تولید تسلا مدل S Plaid با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخاری لغو شد

0

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا، روز گذشته اعلام کرد که مدل S Plaid + تولید نخواهد شد.

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا،  روز گذشته اعلام کرد که مدل S Plaid +، قوی‌ترین نسخه از سه نسخه بعدی “Plaid”، به تولید راه نخواهد یافت.

این خبر از طریق توئیتر اطلاع رسانی شده است. ماسک یک پیام توئیتر را ارسال و اعلام کرد که مدل Plaid معمولی می تواند در کمتر از دو ثانیه به سرعت ۱۰۰  برسد. (سایت تسلا ادعا می‌کند ۰-۱۰۰ از ۱.۹۹ ثانیه است).

قدرت این خودرو پرسرعت  ۱۰۲۰ اسب بخار است و یک چهارم کیلومتر در ۹.۲۳ ثانیه با سرعت ۲۴۹ کیلومتر در ساعت می رود؛ بنابراین به جرات می توان گفت Plaid استاندارد هنوز هم مانند یک موشک عمل می کند.  ماسک سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که پیشرانه Plaid برای مدل X و همچنین تسلا رودستر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید تسلا مدل S Plaid با 1100 اسب بخاری لغو شد

تسلا در اصل مدل S Plaid + را قبل از مارس تا ۱۴۹.۹۹۰ دلار قیمت گذاری کرد.  این خودروی برقی در مقایسه با مدل‌های قبلی قدرت و برد بالاتری دارد و با هربار شارژ می‌توان حداقل تا ۸۳۶ کیلومتر با آن رانندگی کرد. در حالی که تسلا Model S Plaid تا سال آینده در اختیار خریداران قرار نمی‌گیرد، هم اکنون امکان پیش خرید آن وجود دارد و حداقل با قیمت ۱۴۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

مدیرعامل تسلا همزمان با معرفی این خودرو یک ویدیوی کوتاه از عملکرد آن در مسیر مسابقه‌ای «Laguna Sega» منتشر کرد که توانست یک دور را در مدت زمان ۱:۳۰ به پایان برساند که ۶ ثانیه نسبت به نمونه اولیه سال گذشته بهبود پیدا کرده است.

شرکت تسلا موتورز ایلان ماسک کیست بیوگرافی ایلان ماسک همسر ایلان ماسک تسلا مدل ۳ ایلان ماسک سخنان ایلان ماسک دانلود زندگی نامه ایلان ماسک مدیر شرکت اسپیس اکس

در حال حاضر بسته‌های باتری با توجه به ظرفیت قیمتی در محدوده ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار دارند و برای اینکه بتوان خودرو‌های الکتریکی مقرون به صرفه را به صورت انبوه به تولید رساند، باید قیمت باتری‌ها کاهش پیدا کند. تسلا قصد دارد قیمت این بسته‌های باتری را به کمتر از ۶ هزار دلار برساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.