چگونه از شر مورچه های داخل ماشین خلاص شویم ؟

0

خلاص شدن از شر مورچه ها در ماشین در 5 مرحله ساده

مورچه ها می توانند به هر جایی برسند، بنابراین وقتی خرده های غذا را داخل کابین می گذارید یا به طور تصادفی نوشیدنی ها را می ریزند، می توانند سوار ماشین شما نیز شوند. اینها قطعا بدترین حیوانات خانگی نیستند که می توانید داشته باشید، اما مورچه ها در ماشین نیز مورد استقبال قرار نمی گیرند. دیدن آنها در حال خزیدن در داخل ماشین خوشایند نیست.

چگونه از شر مورچه های داخل ماشین خلاص شویم ؟

مورچه ها در ماشین: چه آسیبی می توانند وارد کنند؟

مورچه ها حیوانات کوچکی هستند و عملاً برای انسان بی ضرر هستند. اما اگر خودروی شما را به عنوان محل سکونت انتخاب کنند، تاثیر زیادی روی راننده و همچنین وسیله نقلیه خواهد داشت.

اگر در حال رانندگی بودید و می دیدید که ده ها مورچه زیر پاها و روی دستان شما خزیده اند، چه می شود؟ فقط با شنیدن آن احساس “خارش” به شما دست می دهد، درست است؟

و ممکن است تعجب کنید که حشرات ریز مانند مورچه ها چه آسیبی می توانند داشته باشند. اما، در مورد ارتش مورچه ها فکر کنید! حتی مورچه های معمولی باغ نیز می توانند آسیب های الکتریکی خودکار وارد کنند. آنها می توانند پمپ روغن را مسدود کرده و عایق سیم کشی، رله ها و سایر اجزا را قطع کنند.
خرده های غذا مورچه ها را در داخل وسیله نقلیه فریب می دهد.

این آسیب‌های جبران‌ناپذیر نیستند، اما می‌توانند پرهزینه باشند، زیرا بیشتر کارهای تعمیر خودرو گران است. بنابراین، اگر مورچه ها را در ماشین تشخیص دهید ، باید راه هایی برای خلاص شدن از شر آنها پیدا کنید.

آموزش تمیز کردن خودرو تعمیر و نگهداری خودرو علت مورچه زدن خودرو سم پاشی خودرو دلایل کاهش عمر خودرو پیشگیری از خراب شدن خودرو دانستنی های دنیای خودرو نظافت داخل خودرو

چگونه از شر مورچه ها در ماشین خلاص شویم؟

قبل از شروع فرآیند، ممکن است یک سوال داشته باشید ” چرا مورچه ها در ماشین من هستند ؟” دلایل زیادی وجود دارد که مورچه ها در ماشین شما ظاهر می شوند، اما دلیل اصلی کثیف بودن فضای داخلی خودرو است. این حشرات اغلب به راحتی با بوی مواد غذایی ریخته شده در ماشین از جمله ضایعات غذا، شیرینی ها، آب میوه ها و غیره جذب می شوند.

اگر می خواهید آن حشرات را به طور کامل حذف کنید، این روش گام به گام را دنبال کنید. فراموش نکنید که ابتدا این موارد را جمع آوری کنید:

  • یک جاروبرقی
  • آفت کش مورچه
  • تله مورچه ها

1. از شر همه زباله ها خلاص شوید.

شایع ترین دلیل ورود مورچه ها به خودروی شما، ضایعات و خرده های غذا است. طبیعی است که هر خودرویی پس از سفارش یک سطل زباله به یک سطل زباله کوچک تبدیل شود. اما، شما باید آنها را پس از رسیدن به خانه بردارید. در غیر این صورت، مورچه ها و سایر حشرات را در داخل وسیله نقلیه فریب می دهند.

2. ماشین را کاملا تمیز کنید.

برای تمیز کردن کامل خودرو از جاروبرقی استفاده کنید. پس از جارو کردن تمام فنجان های قهوه، جعبه های دونات و بسته بندی برگر، نوبت به تمیز کردن کامل با جاروبرقی رسیده است. از جاروبرقی برای رسیدن به نقاط دشوار استفاده کنید و خرده های ریز را که نمی توانید با دست بردارید تمیز کنید.

یک دستگاه جاروبرقی می تواند به راحتی داشبورد، صندلی ها، زیر صندلی ها و تشک ها را تمیز کند. یک واحد قابل حمل حتی می تواند شکاف ها و شکاف ها را نیز جارو کند.

3. سم پاشی روی لاستیک ها.

مورچه ها از طریق لاستیک وارد ماشین می شوند . لاستیک ها راه ورود حشرات به وسیله نقلیه هستند. اگر این ورودی را مسدود کنید، هیچ مورچه ای در ماشین وجود نخواهد داشت . مسدود کردن مسیر مورچه ها یک راه موثر و آسان برای کشتن مورچه ها در اتومبیل است. موثرترین اقدام این است که یک آفت کش قوی مورچه را روی رینگ لاستیک ها و لبه چرخ ها اسپری کنید. در و پنجره های خودرو را بسته نگه دارید و هنگام اسپری کردن از دستکش و ماسک غافل نشوید.

همانطور که شما در حال استفاده از آفت کش در بیرون هستید، هیچ راهی وجود ندارد که گاز سمی بتواند به داخل آن نفوذ کند. علاوه بر این، می توانید از مخلوط سرکه مخلوط با آب (نسبت 1:1) یا لیمو مخلوط شده با آب (به نسبت 4 قاشق غذاخوری لیمو: 30 میلی لیتر آب) استفاده کنید. محلول مخلوط را روی مکان هایی که مورچه ها برای گرفتن غذا، لانه مورچه ها، جاده ها، پله ها، چرخ ها و بدنه ماشین می آیند اسپری کنید… اسید موجود در سرکه و لیمو می تواند مایعی را که این حشرات برای برقراری ارتباط با یکدیگر ترشح می کنند، خنثی کند.

4. محل پارک را تغییر دهید.

اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، احتمالاً محل پارک منشا مشکل است. محل یا پیاده رو کنار آن ممکن است آلوده به مورچه باشد. مورچه ها همچنین می توانند از بوته ها و درختان مجاور بیایند. بنابراین، فقط مکان دیگری برای پارک خودرو پیدا کنید.

5. از تله مورچه استفاده کنید.

تله ها آخرین راه حل برای خلاص شدن از شر مورچه ها در ماشین هستند . یک محصول باکیفیت بخرید و تله ها را در مکان هایی که مورچه ها به طور مکرر از آنها بازدید می کنند مانند داخل صندوق عقب، محفظه در و سایر نقاطی از این قبیل قرار دهید.

چند نکته برای اینکه ماشین خود را عاری از مورچه ها و سایر حشرات نگه دارید

ظاهر شدن حشراتی مانند جوندگان، مورچه ها و سوسک ها در فضای داخلی غیر معمول نیست. برای خارج شدن از آنها، باید به طور منظم داخل خودرو را تمیز کنید. علاوه بر این، بهینه ترین راه برای کشتن مورچه ها روی ماشین ها این است:

از خوردن غذا در ماشین خودداری کنید

خوردن در ماشین شما می تواند خرده های غذا را پشت سر بگذارد که مورچه ها را جذب می کند. سعی کنید به طور کلی از غذا خوردن در ماشین خود اجتناب کنید، به خصوص اگر مستعد ریختن مواد غذایی یا جا گذاشتن بسته های غذا هستید.

ظرف غذا را به درستی ببندید

اگر نیاز به حمل غذا در ماشین خود دارید، مطمئن شوید که در ظروف بدون هوا یا کیسه های زیپ دار بسته شده باشد. این کار به جلوگیری از جذب هر گونه بوی غذا برای مورچه ها کمک می کند.

پنجره ها را بسته نگه دارید

هر زمان که ماشین خود را پارک می کنید، به خصوص در مناطقی که مورچه ها شایع هستند، مطمئن شوید که شیشه ها را بسته نگه دارید. این باعث می شود که مورچه ها راه خود را به داخل پیدا کنند.

از مواد بازدارنده مورچه استفاده کنید

چندین عامل بازدارنده طبیعی وجود دارد که می توانید برای دفع مورچه ها از آنها استفاده کنید. برخی از گزینه‌ها عبارتند از قرار دادن ساشه‌های دافع مورچه یا توپ‌های پنبه‌ای آغشته به نعناع، ​​روغن مرکبات یا سرکه در مناطق استراتژیک خودرو، مانند زیر صندلی‌ها یا در صندوق عقب.

مورچه ها در اتومبیل ها نه تنها بر سرنشینان اتومبیل تأثیر می گذارند بلکه می توانند به داخل اتومبیل نیز آسیب برسانند. رانندگان باید راه‌هایی برای کشتن مورچه‌ها روی خودروها بیابند تا از وقوع حوادث جدی‌تر جلوگیری کنند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.