دانلود دفترچه فارسی تعمیر و نگهداری رنو فلوئنس (Renault Fluence)

0

دفترچه راهنمای فارسی رنو فلوئنس ،دانلود دفترچه راهنمای رنو سیمبل ،تعمیرات رنو فلوئنس ،نمایندگی خدمات پس از فروش نگین خودرو

رنو فلوئنس (Renault Fluence) یک خودروی خانوادگی سدان است که از سال ۲۰۰۹ توسط شرکت رنو طراحی و تولید شده است. رنو این خودرو را تا سال ۲۰۱۶ در سایت تولیدی اویاک رنو در شهر بورسه ترکیه تولید می کرد. البته تولید این محصول همچنان برای عرضه در بازار آرژانتین در سایت سانتا ایزابل این کشور و برای عرضه در بازار آسیا اقیانوسیه در سایت تولیدی رنو در بوسان کره جنوبی ادامه دارد. این خودرو در سایت تولیدی های رنو کشورهای هند، مالزی وروسیه هم مونتاژ می شد.

 دفترچه راهنمای فارسی رنو فلوئنس  دفترچه راهنمای خودرو  تعمیرات تخصصی رنو  تعمیرات تخصصی رنو فلوئنس  روغن موتور مناسب رنو فلوئنس  راهنمای جعبه فیوز رنو فلوئنس  قیمت رنو فلوئنس  مشخصات رنو فلوئنس  خدمات پس از فروش رنو  Renault Fluence

رنو در آگوست سال ۲۰۰۹ از این محصول خود رونمایی کرد. رنو فلوئنس یک خودروی موتور جلوی تک دیفرانسیل است که بر پایه پلتفرم C که به صورت مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده تولید می شود. این خودرو ۴۶۱۸ میلیمتر طول، ۱۸۰۹ میلیمتر عرض و ۱۴۷۸ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله دو محور آن از یکدیگر نیز ۲۷۰۲ میلیمتر است. این خودرو چندی پس از معرفی نسل دوم رنو مگان به بازار معرفی شد.

رنو فلوئنس توسط رنو سامسونگ موتورز با نام رنو سامسونگ SM3 در بازار کره جنوبی عرضه می شود. رنو سامسونگ موتورز برای اولین در نمایشگاه خودروی سئول در سال ۲۰۰۹ از این خودرو رونمایی کرد.

این خودرو در ابتدا با دو موتور بنزینی به خریداران پیشنهاد شد:
– موتور بنزینی ۱۶۰۰ سی سی با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت
– موتور بنزینی ۲۰۰۰ سی سی با توان توالید ۱۴۰ اسب بار قدرت که جعبه دنده CVT به صورت انتخابی با آن قابل عرضه بود.

شرکت رنو این محصول خودرو را با موتور دیزلی هم به بازار ارائه داد. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری dCi بهره می برد که بسته به مدل خریداری شده توان تولید ۸۵، ۹۰، ۱۰۵ و ۱۱۰ اسب بخار قدرت را داشتند. این نکته هم شایان ذکر است که مدل ۱۱۰ اسب بخاری به سیستم انتقال قدرت کلاچ دوگانه رنو موسوم به EDC مجهز شده بود.

به طور کلی جذابیت ظاهری رنو فلوئنیس در کنار شاسی قوی، طراحی خارجی اسپورت، کابین راحت و استفاده از تکنولوژی های روز از جمله نقاط قوت این محصول رنو به حساب می آیند. رنو فلوئنس در هنگام عرضه از فناوری های زیادی برای افزایش راحتی و ایمنی خودرو برخوردار بود. شاسی این محصول رنو و استفاده از سیستم تعلیق مناسب که به خوبی صدا و لرزش های وارد به خودرو را مهر می کرد حس راحتی و لذت رانندگی را به سرنشنینان و راننده هدیه می داد.

طراحی کابین رنو فلوئیس نیز کاملاً ارگونومی و در خدمت راحتی سرنشینان بود. استفاده از صندلی و پشت سری های با قابلیت تنظیم زوایه و ارتفاع یکی از این موارد است.کنسول وسط با ظرفیت ۲.۲ لیتری نیز فضای مناسبی را برای قرار دادن اشیا در اختیار سرنشنیان می گذارد. همچنین قابلیت تاشو بودن صندلی های عقب رنو فلوئنس امکان افزایش فضای بار را نیز برای سرنشنینان آن فراهم می کند.

https://car.ir/uploads/files/brands/renault/tip-cover/fluence.jpg

رنو فلوئنس توسط نگین خودرو به بازار خودرویی کشورمان نیز وارد شد و از زمان ورود توانست توجه مشتریان را به خود جلب کند. رنو فلوئنس، سدان محبوب رنو در ایران با مدل های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و در سه تیپ دستی، اتوماتیک نیمه فول و اتوماتیک فول عرضه شد که همه آن‌ها از موتور ۲ لیتری ۱۴۳ اسب بخاری بهره می‌بردند و از سرویس دوره‌ای رایگان ۵۰ هزار کیلومتری شامل ۵ دوره بازدید رایگان خودروها برخوردار بودند. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در داخل شهر ۱۰.۵ لیت، در هر ۱۰۰ کیلوکتر پیمایش در خارج از شهر ۴.۲ لیتر و به صورت ترکیبی نیز ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت داشت.

مدل دنده ای رنو فلوئنس عرضه شده در ایران نیز به دلیل کیفیت بالای قطعات و استهلاک پایین مورد استقبال خریداران قرار گرفت. هماهنگی بالای گیربکس شش سرعته دستی این خودرو با موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخاری آن قدرت و شتاب خوبی را در اختیار راننده قرار می داد. فلوئنس دنده ای به امکاناتی چون فرمان برقی متغیر، صفحه آمپر دیجیتال، تودوزی پارچه، سیستم صوتی CD، USB، AUX و MP3، بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شیشه ها و آینه های برقی، سیستم تهویه دستی، مانیتور و نویگیشن (آپشن)، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، EBA و… مجهز است.

خودرو
نام خودرو رنو فلوئنس دنده‌ ای
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی) ۲۰۱۰
مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۹۷ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده دستی ۷ سرعته
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۱ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۳۴۲ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۶۱۸ طول – ۱۸۱۳ عرض – ۱۴۸۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۰۲ میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۶ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی پره‌ای خنک شونده با هوا – ترمز عقب دیسکی تو پر – ABS
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی سیستم صوتی دارای USB – قابلیت پخش MP3 و بلوتوث
دیگر تجهیزات رینگ‌های ۱۵ اینچی معمولی – فرمان برقی – سیستم تهویه مطبوع دستی – آینه‌های جانبی برقی – شیشه بالابر برقی – روکش پارچه‌ای صندلی‌ها – صفحه کیلومتر دیجیتال – جعبه داشبورد مجهز به خنک کننده
قیمت و نمایندگی
قیمت بازار صفر کیلومتر از ۲۲۰ تا ۲۴۵ میلیون تومان – بروزرسانی در: ۱۳۹۷/۶/۳۱
قیمت بازار کارکرده از ۱۶۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان – بروزرسانی در: ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
نمودار قیمت مشاهده نمودار قیمتی
نمایندگی فروش نگین خودرو

دانلود دفترچه گارانتی و راهنمای رنو فلوئنس

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.