امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کیست؟ +بیوگرافی و سوابق

0

بررسی نامزدهای انتخابات 1403

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، یکی از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نائب رئیسی مجلس و ریاست بنیاد شهید را در کارنامه خود دارد.

در پی اعلام صلاحیت نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف به عنوان کاندیدهای قطعی انتخابات هشتم تیر معرفی شدند. در همین راستا قصد داریم تا برای شناخت بهتر نسبت به هریک از نامزدها، به بررسی زندگی نامه و سوابق فعالیت آنها بپردازیم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی کیست سوابق امیرحسین قاضی زاده هاشمی برادران امیرحسین قاضی زاده هاشمی همسر امیرحسین قاضی زاده هاشمی اخبار انتخابات ریاست جمهوری نتایج انتخابات نمایندگان مجلس بیوگرافی سیاستمداران نمایندگان مجلس حقوق نمایندگان مجلس رئیس جمهور ایران اخبار سیاسی حقوق سیاستمداران چقدره

قاضی زاده هاشمی کیست؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی متولد ۱۳۵۰ شهرستان فریمان و دانش آموخته دکتری تخصصی پزشکی (جراح سر و گردن)، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از جانبازان جنگ تحمیلی است که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی (هشتم، نهم، دهم و یازدهم)، نایب رئیسی مجلس (یازدهم)، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونت بهداشت و درمان بنیاد جانبازان خراسان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

پسر عموی او، سیدحسن قاضی زاده هاشمی است که در دولت حسن روحانی به عنوان وزیر بهداشت حضور داشت. برادر کوچک او سیداحسان قاضی زاده هاشمی است که نماینده مردم فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در یازدهمین مجلس شورای اسلامی است و در دوره دهم نیز در مجلس حضور داشته است.

وی در سال ۱۴۰۰ و پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، با صدور حکمی از جانب رئیس جمهور وقت، شهید آیت الله رئیسی، به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب گردید.

قاضی زاده از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است و در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود.

قاضی زاده هاشمی پیش‌تر در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۴ خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای نگهبان جهت ورود به انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شده بود.

ثبت‌نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

با شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته و ثبت‌نام خود را انجام داد.

او پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام تسلیت به خانواده‌های شهدای خدمت گفت: «امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است، اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مؤلفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آن‌ها گردیده است؟

مردم عزیز ایران، می‌دانید که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی‌گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مسکن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نمی‌باشد. دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد می‌شود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آن‌ها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی را محقق سازد.»

منبع:ایمنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.