علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو کیست +عکس و سوابق

0

علی اکبر محرابیان (زادهٔ ۱۳۴۸) در شهرستان خوانسار ،سیاست‌مدار دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصادی از دانشگاه تهران، مهندس عمرانی ایرانی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در دولت دهم، رئیس ستاد مهر ماندگار کشور و وزیر صنایع و معادن در دو کابینه محمود احمدی‌نژاد بوده‌است. گفته می‌شود خواهر زاده محمود احمدی‌نژاد است اما احمدی‌نژاد خود این موضوع را تکذیب کرده‌است.

سوابق علی اکبر محرابیان وزیر صنعت کیست وزیر نیرو کیست علی اکبر محرابیان کیست وزرای دولت ابراهیم رئیسی کابینه سید ابراهیم رئیسی بیوگرافی سیاستمداران قیمت بنزین در زمان احمدی نژاد اخبار بدون سانسور سیاسی

وی در مرداد ۱۳۸۶ پس از استعفای علیرضا طهماسبی از وزارت صنایع در دولت احمدی‌نژاد به این سمت منصوب شد و پس از انحلال این وزارتخانه از کابینه خارج شد.

محرابیان مدیر فروشگاه شهروند و معاون سیما چوب در دوران شهرداری احمدی‌نژاد بوده و سابقه اداره یک شرکت خصوصی سدسازی و فروشگاه رفاه را دارد.او در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد.

وزارت صنایع و معادن

محرابیان به عنوان وزیر به کشورهای قطر,، بلاروس، مصر و ونزوئلا سفر کرد و بر سر پروتکل همکاری صنعتی با جمهوری دموکراتیک کنگو توافق کرد. او همچنین روابط دو جانبه ایران و کوبا و حمایت مالی از این کشور را افزایش داد.

او سیاست هایی را برای افزایش تولید خودروهای مجهز به گاز طبیعی فشرده (CNG) اجرا کرد. پس از کمبود و سهیمه بندی شدن بنزین در دولت احمدی نژاد، محرابیان تولید خودرو های دوگانه‌سوز را افزایش داد.

سوابق علی اکبر محرابیان وزیر صنعت کیست وزیر نیرو کیست علی اکبر محرابیان کیست وزرای دولت ابراهیم رئیسی کابینه سید ابراهیم رئیسی بیوگرافی سیاستمداران قیمت بنزین در زمان احمدی نژاد اخبار بدون سانسور سیاسی

فولاد

در دوران مسئولیت محرابیان به عنوان وزیر صنایع و معادن، ظرفیت فولاد خام کشور با جهشی دو برابر شد. در زمان شروع فعالیت وی از سال ۸۶ ظرفیت فولاد خام کشور ۱۰٫۸۳۵ هزار تن بوده که در زمان تودیع او در سال ۱۳۹۰ ظرفیت تولید این محصول راهبردی به ۲۰٫۶۶۵ هزار رسیده بود (لازم به اشاره است که ظرفیت فولاد کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ تنها از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده‌است). همچنین، تولید فولاد نیز در دوره زمانی ریاست محرابیان بر وزارت صنایع و معادن از رشد ۴۱ درصدی برخوردار بوده‌است به گونه‌ای که میزان تولید فولاد خام از ۹٫۹۴۴ هزار تن در سال ۱۳۸۵ به ۱۴٫۰۳۷ هزار تن در سال ۱۳۹۰ رسیده بود.

سیمان

صنعت تولید کلینکر و سیمان در دوران مسئولیت علی محرابیان شاهد رشد بود. ظرفیت تولید سیمان از سال ۱۳۸۶ تا پایان سال ۱۳۹۰ از رشد ۶۶ درصدی برخوردار شد. ظرفیت تولید سیمان کشور در سال ۱۳۸۶ برابر با ۴۵٬۹۰۷٬۲۱۲ تن بوده که در پایان سال ۱۳۹۰ به عدد ۷۶٬۲۲۰٬۲۸۲ تن رسیده‌است. همچین روند تولید سیمان نیز رشد ۶۶ درصدی داشته‌است. تولید کل صنعت سیمان کشور برابر با ۴۰٬۰۰۳٬۵۷۳ میلیون تن بود که با جهش قابل ملاحظه در سال ۱۳۹۰ به ۶۶٬۴۶۰٬۹۵۲ تن رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.