روغن موتورهای مناسب خودرو تویوتا پرادو (Prado)

0

آشنایی با عوامل مهم در انتخاب روغن موتور

بهترین روغن موتور پرادو کدام است؟ روغن موتور نیز جزو روانکارانی است که علاوه بر کاهش استهلاک، خنک کنندگی را نیز به موتور و دیگر قطعات خودرو ارائه می‌دهد. طرز استفاده از روغن موتور اصول ساده‌ای دارد، اما در انتخاب آن باید دقت زیادی را به خرج ببرید. به طور کلی سه عامل در انتخاب روغن موتور باید در نظر گرفته شود که از آن‌ها می‌توان به ویسکوزیته یا گرانروی، درجه بندی SAE و استاندارد API اشاره کرد که در عملکرد موتور تاثیر مستقیم دارند. این موارد توسط شرکت‌های تولید کننده بر روی بسته بندی روغن درج می‌شوند و آشنایی قبلی با آن‌ها می‌تواند در انتخاب روغن موتور مناسب برای خودرو، به شما کمک کند.
همانطور که می‌دانید، تولید کننده‌های روغن موتور و دیگر روانکارها در بازار بسیار زیاد هستند و در بازار وجود دارند که هر کدام دارای کیفیت متفاوتی هستند، بنابراین در زمان خرید روغن موتور دقت کنید.

 تویاتا پرادو
 تعمیرات تویوتا پرادو
 روغن موتور مناسب تویوتا پرادو
 بهترین روغن موتور ایرانی
 بهترین روغن موتور ایرانول
 مشخصات روغن موتور ریسینگ
 کارکرد ایرانول ریسینگ
 تویوتا TS050 ریسینگ
 بهترین روغن موتور تویوتا
 مشخصات فنی پرادو
 مشخصات فنی تویوتا پرادو 2018

 

آشنایی با خودروی پرادو

سری جدید خودروی شاسی بلند ژاپنی پرادو که در بازار با همین نام شناخته می‌شروغم ود، از سال 2010 وارد کشور شد و تا سال 2013 واردات آن ادامه داشت تا اینکه ورود خودروهای بالای 2500 سی‌سی ممنوع شد. این خودرو بازطراحی شده است و شرکت تولید کننده آن با ایجاد تغییرات در ظاهر و مشخصات فنی پرادو، سری جدید این خودرو را وارد بازار کرده است. با توجه به واردات بسیار محدود این خودرو، فروش خوبی را تجربه کرد و رقیب جدی آن نیز خودروی پرادو، خودروهای کیا موهاوی، لکسوس آر ایکس و تویوتا اِف جی هستند.
در این خودرو دو دیفرانسیل با قفل مرکزی و قفل عقب به کار رفته که آن را با هر شرایطی منطبق می‌کند. گیربکس 5 دنده اتومات با حالت اسپرت (PWR) با پیشرانه 6 سیلندر و حجم موتور 4 لیتری، می‌تواند قدرت 271 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه و 386 نیوتن متر را در 4400 دور در دقیقه تولید کند. موتور پرادو، یک موتور منحصر به فرد ساخت ژاپن است که کیفیت بسیار بالایی دارد. مصرف ترکیبی این موتور 12.5 لیتر است که با حجم باک 87 لیتری می‌تواند بیشتر از 700 کیلومتر مسافت را طی کند. شتاب صفر تا صد این خودرو حدودا 8.5 ثانیه است و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را به راننده ارائه می‌دهد.
مشخصات ظاهری خودروی پرادو با توجه به آخرین مدل ساخته شده، با طول 499 سانتی‌متر، عرض 188 سانتی‌متر، ارتفاع 188 سانتی‌متر و فاصله بین دو محور 278 سانتی‌متر می‌باشد. این خودرو حدودا 2435 کیلوگرم وزن دارد. لوازم جانبی و قطعات این خودرو هنوز هم در بازار یافت می‌شوند و به راحتی می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ها، محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.

روغن موتور مناسب برای خودروی پرادو کدام است؟

آدرس تعمیرگاه های تهران روغن موتور سرامیکی چیست روغن موتور نانو چیست آموزش تعویض روغن آموزش تعویض روغن پژو 206 انتخاب روغن موتور انواع روغن موتور بهترین روغن موتور خودرو تعویض روغن گیربکس پراید آموزش تعمیر خودرو

برای انتخاب و خرید روغن موتور مناسب باید به چند نکته توجه داشته باشید. نوع روغن موتور بسیار مهم است، زیرا با توجه به نوع آن، عملکرد روغن موتور نیز تغییر می‌یابد. همچنین مقدار ویسکوزیته و درجه نقطه انبساط و انقباض آن‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با توجه به محل زندگی شما انتخاب شوند. در ادامه می‌توانید با عوامل تاثیر گذار در نوع روغن آشنا شوید.

گرانروی یا ویسکوزیته

گرانروی یا ویسکوزیته یکی از شاخص‌های مهم انتخاب روغن موتور است که در کاربرد و نوع آن تاثیر زیادی می‌گذارد. نرخ گرانروی با افزودن و یا کم کردن مقدار مواد پایه قابل تغییر است که فقط در کارخانه‌ها انجام می‌گیرد. نرخ گرانروی در مناطق مختلف ایران، معمولا به صورت SAE 10W – 40 است و بسیاری از خودروها نیز از این نوع روغن موتورها استفاده می‌کنند. در زمان خرید روغن موتور به این نکته توجه داشته باشید که اگر روغن موتوری با نرخ گرانروی متفاوتی را انتخاب کنید، عملکرد خودرویتان با اختلال روبرو خواهد شد.

استاندارد API

درج شدن استاندارد API در موتورهای بنزینی و دیزلی نشانه منحصربه‌فرد بودن آن است. در موتورهای بنزینی، این استاندارد با حرف S و برای موتورهای دیزلی با حرف C نمایش داده می‌شود. همچنین برای نشان دادن این استاندارد بر روی جلد روغن‌ موتورهای بنزینی پس از حرف S یکی از حروف A تا N می‌آید و برای روغن موتورهای دیزلی پس از حرف C یکی از حروف A تا J درج می‌شود.
استاندارد API یکی از استانداردهای مهم در تولید روغن و روانکارهای دیگر است که بسیاری از تولیدکننده‌ها نیز آن را در محصولات خود قرار می‌دهند. کلمه‌ی (API) مخفف (American Petroleum Institute) است. این نام به نوعی تبدیل به یک استاندارد مهم برای مشخص کردن کیفیت روغن موتورها شده است. این استاندارد در هر روغن به نوعی نشان داده می‌شود که باید آن‌ها را بدانید.

استاندارد SAE

یکی دیگر از استانداردهایی که در انتخاب روغن توسط شما و کیفیت آن تاثیر دارد، استاندارد SAE می‌باشد. استاندار (SAE) مخفف عبارت (Society Of Automotive Engineers) است که وظیفه دارند تا چندین عامل مختلف را برای روانکاران مختلف ارائه دهند. استاندارد SAE به نوعی تعیین‌کننده‌ی ویسکوزیته‌ی روغن موتور است. این استاندارد از اعدادی بین 0 تا 60 تشکیل شده که نشان دهنده مقدار گرانروی در روغن است. عدد ۰ نشان دهنده گرانروی پایین بوده و رقیق بودن روغن را نشان می‌دهد. در مقابل نیز هر چه این عدد به 60 نزدیک‌تر باشد، غلظت روغن بیشتر است.

مناسب‌ترین روغن موتور پرادو

برندهای تولید کننده روغن موتور در بازار بسیار زیاد هستند و هر کدام از آن‌ها روغن را با فرمول خاص خود تولید می‌کنند. خودروی پرادو به دلیل اینکه خودرویی مدرن و امروزی است، باید از روغنی در آن استفاده شود که با فرمولاسیون این خودرو یکی باشد، اما شاید در پیدا کردن روغن‌های این خودرو کمی به مشکل بخورید، زیرا روغن موتورهای زیادی از این خودرو پشتیبانی نمی‌کنند. در ادامه روغن‌هایی را معرفی می‌کنیم که قابل استفاده برای خودروی پرادو هستند.

 تویاتا پرادو تعمیرات تویوتا پرادو روغن موتور مناسب تویوتا پرادو بهترین روغن موتور ایرانی بهترین روغن موتور ایرانول مشخصات روغن موتور ریسینگ کارکرد ایرانول ریسینگ تویوتا TS050 ریسینگ بهترین روغن موتور تویوتا قیمت روغن سوپر رونیا

روغن موتور ایرانول

ایرانول یکی از برندهای معروف تولید روغن و دیگر محصولات روانکار است که محصولات زیادی را وارد بازار کرده است. تنوع محصولات این برند بسیار بالا بوده و کیفیت بالایی دارند. روغن موتورهای این برند به چند مدل مختلف تقسیم می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به سوپر رونیا، رونیا، سوپر رویال، رویال، ریسینگ، 16000، 3/5 12000، 12000، صبا، 8000، ، 6000 و الوند اشاره کرد.
در بین این مدل‌ها، روغن موتور ریسینگ را می‌توان برای خودروی پرادو استفاده کرد که کیفیت بسیار خوبی را دارا هستند. روغن موتور ریسینگ با درجه بندی SAE 10W-40 و با استاندارد API SL/CF در بازار قابل یافت است. به دلیل محدود بودن انتخاب کاربران این خودرو، ممکن است این روغن موتورها را با قیمت‌های مختلفی خریداری نمایید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، تعداد برندهایی که اقدام به تولید این روغن موتور می‌کنند، بسیار محدود بوده و انتخاب‌های زیادی در اختیار شما وجود ندارد، بنابراین باید دقت کنید که محصولات تقلبی را خریداری نکنید. معمولا روغن موتورهای اصل و اورجینال، دارای استاندارد API، درجه بندی SAE و نرخ ویسکوزیته یا گرانروی بر روی محصولات خود هستند. حواستان باشد که روغن موتور دیگر خودروها را در خودروی پرادو استفاده نکنید، زیرا در عملکرد آن اختلال به وجود می‌آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.