرست ده کامیون قوی دنیا به کمپانی ولوو تعلق دارند. ولوو یک شرکت سوئدی است که در سال ۲۰۱۶ به عنوان دومین کمپانی بزرگ سازنده‌ خودروهای سنگین در جهان معرفی شد. البته افرادی که با این شرکت آشنایی بیشتری دارند می‌دانند که ولوو در زمینه تولید خودروهای سبک و سواری هم در سال‌های اخیر فعالیت چشمگیر و موفقی داشته است. اما اجازه بدهید کمی درباره کامیون‌های مدل FH صحبت کنیم. ولوو تولید این کامیون‌ها را از سال ۱۹۹۳ آغاز کرد. کامیون‌های FH یکی از پرمتقاضی‌ترین مدل‌های ولوو هستند که همیشه با استقبال خوبی از سوی مشتری‌ها مواجه شده‌اند.

کامیون ولوو FH 16 750 یکی از زیباترین کامیون‌هایی است که در این فهرست می‌بینید. این وسیله با نیروی ۷۵۰ اسب بخار، توانایی حمل بارهای بسیار سنگین را دارد. موتور ۶ سیلندر با ظرفیت ۱۶.۱ لیتری و گشتاور ۳۵۵۰ در ۱۰۵۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه باعث شده است که ولوو FH 16 750 به یکی از بهترین کامیون های قدرتمند جهان تبدیل شود.

http://persiankhodro.com/all_images/file_39082.jpg

۱. قوی ترین کامیون جهان: ولوو آیرون نایت (Iron Knight)

بالاخره نوبت معرفی قوی ترین کامیون جهان شد. کامیون آیرون نایت را می‌توانیم یک شاهکار تمام عیار از کمپانی ولوو بنامیم. این کامیون ۴.۵ تن وزن دارد اما تنها در ۴.۶ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد! واقعا باورکردنی نیست. آیرون نایت نه‌تنها در زمینه سرعت بی‌رقیب است، بلکه از نظر قدرت نیز باعث شگفتی شما خواهد شد. حجم موتور این کامیون ۱۲.۸ لیتر است. این موتور ۶ سیلندر از نوع D13 بوده و گشتاور ۶۰۰۰ نیوتون متر دارد و نیرویی معادل ۲۴۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند. توجه داشته باشید که قدرت کامیون رتبه دوم این فهرست ۷۵۰ اسب بخار بود. یعنی آیرون نایت حتی از کامیون FH 16 750 هم بیش از سه برابر قوی‌تر است! بدون هیچ چون و چرایی، لقب پادشاه جاده‌ها به آیرون نایت تعلق می‌گیرد.

در این فهرست با ۱۰ کامیون قوی دنیا آشنا شدیم و همچین قوی ترین کامیون جهان یعنی Iron Knight را شناختیم. این کامیون‌ها در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیت کالاها نقش بسیار پررنگی ایفا می‌کنند و جزو کلیدی‌ترین وسایل نقلیه در حوزه تجارت و مبادلات اقتصادی هستند. به همین خاطر هم هست که شرکت‌های بزرگ هر سال سعی می‌کنند تا مدل‌های قوی‌تری از کامیون‌ها را با توانایی حمل بار بیشتر معرفی و تولید کنند.

در پایان این مقاله از شما همراهان همیشگی پرشین خودرو می‌خواهیم که نظرات خود را درباره بهترین کامیون های قوی دنیا با ما در میان بگذارید. همچنین اگر در مورد قوی ترین کامیون جهان نکته‌ای به ذهن‌تان رسید حتما در کامنت‌ها مطرح کنید تا با هم درباره آن صحبت کنیم.

منبع:پرشین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. .صابر استاد می گوید

    سلام این کامیونی که شرکت ولو ساخته با ۲۴۰۰ اسب بخار یا برای حمل ونقل بار ساخته یا یک کامیون نمادین برای مسابقات اتومبیل رانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.