نحوه اتصال دستگاه تعویض روغن گیربکس اسپین ایتالیا به h30 کراس

0

راهنمای اتصال دستگاه تعویض روغن گیربکس اسپین ایتالیا به خودرو دانگ فنگ

مقایسه چانگان CS35 قیمت چانگان CS35 مشخصات چانگان CS35 مصرف سوخت چانگان CS35 معایب چانگان CS35 امکانات چانگان CS35 مقایسه خودرو مقایسه چانگان CS35 با دانگ فنگ h30 قیمت دانگ فنگ H30 کراس مقایسه دانگ فنگ H30 کراس معایب و مزایای H30 کراس مصرف سوخت H30 کراس

همانطور که می دانید در هر گیربس اتوماتیک به منظور تعدیل و کاهش دمای روغن گیربکس از وسیله ای به نام خنک کن (رادیاتور) استفاده می گردد که وظیفه آن خنک کردن روغنی ست که پس از روانکاری قطعات داخلی گیربکس ، به مرور داغ شده است. بنابراین در هر گیربکس اتوماتیک یک جریان روغن از گیربکس به خنک کن خواهیم داشت که روغن داغ را از گیربکس به خنک کن انتقال داده و همچنین یک جریان روغن در جهت عکس آن یعنی از خنک کن به گیربکس که روغن خنک شده را به گیربکس انتقال می دهد.

مقایسه خودرو مقایسه خودرو چینی مقایسه دانگ فنگ H30 کراس مقایسه جک S3 مشخصات جک s3 معایب و مزایای جک s3 DONGFENG H30 CROSS مقایسه دانگ فنگ h30 با جک S3 معایب و مزایای H30 کراس قیمت اچ 30 کراس قیمت جک S3 jac s3 مشاوره خرید خودرو جک اس 3 بهتر است یا اچ 30 کراس

با توجه به این موضوع می توان دریافت که گیربکس و خنک کن، هر کدام دارای دو نقطه ورود و خروج روغن می باشند و هر یک از این نقاط می توانند نقطه مورد نظر ما برای اتصال دستگاه به خودرو باشند. معیار انتخاب بین یکی از این چهار نقطه در دسترس بودن آن برای اپراتور و راحت تر بودن باز و بسته کردن آن می باشد.

به عبارتی ساده تر باید نقطه ای را بعنوان نقطه اتصال دستگاه به گیربکس انتخاب کنیم که باز و بسته کردن آن از زحمت کمتری برخوردار باشد. مدار جریان روغن در گیربکس اتوماتیک همانند شکل زیر می باشد.

اتصال دستگاه به گیربکس خودرو دانگ فنگ

برای اتصال دستگاه به گیربکس خودرو دانگ فنگ ابتدا باید خودرو را توسط جک بالا برده وسینی زیر موتور را باز نمایید تا دسترسی به خنک کن و گیربکس خودرو میسر شود. پس از بالا بردن خودرو و باز کردن سینی آن خنک کن گیربکس قابل مشاهده خواهد شد. همانطور که می بینید نقاط ورود و خروج روغن به داخل گیربکس از زیر قابل رویت می باشند، که در شکل زیر با دایره نشان داده شده اند.

 تعمیرات تخصصی خودرو  تعمیرات تخصصی خودروهای چینی  تعمیرات تخصصی H30 کراس  آدرس تعویض روغنی های تهران  آموزش تعویض روغن گیربکس  آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات  تعویض روغن موتور  تخلیه روغن موتور با ساکشن  تعویض روغن خودرو با ساکشن  انواع ساکشن  دستگاه ساکشن چیست  طرز کار دستگاه ساکشن  قیمت ساکشن گیربکس اتوماتیک  مجله مکانیک  مجله خودرو  مجله خودرو کارستان  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو  دستگاه تعویض روغن  دستگاه تعویض روغن گیربکس

در واقع روغن گیربکس از یکی از این نقاط وارد خنک کن شده و از نقطه دیگر خارج شده و به گیربکس باز می گردد. بنابراین برای اتصال دستگاه به گیربکس باید یکی از این دو نقطه را انتخاب نمایید. هیچ کدام از این دو نقطه نسبت به دیگری ارجح نیست چرا که سایز و شماره دنده و رزوه پیچ های هر دو یکسان بوده و تفاوتی نمی کند که کدام را باز نمایید، اما با توجه به خالی تر بودن فضای اطراف پیچ سمت راست توصیه می شود پیچ سمت راست را باز نمایید.

هنگام باز کردن پیچ حتی الامکان مهره متصل به خنک کن را با یک آچار، محکم نگه داشته و با آچار دیگری پیچ را باز نمایید تا در صورت نیاز به اعمال فشار و نیرو آسیبی به خنک کن وارد نشود.

پس از باز کردن پیچ خنک کن مدار گردش روغن مابین خنک کن و گیربکس قطع می گردد. حال یک مسیر دهنده روغن و یک مسیر گیرنده روغن خواهیم داشت که تصاویر آنها را در زیر مشاهده می نمایید:

پس از باز کردن اتصالات یکی از نقاط ورود و خروج روغن به خنک کن باید کانکتور مناسب جهت اتصال شلنگ های دستگاه به این نقاط را بیابید. به منظور اتصال دستگاه به انواع گیربکس ها دستگاه دارای جعبه ای متشکل از انواع کانکتور ها می باشد که تصویر آن را در زیر می بینید:

 

 در جعبه کانکتور ها هر کانکتور دارای یک کد مخصوص می باشد. برای اتصال دستگاه به گیربکس دانگ فنگ باید از کانکتور های شماره 9A و 22 استفاده نمایید که تصاویر آنها در زیر قابل مشاهده می باشد:

 

دقت نمایید که کانکتور شماره 9A دارای چهار واشر جهت آببندی می باشد که دو تای آن باید بر روی کانکتور 22 استفاده شده و دوتای دیگر برای خود کانکتور 9A. پس از بستن کانکتور ها مسیر های رفت و برگشت روغن را به صورت زیر خواهیم داشت:

 تعمیرات تخصصی خودرو  تعمیرات تخصصی خودروهای چینی  تعمیرات تخصصی H30 کراس  آدرس تعویض روغنی های تهران  آموزش تعویض روغن گیربکس  آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات  تعویض روغن موتور  تخلیه روغن موتور با ساکشن  تعویض روغن خودرو با ساکشن  انواع ساکشن  دستگاه ساکشن چیست  طرز کار دستگاه ساکشن  قیمت ساکشن گیربکس اتوماتیک  مجله مکانیک  مجله خودرو  مجله خودرو کارستان  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو  دستگاه تعویض روغن  دستگاه تعویض روغن گیربکس

پس از اتصال کانکتور ها به نقاط ورود و خروج روغن شلنگ های دستگاه را به طور تصادفی به کانکتور ها وصل می نماییم. در ابتدا مهم نیست که شلنگ رفت و برگشت به درستی متصل شده باشند (ممکن است شلنگ رفت به اشتباه به مسیر برگشت یا به درستی به مسیر رفت متصل شده باشد) چرا که پس از اتصال شلنگ ها با استفاده از فشارسنج عقربه ای بر روی صفحه نمایش دستگاه از صحیح بودن اتصالات اطمینان حاصل می نماییم.

به این منظور خودرو را توسط جک پایین آورده  و برای چند ثانیه موتور خودرو را روشن می نماییم. چنانچه عقربه فشارسنج بالا رفت می توان از صحیح بودن اتصالات اطمینان حاصل کرد. در غیر اینصورت خودرو را خاموش می کنیم سپس با استفاده از اهرم پشت دستگاه که دارای دو حالت A و B می باشد شلنگ رفت و برگشت را تعویض می کنیم.

بدین صورت که مثلا اگر اهرم در حالتA قرار داشت آنرا در حالت B قرار می دهیم و بالعکس. بعد از انجام این کار مجددا موتور را روشن می کنیم و با توجه به بالا رفتن عقربه فشارسنج از صحیح بودن اتصالات مطمئن می شویم.

 تعمیرات تخصصی خودرو تعمیرات تخصصی خودروهای چینی تعمیرات تخصصی H30 کراس آدرس تعویض روغنی های تهران آموزش تعویض روغن گیربکس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات تعویض روغن موتور تخلیه روغن موتور با ساکشن تعویض روغن خودرو با ساکشن انواع ساکشن دستگاه ساکشن چیست طرز کار دستگاه ساکشن قیمت ساکشن گیربکس اتوماتیک مجله مکانیک مجله خودرو مجله خودرو کارستان آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو دستگاه تعویض روغن دستگاه تعویض روغن گیربکس
کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.