۳ کاربرد غیرمنتظره برای لاستیک های کهنه و قدیمی

0

با توجه به حجم انبوه تایرهای فرسوده موجود و آسیب آنها به طبیعت در این مطلب شما را با ۳ کاربرد جذاب برای لاستیک های کهنه آشنا خواهیم کرد.

به نقل از گجت نیوز، با در نظر گرفتن این که سالانه حدود ۲۸۰ میلیون لاستیک، فرسوده و دور انداخته شده و از این بین تنها ۳۰ میلیون از آنها وارد چرخه بازیافت می‌شود، بنابراین احتمالا به نظرتان می‌رسد که باید کاری کرد. جمع شدن توده‌های انبوده تایرهای فرسوده و کهنه در محل‌های دفن زباله دهه ها طول خواهد کشید تا آنها تجزیه شوند و در این مدت نیز هوا و زمین اطراف خود را آلوده خواهند کرد.

کاربرد های غیرمنتظره لاستیک های کهنه

اما برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی به طبیعت راهکارهایی وجود دارند که خودمان می‌توانیم لاستیک های قدیمی را به چرخه استفاده بازگردانده و در مصارف دیگر آنها را به کار بگیریم. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با این راهکارهای غیرمنتظره آشنا شوید، مطالعه این مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز را از دست ندهید.

استفاده از لاستیک ها در کشاورزی

تایرها به‌خاطر خاصیت جادار و انعطاف پذیر خود به راحتی می‌توانند گیاهان شما را در خود جای دهند. برای این کار تنها کافیست تایرها را با خاک و کود مناسب پر کرده و گیاهان خود را در آن بکارید. همچنین می‌توانید آنها را قبل از استفاده با رنگ‌های مختلفی تزیین کنید. البته نکته‌ای که همیشه باید به آن توجه کنید، این است که چون لاستیک ها طبیعی نبوده و در طول زمان تجزیه می‌شوند، مواد سمی آنها ممکن است خاک را آلوده کند. بنابراین اگر تایرها را برای کاشت استفاده می‌کنید، بهتر است گیاهان خوراکی در آنها نکارید.

کاربرد لاستیک های کهنه در باغبانی

علاوه بر استفاده به‌عنوان گلدان، از تایرها می‌توانید برای افزایش جذابیت بصری باغتان نیز استفاده کنید که در ادامه آنها را هم معرفی می‌کنیم:

  • استفاده از تایرها برای ساخت یک تاب کلاسیک
  • ساخت یک تخت آماده برای حیوان خانگی
  • استفاده از تایرها برای حصار زمین یا باغ
  • ساخت میز و صندلی

استفاده از لاستیک ها در ورزش

این مورد احتمالا جزو اولین گزینه‌هایی باشد که به فکر هر کسی می‌رسد. چون افراد زیادی را دیده‌اید که به خاطر ماهیت سنگین بوده و انعطاف پذیری تایرها آنها را به‌عنوان یک وسیله سنگین برای ورزش در خانه استفاده می‌کنند. با ایجاد خلاقیت در آن نیز می‌توانید آیتم‌های مختلفی مانند پریدن و بلند کردن به برنامه روتین خود اضافه کنید.

کاربرد لاستیک های کهنه در ورزش

در ادامه نیز می‌توانید با آنها برای مسیر حرکت خود مانع بسازید تا به طور کلی از هر وسیله ورزشی بی نیاز شوید. هر لاستیک معمولی حدودا ۹ کیلوگرم وزن دارد بنابراین با اضافه کردن به تعداد حتی می‌توانید وزنه مورد نظر خود را نیز در حیاط خانه بسازید.

بازیافت کردن آنها

در این مطلب انواع روش‌های خلاقانه‌ای معرفی شدند که می‌توانستید از آنها در مصارف مختلف استفاده کنید. اما اگر واقعا برای چنین مواردی وقت ندارید و از طرفی هم نمی‌خواهید لاستیک های کهنه و قدیمی خود را در طبیعت رها کنید، می‌توانید آنها را به مراکز استاندارد بازیافت تحویل دهید. این مراکز با بازیافت اصولی تایرهای فرسوده آنها را برای استفاده در ساخت وسایل دیگر به کار می‌گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.