نمادهای ویژه روی لاستیک خودرو به چه معناست ؟

0

نمادهای خاص، مانند ستاره پنج پر در این مثال، فقط برای تزئین نیستند. آنها بین تولید کنندگان متفاوت هستند و تجهیزات اصلی (OE) را شناسایی می کنند تا تشخیص گزینه مناسب برای جایگزینی آسان تر باشد.

نمادهای ویژه روی تایرها به چه معناست

همچنین این لاستیک است که به طور خاص با تغییر ترکیب یا ساختار آن تنظیم شده است تا تنوع کمی از صدا، لباس، سواری، یا هندلینگ را برای یک مدل خاص ارائه دهد. در حالی که می‌توانید مجموعه‌ای از میشلین پایلوت آلپین 5 را در چندین آئودی، مرسدس بنز و پورشه قرار دهید، واحدهایی با ستاره پنج‌پر به‌طور خاص برای BMW‌ها طراحی شده‌اند، مانند BMW M3 که نمونه‌برداری از آن‌ها را انجام دادیم. نمونه های دیگر عبارتند از “L” یا “L1” لامبورگینی، “HP” پاگانی، علامت پلاس فولکس واگن، “TPC Spec” جنرال موتورز، “N0″/”N1″/”N2” پورشه، و “M0” مرسدس بنز.

چگونه بفهمیم لاستیک ها برای زمستان خوب هستند یا خیر

استاندارد S2WR2 در تایرهای سواری چیست ؟

بدون توجه به تفاوت بین لاستیک های تمام فصل، همه آب و هوا، تابستان، زمستان، همه زمین و زمین گلی، بدانید که مهر تایید خاصی در مورد اینکه آیا تایر، صرف نظر از دسته بندی آن، وجود دارد. ، می تواند شرایط آب و هوایی سخت را تحمل کند. با کم‌معنی‌ترین رتبه‌بندی شروع می‌شود، تقریباً روی هر لاستیک غیر تابستانی «M+S» را می‌بینید، زیرا تأییدیه «گل و برف» آن به سادگی نشان‌دهنده طراحی آج است که ۲۵ درصد فضای باز دارد. طراحی آج هیچ آزمایشی برای کسب این برچسب وجود ندارد، بنابراین عملکرد تایرهای M+S بسته به سطح و شرایط می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در سال 1999، برف کوه سه قله (3PMSF) به عنوان روشی معنادارتر برای نشان دادن اینکه یک تایر به طور خاص آزمایش شده است و بهبود در شتاب و کشش در شرایط زمستانی را نشان می دهد اضافه شد. این نماد را می توان در بسیاری از بخش های مختلف لاستیک ها از هر آب و هوا گرفته تا زمین های گلی و گلی پیدا کرد. جدیدترین تکامل کشش زمستانی قله کوه برفی یا گرفتن یخ نماد این امر با تکمیل تست ترمز روی سطح یخی، لاستیک هایی را که به طور خاص برای آب و هوای سخت طراحی شده اند، متمایز می کند.

نحوه خواندن تایرهای جهت دار

استاندارد S2WR2 در تایرهای سواری چیست ؟

لاستیک‌های جهت دار دارای الگوی آج خاصی هستند که در آن بلوک‌های آج، شیارها و سرها طوری طراحی شده‌اند که در یک جهت غلت می‌خورند. اغلب تایرهای جهت دار که با مهرهایی که “داخل” و “خارج” را نشان می دهند، مشخص می شوند، فلش چرخشی را نشان می دهند. برای جلوگیری از هر گونه سردرگمی، درک کنید که در حالی که وسیله نقلیه به سمت جلو حرکت می کند، چرخ های سمت راننده خودرو در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند در حالی که چرخ های سمت سرنشین در جهت عقربه های ساعت می چرخند.
اطلاعات دیگری که در این مثال نشان داده شده است یک “E2” است که با سه گروه از اعداد همراه است. این نام منحصراً برای مقامات نظارتی اروپا استفاده می شود – به این معنی که اگر در نزدیکی اوهایو این را می خوانید، آن را نادیده بگیرید. شماره مستقیماً بعد از “E” کد کشور محل صدور تاییدیه است. E1 آلمان، E2 فرانسه، E3 ایتالیا و E4 هلند است. این لیست تا E65 برای اوگاندا پیش می رود. “S2WR2” یکی دیگر از رتبه‌بندی‌های بین‌المللی است که برای تایید مقاومت غلتشی، صدا و چسبندگی مرطوب مورد نیاز است.

حداکثر فشار برای تایرهای من چقدر است؟

با تایرهای سرعتی چقدر می توانند با خیال راحت رانندگی کرد؟

لاستیک‌ها همچنین دارای حداکثر فشار هوای توصیه‌شده (بر حسب psi) هستند که – اگرچه تا حدودی مفید است – فقط اطلاعات کوچکی برای دانستن اینکه از چه تنظیم فشاری برای لاستیک‌های خود استفاده کنید، است. هرگز از حداکثر فشار روی دیواره جانبی برای تعیین میزان هوای وارد کردن به لاستیک های خود استفاده نکنید. درعوض، از اطلاعات توصیه شده سازنده که روی پلاکاردی که اغلب در درب راننده خودروی شما یافت می شود، استفاده کنید. بسته به وسیله نقلیه، این می تواند به این معنی باشد که لاستیک های جلو یا عقب توصیه های متفاوتی دارند.

برخی از لاستیک‌ها، مانند آنچه در این مثال آمده است، فهرستی از اطلاعات اولیه در رابطه با ساخت آنها را شامل می‌شود. در این میشلین X-Ice (تصویر بالا)، آج آن 4 لایه است که از یک پلی استر، دو فولاد و یک لایه پلی آمید تشکیل شده است. دیواره کناری یک لایه پلی استر است. هدف دیگری جز دلجویی از آدم‌های خودروساز، مانند ما، که به دنبال هر ذره اطلاعاتی برای همه چیزهای خودرویی هستیم، صرف نظر از اینکه چقدر دقیق هستند، وجود ندارد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.