بهترین مکان برای قرار دادن آینه های نقطه کور کجاست؟

0

بسیاری از رانندگان نمی توانند با آینه های استاندارد آنچه را که در کنارشان است ببینند، به خصوص هنگام چرخش در یک گوشه یا تغییر مسیر. اینجاست که آینه های نقطه کور وارد عمل می شوند و میدان دید بهتر و بیشتری را به رانندگان می دهند. آینه های نقطه کور یک لوازم جانبی پس از فروش هستند که راه حلی ساده برای جلوگیری از هرگونه نقطه کور ارائه می دهند. زیرا همانطور که می دانیم، از دست دادن یک نقطه کور می تواند منجر به یک برخورد احتمالی شود.

در اینجا به نحوه کار آینه های نقطه کور و محل قرار دادن آینه های نقطه کور می پردازیم.

نقطه کور چیست؟

نقطه کور ناحیه ای است که مستقیماً برای راننده قابل مشاهده نیست. این قسمت را نمی توان از طریق شیشه جلو یا با استفاده از آینه های نمای جانبی یا دید عقب مشاهده کرد زیرا توسط بدنه اتومبیل شما پنهان شده اند. می نقاط کور خودرو توانند خطرات برخورد را به همراه داشته باشند زیرا در دید راننده از طریق آینه های جانبی استاندارد یا آینه های دید عقب قابل مشاهده نیستند.

آینه نقطه کور چگونه کار می کند؟

 آینه بغل خودرو
 آموزش تعویض آینه بغل پژو
 آینه نقطه کور چیست
 محل نصب آینه نقطه کور سمند
 آینه نقطه کور پژو پارس
 محل نصب آینه نقطه کور کامیون
 محل آینه نقطه کور نیسان
 نقطه کور آینه چیست
 نقطه کور کامیون

 

یک آینه نقطه کور با انعکاس چیزهایی که می تواند باعث برخورد احتمالی از طرفین و عقب شود، به افزایش دید راننده کمک می کند.

آینه های نقطه کور معمولا آینه های محدبی هستند که بر روی نمای بیرونی خودرو نصب می شوند تا دید راننده را در کناره ها و پشت خودرو بهبود بخشند. در مقایسه با آینه های نمای جانبی استاندارد، سطح منحنی آینه نقطه کور امکان انعکاس اشیا را از زوایای متنوع تری فراهم می کند.

یک آینه نقطه کور از نظر اندازه کوچکتر از آینه های استاندارد بغل یا دید عقب خودرو است. اگرچه آینه های نقطه کور را می توان روی شیشه های جلو یا عقب نصب کرد، اما این آینه ها معمولاً روی آینه های بغل نصب می شوند.

آینه های نقطه کور را کجا قرار دهیم؟

 آینه بغل خودرو
 آموزش تعویض آینه بغل پژو
 آینه نقطه کور چیست
 محل نصب آینه نقطه کور سمند
 آینه نقطه کور پژو پارس
 محل نصب آینه نقطه کور کامیون
 محل آینه نقطه کور نیسان
 نقطه کور آینه چیست
 نقطه کور کامیون

نقطه ایده آل برای قرار دادن آینه نقطه کور بالای آینه های جانبی است که به سمت داخل به سمت راننده عنوان شده است.

یک آینه نقطه کور باید برای دید نقاط کور سمت راست و چپ صندلی راننده قرار داده شود. اما قبل از تنظیم آینه نقطه کور، بررسی کنید که آینه های بال خود به درستی تنظیم شده باشند که نتوانید کنار خودرو خود را ببینید. این به شما این امکان را می دهد تا آنچه را که آینه استاندارد مشرف است مشاهده کنید.

مکان ایده‌آل برای آینه‌های نقطه کور بالای آینه‌های جانبی است که به سمت داخل کج می‌شوند تا نقاط کور دیده شوند. با این حال، این برای هر وسیله نقلیه صدق نمی کند. بنابراین، برای پوشش بهینه نقاط کور باید با قرار دادن آینه نقطه کور آزمایش کنید.

انواع آینه نقطه کور

آینه بغل خودرو آموزش تعویض آینه بغل پژو آینه نقطه کور چیست محل نصب آینه نقطه کور سمند آینه نقطه کور پژو پارس محل نصب آینه نقطه کور کامیون محل آینه نقطه کور نیسان نقطه کور آینه چیست نقطه کور کامیون

آینه های نقطه کور در طرح های مختلفی در هنگام نصب در دسترس هستند.

آینه های نقطه کور دارای طرح های بسیار متنوعی هستند، اما همه آنها به طور مشابه عمل می کنند. راننده می تواند آینه نقطه کور را با چسباندن، قیچی کردن یا برخی سخت افزارهای دیگر نصب کند. بیایید نگاهی به انواع مختلف آینه های نقطه کور بیندازیم.

آینه نقطه کور چسبناک

آینه های نقطه کور چسبناک مقرون به صرفه ترین و پرکاربردترین آینه ها هستند. برای قرار دادن یک آینه نقطه کور چسبناک، نوار چسبنده را از پشت جدا کرده و با اعمال فشار روی آینه بچسبانید. قیمت آینه های نقطه کور چسبناک از 7 درهم شروع می شود.

آینه نقطه کور گیره دار

آینه های نقطه کور چوبی و گیره ای کاملاً مشابه هستند. اما آینه های گیره دار به جای چسبیدن به آینه بغل شما متصل می شوند. در نتیجه نصب آنها کمی چالش برانگیزتر است، اما همچنین کمتر مستعد جدا شدن هستند. قیمت آینه های نقطه کور گیره ای از 25 درهم شروع می شود.

آینه دید عقب آینه نقطه کور

همانطور که از نام آن پیداست، آینه های نقطه کور دید عقب برای یک زاویه منحصر به فرد بر روی آینه دید عقب نصب می شوند. آنها تنها انواع آینه های نقطه کور هستند که در داخل کابین خودرو نصب می شوند. اگرچه نصب آنها نسبتاً ساده است، اما برخی از درایورها ممکن است آنها را کمی منحرف کنند. قیمت آینه های نقطه کور دید عقب از 25 درهم شروع می شود.

آینه نقطه کور پنجره ای

این گونه آینه های نقطه کور به جای چسباندن یا نصب بر روی آینه بیرونی خودرو با مکنده نصب می شوند. آینه های نقطه کور روی پنجره کمی گران تر از انواع دیگر هستند، اما ظاهری شبیه به آینه های بیرونی کامیون ها به وسیله نقلیه شما می دهند. قیمت آینه های نقطه کور پنجره ای از 50 درهم به بالا شروع می شود.

عواملی که هنگام نصب آینه های نقطه کور باید در نظر گرفته شوند

هنگامی که تصمیم گرفتید از یک آینه نقطه کور برای کمک خود استفاده کنید، ضروری است تصمیم بگیرید که برای راحتی خود در کجا قرار دهید. پرس و جو در مورد محل قرار دادن آینه نقطه کور تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می گیرد که برخی از آنها در زیر به تفصیل بیان می شوند.

اندازه آینه

دید یک نقطه کور تحت تأثیر اندازه آینه نقطه کور است. هرچه یک آینه نقطه کور بزرگتر باشد، نمای بزرگتری از یک نقطه کور قابل مشاهده خواهد بود و بالعکس.

شکل آینه

شکل آینه های نقطه کور نیز نقش عمده ای در دید یک نقطه کور دارد. در حالی که آینه های تخت فقط بخش کوچکی از ناحیه کور را نشان می دهند، آینه های محدب چشم انداز وسیع تری را ارائه می دهند.

همچنین، آینه های نقطه کور به سه شکل هستند. بیضی شکل، گرد و اشکی. وسیع ترین میدان دید توسط آینه های بیضی شکل ارائه می شود. با این حال، آنها همچنین می توانند تصویر را تحریف کنند. با میدان دید خوب و اعوجاج کمتر نسبت به آینه های بیضی یا دایره ای، آینه های قطره ای راه حل مناسبی هستند. در حالی که آینه های گرد باریک ترین میدان دید را دارند، واضح ترین تصویر را ارائه می دهند.

زاویه آینه

مانند شکل آینه های نقطه کور، زاویه آن نیز تعیین می کند که چه مقدار از نقطه کور برای راننده قابل مشاهده است. دید بهتری توسط آینه های نقطه کور که به سمت راننده متمایل شده اند، فراهم می شود. در حالی که آینه هایی که به دور از راننده کج می شوند، فقط تا حدی ناحیه کور را نشان می دهند. ابتدا باید آینه های خودرو را به درستی تنظیم کنید قبل از تنظیم آینه های نقطه کور

موقعیت آینه

یک آینه نقطه کور که روی آینه های دید جانبی قرار می گیرد، دید بیشتری از نقاط کور نسبت به آینه های نصب شده روی شیشه های جلو یا عقب ارائه می دهد. علاوه بر این، بهتر است آینه های نقطه کور در دو طرف خودرو نصب شوند تا اینکه فقط در یک طرف خودرو قرار گیرند.

همه چیز در مورد محل قرار دادن آینه های نقطه کور و عوامل موثر بر قرارگیری آنها است. در حالی که آینه های نقطه کور راه حلی ارزان برای جلوگیری از نقاط کور در وسایل نقلیه قدیمی هستند، بسیاری از خودروهای مدرن اکنون به سیستم های نظارت بر نقاط کور سیستم نظارت یا تشخیص نقاط کور با تشخیص و هشدار به موقع اشیاء نزدیک به راننده، خطر برخورد ناشی از نقاط کور را از بین می برد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.