معرفی رولزرویس کالینان 2025

0

حتی لوکس ترین SUV جهان نیز هر از چند گاهی نیاز به به روز رسانی دارد. پرفروش‌ترین محصول رولزرویس برای سال 2025 تغییراتی چشمگیر دارد که شامل یک نمای جلویی بازطراحی شده است. رویکرد جسورانه غیرمنتظره مطمئناً جنجال ایجاد خواهد کرد. کولینان به روز شده از روز اول با مشتق داغ نشان بلک با موتور V-12 ارتقا یافته اش که 600 اسب بخار قدرت دارد، به آن ملحق شده است.

2025 Rolls Royce Cullinan
2025 Rolls Royce Cullinan

این SUV مجلل که در آینده به عنوان Cullinan Series II شناخته می‌شود، چراغ‌های جلوی خود را با چراغ‌های LED طولانی روز اصلاح کرده است. DRL‌های کشیده روی سپر به سمت پایین می‌روند و نمای جلویی جلوه‌ای جذاب‌تر (اگر نه عجیب‌تر) می‌دهند . به نظر می رسد شرکت مادر BMW Group مشتاق است که با برند فوق لوکس خود نیز ریسک طراحی را بپذیرد. هیچ ابهامی وجود ندارد مانند بی‌ام‌و X7، ، اما تغییر شکل آن به همان اندازه بحث‌برانگیز است.

مطالب مرتبط

رولزرویس کالینان برای مدل ۲۰۲۵ به‌ روزرسانی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده که نمای جلوی جدید و بحث‌ برانگیزی را به همراه دارد.

حتی لوکس‌ترین شاسی‌بلند جهان هم هر از چند گاهی به به‌روزرسانی نیاز دارد. پرفروش‌ترین خودرو رولزرویس برای سال ۲۰۲۵ تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است که شامل بازطراحی نمای جلو می‌شود. این طراحی جسورانهٔ جدید مطمئناً جنجال ایجاد خواهد کرد. کالینان جدید که با نام سری II شناخته می‌شود، در جلو به چراغ‌های جدیدی مجهز شده که دی‌لایت آن‌ها به‌صورت عمودی تا پایین کشیده شده و نمای بحث‌برانگیزی ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد شرکت مادر رولزرویس یعنی ب‌ام‌و علاقه دارد برند فوق لوکس خود هم سراغ طراحی‌های ریسکی برود.

در کالینان فقط چراغ‌های جلو نیستند که نمای غیرمتعارفی پیدا کرده‌اند بلکه طراحی سپر هم عجیب به نظر می‌رسد. رولزرویس ورودی‌های هوای باریک طرفین جلوپنجره را حذف کرده و بجای آن ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و متفاوتی روی سپر طراحی کرده است. برای این شاسی‌بلند همچنین برای اولین بار رینگ‌های ۲۳ اینچی ارائه شده که نمای باشکوهی دارند. جلوپنجرهٔ نورانی و رنگ بیرونی جدید Emperador Truffle هم تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های بیرونی کولینان هستند

رولزرویس همچنان نسخهٔ بلک بج را هم برای شاسی‌بلند خود ارائه می‌کند که بسیاری از قطعات تزئینی بیرونی مثل جلوپنجره و مجسمهٔ روح خلسه را به رنگ مشکی درمی‌آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های این نسخه بهره‌مندی از رینگ‌های ۲۳ اینچی متفاوت است. برای اولین بار است که این رینگ‌ها با ۱۰ پرهٔ درهم‌تنیده برای کولینان بلک بج ارائه می‌شود.

2025 Rolls Royce Cullinan

2025 Rolls Royce Cullinan

طراحی داخلی کالینان مدل ۲۰۲۵ نسبت به قبل تغییر بزرگی را تجربه نکرده اما حالا مجسمهٔ روح خلسه زیر ساعت آنالوگ روی داشبورد جای گرفته است. در نسخهٔ بلک بج، تریم فیبر کربنی روی داشبورد از شش لایه تشکیل شده که هرکدام از ۲۳ قطعه ساخته شده است. این قطعات با دست جلا داده می‌شوند تا حالتی آینه مانند پیدا کنند. انجام این فرایند ۲۱ روز طول می‌کشد.

علاوه بر این، کالینان بلک بج که در تصاویر می‌بینید، از تودوزی چرمی چشمگیر Duality Twill بهره می‌برد که با ۱۷.۷ میلیون کیلومتر نخ و ۲.۲ میلیون کوک دوخته شده است. همچنین روی چرم صندلی‌ها ۱۰۷ هزار سوراخ ریز ۰.۸ میلی‌متری وجود دارد! با سفارش دو صندلی عقب مجزا که در صندوق بار نصب می‌شود می‌توان کولینان را به شاسی‌بلندی هفت‌نفره تبدیل کرد. البته این صندلی‌ها فقط زمانی قابل‌استفاده هستند که خودرو ایستاده باشد و در کنار یک میز کوچک قرار می‌گیرند.

در هردو نسخهٔ معمولی و بلک بج کولینان همچنان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو حفظ شده است. این موتور در نسخهٔ بلک بج ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.