7 دلیل اینکه ماشین دود سفید می دهد

0

دود سفید از خودرو نشان دهنده یک نقص اساسی در وسیله نقلیه شما است. دلایل ریشه ای مختلفی در پشت این مشکل وجود دارد که در صورت عدم بررسی، منجر به نقص عمده . با این حال، گاهی اوقات فقط به دلیل آب و هوا است. برای مثال؛ در زمستان، دود سفید هنگام روشن کردن موتور ظاهر می شود و سپس ناپدید می شود.

این راهنما برخی از شایع ترین علل دود سفید از اگزوز و نکاتی برای جلوگیری از آن را فهرست می کند.

7 دلیل که ماشین شما دود سفید می دهد

علل دود سفید از اگزوز یک ماشین

در زیر شایع ترین دلایل دود سفید از اگزوز آورده شده است.

1. سر سیلندر شکسته

هر گونه آسیب به سر سیلندر یا مهر و موم واشر باعث نشت مایع خنک کننده می شود که از دود سفید خارج از موتور قابل تشخیص است. این امر مایع خنک کننده در خودرو را در معرض دما و فشار شدید ناشی از موتور احتراقی قرار می دهد. همچنین نشت روغن موتور و در نتیجه دود بوی شیرین سفید ایجاد می کند. شما می توانید این آسیب را با کمک یک میله اندازه گیری تشخیص دهید.

میله اندازه گیری خود را در روغن موتور قرار دهید و روغن روی چوب را مشاهده کنید. اگر روغن به‌جای قهوه‌ای تیره کف‌آلود به نظر می‌رسد، نشان می‌دهد که سر سیلندر یا مهر و موم واشر شما شکسته است. فوم را می توان روی درپوش رادیاتور نیز مشاهده کرد.

7 دلیل که ماشین شما دود سفید می دهد

سرسیلندر شکسته موتور ماشین

2. تراکم

اگر هنگام راه اندازی دود سفیدی از اگزوز مشاهده کردید، ممکن است به دلیل متراکم شدن آن باشد. تراکم یک مسئله کاملاً رایج در زمستان است. پف دود ناشی از تراکم در عرض چند ثانیه ناپدید می شود. این یک مسئله رایج آب و هوایی است که به عملکرد نامناسب وسایل نقلیه مربوط نمی شود.

3. آسیب مخزن خنک کننده

مخزن مخزن خنک کننده نیز مسئول نشت مایع خنک کننده و آلودگی روغن است. احتمال آلودگی نفت در اثر آسیب مخزن کم است. نشت از مخزن تنها منجر به آسیب خارجی به مخزن می شود.

هر گونه آسیب به مخزن مایع خنک کننده بر خنک شدن موتور تأثیر می گذارد که منجر به گرم شدن بیش از حد خودرو . برای شناسایی نشتی مایع خنک‌کننده در خودرو، می‌توان یک کمپرسور یا تست نشتی روی خودرو انجام داد.

کولنت چیست ماده کولانت چیست آموزش تعویض ضدیخ ماشین ضدیخ چیست خواص ضدیخ چیست جلوگیری از جوش آوردن موتور زمان تعویض ضد یخ زمان تعویض ضد یخ 206 عمر مفید ضد یخ تعویض ضدیخ پژو 206 طریقه مصرف ضدیخ بهترین مارک ضدیخ مجله مکانیک تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو حجم ضدیخ سمند

یکی از دلایل دود سفید موتور می تواند خرابی یا پاره شدن مخزن مایع خنک کننده باشد.

4. نشت روغن

هنگامی که واشر منفجر می شود ، روغن از حلقه های پیستون یا مهر و موم های دریچه ای نشت می کند و به داخل محفظه احتراق می رود که در آنجا با سوخت مخلوط می شود و از اگزوز بیرون می آید. به طور کلی، این دود به رنگ آبی یا خاکستری است. پیشنهاد می شود این مشکل فوراً برطرف شود زیرا ممکن است باعث آسیب شدید به سایر قسمت های حیاتی شود. در موارد شدید، تعویض واشر بهترین گزینه است. اگر به دنبال تعویض قطعات معیوب هستید، به این لوازم جانبی و قطعات خودرو برای فروش .

5. خطا در واحد کنترل موتور

خرابی واحد کنترل موتور یا کامپیوتر خودرو می تواند باعث ایجاد اشکال در انژکتور سوخت شود که در نتیجه دود سفید نازکی از اگزوز خودرو خارج می شود. انژکتور سوخت را نمی توان در این مورد مقصر دانست زیرا واحد کنترل موتور به اندازه کافی کار نمی کند.

می توانید آن را با خاموش کردن باتری، که سیستم خودرو را مجدداً راه اندازی و به طور خودکار برنامه ریزی می کند، برطرف کنید. اگر اینطور نیست، ممکن است با یک مکانیک مشورت کنید.

واحد کنترل موتور در خودروهای مدرن نیاز به بررسی و نگهداری منظم دارد

6. انژکتور سوخت بد

وظیفه اصلی انژکتور سوخت این است که مقدار مناسب سوخت را در زمان مناسب به محفظه احتراق پمپ کند. اگر خراب شود، یک اتصال کوتاه اتفاق می افتد که در نتیجه ابری از دود سفید از لوله اگزوز خارج می شود. می توانید با تعویض انژکتور سوخت آن را رفع کنید.

7. ترک بلوک موتور

هر گونه ترک یا آسیب در بلوک موتور می تواند باعث ایجاد دود شود. این یک مشکل مهم در نظر گرفته می شود و رفع آن می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. بنابراین، ممکن است ایده خوبی باشد که خودروهای دست دوم برای فروش در امارات به جای صرف هزینه برای تعمیر، به

نحوه جلوگیری از دود سفید از اگزوز

اقدامات پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می تواند دود سفید ناشی از اگزوز را کاهش دهد. مراحل احتیاطی بعدی را ببینید که به سوال شما در مورد چگونگی جلوگیری از دود سفید از اگزوز پاسخ می دهد:

  • سطح مایع خنک کننده در خودروی خود را هر هفته یا حداقل هر دو ماه یکبار بررسی کنید. کاهش مداوم سطح می تواند نشان دهنده آسیب یا نشت مایع خنک کننده باشد.
  • واشر منیفولد را بازرسی کنید و به دنبال هرگونه ترک ، زنگ زدگی یا آسیب باشید.
  • انژکتور سوخت خود را هر ماه تمیز کنید. همچنین می توانید آن را هر شش ماه یکبار برای عملکرد صاف تغییر دهید.
  • اگر موتور دیزلی دارید ، پمپ سوخت خود را بعد از 4000 کیلومتر جایگزین کنید.

سوالات متداول

آیا دود سفید همیشه به معنای واشر سر باد شده است؟

دود سفید را نمی توان هر بار به گردن واشر دمیده انداخت، اما شایع ترین دلیل دود سفید است.

چگونه می توانم دود سفید را رفع کنم؟

رفع دود سفید به تنهایی می تواند کار سختی باشد، زیرا به پشتیبانی مکانیکی مناسب نیاز دارد. با این حال، می‌توانید با اندازه‌گیری سطح مایع خنک‌کننده، تعویض موتورهای سوخت و بازرسی منظم واشرها از آن جلوگیری کنید.

این خلاصه تمام دلایل رایج خروج دود سفید از موتور است. از آنجا که شناسایی آن به تنهایی می تواند یک تجارت دشوار باشد ، پیشنهاد می شود به دنبال کمک حرفه ای باشید و در اسرع وقت مشکل را برطرف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.