معرفی کشنده شکموتو X۵۰۰۰ (عکس)

0

کشنده شک موتو X۵۰۰۰ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل۶۳۵۰، ۲۵۵۰ و ۳۹۷۵ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۳۸۰۰ میلی متر اعلام شده است. وزن خالص کامیون کشنده شک موتو X۵۰۰۰ آرین دیزل هم ۶۸۸۶ کیلوگرم اعلام شده و حداکثر توان شیب روی این کامیون کشنده با بار ۳۶ درصد اعلام شده است.

 کشنده شکموتو X۵۰۰۰  قیمت کشنده شکموتو X۵۰۰۰  با کیفیت ترین کشنده در ایران  بهترین کشنده در ایران  انواع کامیون  مجله کامیون سواران

شک موتو X۵۰۰۰ جدیدترین کشنده شرکت آرین دیزل از اواخر سال گذشته رسما وارد جاده‌های کشور شده است. شک موتو ایکس۵۰۰۰ اولین کشنده گروه شاکمن چین در ایران است که توسط آرین دیزل به فروش خواهد رفت. این کشنده تاکنون جزء قوی‌ترین کشنده‌هایی است که در بازار خودروهای کار و تجاری عرضه شده است.
پرشین خودرو، شرکت آرین دیزل یکی از تولیدکننده‌های خودروهای کار و تجاری در ایران است که در جدیدترین همکاری خود طی سال‌های اخیر سراغ گروه شکموتو چین رفته است. از جمله تولیدات این شرکت می‌توان به ون سان ری که محصولی از شرکت جک است اشاره کرد. کشنده شکموتو X۵۰۰۰ برای اولین بار در نمایشگاه خودرو اصفهان سال ۱۴۰۱ معرفی شد و در نهایت تحویل اولین سری آن در اسفند ماه همان سال اتفاق افتاد. همچنین در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۲ نیز این کشنده به نمایش عموم درآمد.

کشنده شکموتو X۵۰۰۰ همانطور که اشاره کردیم اولین کشنده مونتاژی آرین دیزل بوده که لقب پرقدرت‌ترین کشنده مونتاژی ایران را نیز تاکنون از آن خود کرده است. این یعنی در میان تمام کامیون‌های کشنده تک محور مونتاژی در ایران شک موتو X۵۰۰۰ با قدرت ۵۲۰ اسب بخار در صدر جدول پرقدرت‌ترین کشنده قرار گرفته است.

از نظر طراحی ظاهری شکموتو X۵۰۰۰ آرین دیزل طراحی زیبا و روانی داشته و طراحان شک موتو سعی کردند تا از خطوط طراحی قبلی ولوو در این کشنده استفاده کنند. در نمای جلو چراغ‌های اصلی فرمی مستطیلی شکل دارند که تمام چراغ‌های کشنده از جمله چراغ‌های مخصوص روز را نیز در دل خود جای داده‌ است. همچنین یک جلو پنجره مشبک مشکی رنگ نیز میان دو چراغ تعبیه شده و میزبان محل نصب پلاک، ورودی هوا و برخی از رادارهای خودروست.

در قسمت بالایی کشنده نیز جلو پنجره اصلی با لوگوی شاکمن و عبارت SHACMOTO قرار گرفته و ظاهری عضلانی را به کشنده بخشیده است. مانند بسیاری از کشنده‌های دیگر، شکموتو X۵۰۰۰ سقف بلند بوده و آئینه‌های جانبی نیز داخل یک قاب مستطیلی کشیده همرنگ با بدنه خودرو طراحی شده‌اند. نکته جزئی اما قابل توجه این کشنده نسبت به برخی کشنده‌های بازار طراحی خاص چراغ‌های عقب آن بوده که یک تمایز برای آن محسوب می‌شود.

داخل کابین شکموتو X۵۰۰۰ نیز شاهد یک طراحی بسیار کاربردی، مینیمال و کارآمد هستیم که برخلاف بسیاری از کشنده‌های دیگر تعداد دکمه کنترلی کمی در آن به کار رفته تا راننده در استفاده از آنها دچار سردرگمی نشود. داشبورد میانی با یک زاویه نسبتا زیاد به سمت راننده کشیده شده و درون آن یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و برخی از کلیدهای کنترلی کشنده قرار گرفته‌اند.

غربیلک فرمان طراحی زیبایی داشته و در دل خود کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل را جای داده است. صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت آنالوگ / دیجیتال طراحی شده که حس بسیار خوبی را به راننده القا می‌کند. یکی دیگر از نکات مثبت کابین و داشبورد شکموتو X۵۰۰۰ استفاده از تریم دو رنگ است. همچنین فضای کابین نیز بسیار جادار بوده و به علت ارتفاع مناسب سقف راننده با مشکل ایستادن در کابین روبرو نخواهد بود.

شکموتو X۵۰۰۰ آرین دیزل در بخش فنی به یک پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ ۱۳ لیتری ساخت شرکت کامینز مجهز شده که همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم توانایی تولید ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۶۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب به محور عقب کشنده منتقل می‌شود. این گیربکس ساخت شرکت FAST است. همچنین شکموتو X۵۰۰۰ به دو مخزن ۳۰۰+۵۰۰ لیتری مجهز بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۵ است.

 کشنده شکموتو X۵۰۰۰
 قیمت کشنده شکموتو X۵۰۰۰
 با کیفیت ترین کشنده در ایران
 بهترین کشنده در ایران
 انواع کامیون
 مجله کامیون سواران

شکموتو X۵۰۰۰ آرین دیزل در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز یک کشنده پرآپشن محسوب می‌شود. از جمله امکانات این کشنده می‌توان به بخاری درجا، تعلیق کابین با سیستم بادی مجهز به ۴ بالن، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، بالابر الکتریکی و هیدرولیکی کابین، رکاب ثابت برای سوار شدن، شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی، سیستم تعلیق بادی صندلی راننده با گرمکن، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، چراغ روشنایی روز، پرده شیشه‌های جانبی و عقب کابین، مخزن رزرو باد آلومینیومی، نمایشگر ۱۰ اینچی مالتی مدیا، چرخ پنجم برند JOST، کامپیوتر سفری هوشمند، درگاه شارژ USB، آفتابگیر بیرونی و داخلی، تاخوگراف، بادگیر سقف و بادگیر جانبی اشاره کرد.

همچنین این کشنده به امکاناتی کم نظیر مانند سیستم هشدار انحراف از مسیر LDWS، کولر درجا، سنسور باران، سیستم مانیتورینگ نقاط کور با دوربین ۳۶۰ درجه و خروجی برق ۲۲۰ ولت نیز مجهز شده است. شکموتو X۵۰۰۰ از ترمزهای جلو و عقب دیسکی بهره برده و سیستم ترمز آن ساخت شرکت WABCO است. همچنین از سیستم‌های ایمنی مثل ترمز اضطراری AEBS، کنترل پایداری ESC، کنترل لغزش ASR، ترمز گیربکس و ترمز موتور ساخت شرکت JACOB در آن استفاده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.