حقایق مهم درباره تعمیر ترمز کامیون

0

مانند وانت ها و خودروها، خرابی ترمز کامیون یک مشکل رایج است. در هر وسیله نقلیه ای، سیستم ترمز مهمترین بخش است. یک وسیله نقلیه سنگین که با سرعت بالا حرکت می کند ممکن است به سختی ترمز کند یا سرعت را کاهش دهد، مخصوصاً اگر مشکل ترمز وجود داشته باشد. کتابچه راهنمای ترمز برای وسایل نقلیه تجاری بزرگ در دسترس است که جزئیات استفاده از ترمز بادی را توضیح می دهد. بنابراین داشتن دانش لازم برای انجام تعمیر ترمز کامیون ضروری است.

باتری مناسب کامیون ولوو VOLVO N10 چند آمپر است ؟

مشکلات رایج

همانند خودروهای سواری، در کامیون های بزرگ نیز باید سیلندرهای اصلی، لنت ترمز و سیلندر چرخ را تعویض کنید. از آنجایی که کامیون های بزرگ به طور منظم مسافت طولانی را طی می کنند، تعمیر و نگهداری مکرر ضروری است. آشنا هستید اگر شما راننده کامیون های سنگین هستید، احتمالاً با تعمیر ترمز کامیون . ترمزهای بادی مستعد مشکلات مختلفی هستند. بنابراین، موارد زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. جدای از این، می توانید برخی اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از خرابی ترمز کامیون انجام دهید .

 

ترمز هوا

به دلیل تمام کارهایی که انجام می دهد، بیشتر اوقات باید قطعات ترمز کامیون را تعویض کنیم. فقط تصور کنید زمانی که باید در جاده ای شیب دار با 30 تن بار رانندگی کنید و مجبور به توقف یا ترمز شدید شوید. هوای تحت فشار در ترمزهای هوا برای توقف خودرو استفاده می شود. و در مورد ترمزهای بادی اصولی وجود دارد که باید رعایت کنید. 100 psi حداقل موثر برای یک کامیون بزرگ است. و افزایش آن از 85 psi به 100 بیشتر از 2 دقیقه طول نمی کشد. این معمولاً به عنوان نرخ افزایش فشار شناخته می شود. در نهایت، نرخ فشار قطع باید بین 120-135 psi باشد.


مشکلات رایج ترمزهای هوایی

برای جلوگیری از خرابی ترمز کامیون ، باید از تجمع آب در خطوط هوایی اجتناب شود. این مشکل ساز است، به خصوص زمانی که می خواهید وسیله نقلیه را در طول دوره سرما متوقف کنید. کامیون های مدرن برای مقابله با این مشکل دارای شیر تخلیه خودکار هستند.

نشت هوا از خط معمولاً نتیجه لاستیک‌های معیوب است. اگر نشتی بیش از حد وجود داشته باشد، هوا حرکت نمی کند. اگر چنین است، کوپلرهای هوا را بررسی کنید. درایوهای تازه کار اغلب تمایل دارند خودرو را بیش از حد ترمز کنند. این کار ترمز را قفل می کند و آثار لغزش در جاده باقی می ماند. سیستم ترمز در کامیون های مدرن از ترمزهای دوگانه تشکیل شده است – یکی برای هدف ضد قفل است.

اگرچه ترمزهای هوا موثرتر از یک سیستم ترمز معمولی هستند، اما اجزای زیادی وجود دارند که باید به طور منظم بررسی شوند تا از یک موقعیت نامطلوب در هنگام رانندگی جلوگیری شود. اگر راننده یک کامیون سنگین هستید، حداقل باید اطلاعاتی در مورد نحوه تنظیم ترمز کامیون داشته باشید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.