کرایه‌ها از شنبه تا ۴۵ درصد افزایش پیدا می‌کند

0

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از افزایش بهای بلیط مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی تا ۴۵ درصد از اول اردیبهشت ماه خبر داد.

جعفر تشکری هاشمی گفته است که در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.

به گفته تشکری هاشمی مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد و تاکسی‌ها تا ۴۵ درصد افزایش اعمال خواهد شد.

مطالب مرتبط

افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در حالی است که ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز مشابه این اتفاق روی‌ داد و چند ماه بعد نیز به سبب برخی سیاست‌های اقتصادی دولت، دوباره تکرار شد. برهمین اساس و با توجه به پایدار بودن سیاست‌ها و رویکردهای منفی در اقتصاد ایران، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۳ باز هم افزایش قیمت در حمل و نقل عمومی رخ دهد.

در همین رابطه روزنامه «جهان صنعت» چاپ تهران، نیمه مرداد ماه سال ۱۴۰۲ نوشته بود که برخی سرویس‌دهندگان از جمله رانندگان «مسافرکش خطی» به بهانه «افزایش قیمت نان»، اقدام به «افزایش هزینه دریافتی از مردم» کرده‌اند.

بیشترین استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی در سطح پایتخت دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، کارمندان اقشار ضعیف و قشر متوسط جامعه هستند که همزمان درگیر رکود تورمی شدید حاکم بر کشور نیز هستند.

منبع:ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.