آموزش تعویض لنت کامیون

0

نحوه رگلاژ ترمز کامیون ،نحوه رگلاژ ترمز ایسوزو ،طریقه بستن لنت ترمز دستی ایسوزو

لنت کامیون یکی از قطعات بسیار مهمی به شمار می‌رود که باید حتماً در بازه‌های زمانی مختلف و تعیین شده نسبت به تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید. این بازه زمانی به طور معمول با توجه به میزان مسافت طی شده تعیین می‌شود. حتماً می‌دانید که لنت‌ها چه نقش مهمی در سیستم ترمز تمام وسایل نقلیه بر عهده دارند؛ بنابراین انتخاب یک لنت مناسب تأثیر بسیار بسزایی در بهبود سیستم ترمز کامیون دارد.

مراحل تعویض لنت ترمز یکی از مباحث مهمی است که تمام رانندگان کامیون و خودروها باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند. به همین جهت در این مقاله می‌خواهیم درباره تعویض لنت کامیون صحبت کنیم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه شوید.

آشنایی با کاربرد لنت ترمز

 تعویض لنت ترمز کامیون  تعویض لنت ترمز کسه ای  لنت ترمز کامیون بنز  آموزش تعویض لنت ترمز  تعمیرات تخصصی کامیون  ترمز کامیون  تعویض لنت کامیون ولوو  تعویض لنت کامیون ایسوزو

اما قبل از اینکه به سراغ تعویض لنت کامیون و زمان تعویض لنت ترمز برویم لازم است تا کمی با کاربرد لنت بیشتر آشنا شوید. سیستم ترمز در واقع یکی از مهم‌ترین بخش‌های مکانیکی خودرو محسوب می‌شود. اگر یکی از اجزای سیستم در وضعیت مطلوبی قرار نداشته باشد، قطعاً شما در هنگام رانندگی با خطرات بسیار زیادی مواجه خواهید شد. تعویض لنت کامیون از موارد بسیار مهمی است که برای اطمینان هر چه بیشتر از وسیله نقلیه و رانندگی خود باید انجام دهید. لنت کامیون در انواع مختلفی تولید می‌شود و با توجه به مدل کامیون خود می‌توانید لنت مناسب را برای آن خریداری کنید.

خرید یک لنت مناسب برای کامیون به اندازه تعویض به موقع آن اهمیت دارد. به این معنی که حتی اگر لنت کامیون را به موقع تعویض کنید اما با این حال لنت خریداری شده شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد باز هم امنیت و جان شما در خطر خواهد بود. بنابراین بهترین روش برای خرید یک لنت کامیون مناسب این است که به فروشگاه‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید. تا پس از مدتی و هنگام تعویض لنت کامیون دچار مشکل خاصی نشوید.

علائم تعویض لنت کامیون

 تعویض لنت ترمز کامیون
 تعویض لنت ترمز کسه ای
 لنت ترمز کامیون بنز
 آموزش تعویض لنت ترمز
 تعمیرات تخصصی کامیون
 ترمز کامیون
 تعویض لنت کامیون ولوو
 تعویض لنت کامیون ایسوزو

لنت‌های کامیون باید در فواصل زمانی معین تعویض شوند. خوشبختانه هنگامی که لنت کامیون احتیاج به تعویض داشته باشد علائمی را از خود بروز می‌دهد که با شناخت این علائم می‌توان به سرعت متوجه زمان تعویض لنت کامیون شد. دانستن این علائم می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین زمان تعویض لنت کامیون را مشخص کنید.

از جمله علائم تعویض لنت کامیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شنیده شدن صدای عجیب و غیرعادی هنگام ترمز کردن کامیون
  • هنگامی که به فضای بین رینگ‌ها نگاه کنید اینطور به نظر می‌رسد که لنت‌ها نازک‌تر از قبل شده‌اند.
  • اگر نشانه‌ای از خط ناشی بر روی لنت ترمز لاستیک‌های کامیون خود نمی‌بینید باید لنت را هرچه سریع‌تر تعویض کنید.
  • زمانی که پای خود را بر روی ترمز می‌گذاریم و فرمان شروع به لرزش می‌کند می‌تواند نشانه رسیدن زمان تعویض لنت باشد.
  • پدال ترمز به طور معمول تندتر از همیشه پاسخ می‌دهد و اسفنجی به نظر می‌رسد.

آموزش تعویض لنت کامیون

 تعویض لنت ترمز کامیون
 تعویض لنت ترمز کسه ای
 لنت ترمز کامیون بنز
 آموزش تعویض لنت ترمز
 تعمیرات تخصصی کامیون
 ترمز کامیون
 تعویض لنت کامیون ولوو
 تعویض لنت کامیون ایسوزو

آموزش تعویض لنت کامیون جزو آن دسته از مباحثی است که تمام رانندگان خودرو و به خصوص خودروهای سنگین مانند کامیون احتیاج دارند تا با آن آشنا باشند. خوشبختانه مراحل تعویض لنت کامیون آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت به نظر نمی‌رسد. با این حال برای انجام این کار شما به یک سری ابزارآلات مناسب احتیاج خواهید داشت.

البته تعویض لنت کامیون به این معنی نیست که نباید از یک همراه کمک بگیرید بلکه سعی کنید حداقل با کمک یک یا دو نفر دیگر اقدامات لازم را برای تعویض لنت کامیون انجام دهید. در ابتدا مطمئن شوید که ابزاری مانند ست سوکت، آچار عنکبوتی، روان کننده و جک ماشین را در اختیار دارید. سپس گام به گام مراحلی که در ادامه می‌خواهیم به شما معرفی کنیم را انجام دهید.

آماده‌ سازی وسیله نقلیه

اولین کاری که باید هنگام تعویض لنت کامیون انجام دهید این است که از آچار عنکبوتی برای باز کردن مهره‌های لاستیک خودرویی که قصد تعویض لنت آن را دارید استفاده کنید. با این حال ابتدا مطمئن شوید که قبل از بالا بردن کامیون مهره‌های نگهدارنده لاستیک‌ها را به قدر کافی شل کرده‌اید.

برداشتن چرخ‌ها

در مرحله دوم باید از آچار عنکبوتی برای باز کردن کامل چرخ استفاده کنید. برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید که مهره‌های چرخ در مکان امنی قرار دارند تا از کم شدن و یا گم شدن آن‌ها جلوگیری کنید. سپس چرخ خودرو را به آرامی از روی پایه آن جدا کنید. در این مرحله شما باید بتوانید قطعات ترمز خودرو مانند کالیپرها و لنت‌ها را مشاهده کنید.

برداشتن کولیس‌ها

به طور معمول دو یا چهار پیچ باید در دسترس باشد که بتواند کولیس را در جای خود محکم نگه دارد. بنابراین به دنبال پیچ و مهره‌ها بگردید و از روان کننده به طور گسترده در اطراف آن استفاده کنید تا هرگونه لکه قدیمی و یا زنگ زدگی که وجود داشت به طور کامل از بین برود. پس از آن هنگامی که پیچ‌ها را جدا کردید، می‌بینید که کولیس همچنان به روغن ترمز متصل است. سپس باید با استفاده از یک تکه سیم آن را در اطراف قوس تایر کامیون آویزان کنید.

برداشتن لنت‌های ترمز قدیمی

در این مرحله نحوه اتصال لنت قبلی را بررسی کنید. به طور معمول از گیره‌های فلزی کوچکی برای نگهداری این قسمت در جای خود استفاده می‌شود. شاید در نگاه اول کمی سردرگم شوید اما در اکثر مواقع باید مقدار مشخصی از نیرو را روی لنت‌های قبلی اعمال کرده تا بتوان گیره را از روی قطعه نگهدارنده لنت به آسانی جدا کرد. پس از برداشتن گیره اکنون می‌توانید لنت‌های قبلی را نیز بردارید. از طرفی دیگر می‌توانید از این فرصت برای بررسی کردن وضعیت روتور ترمز نیز استفاده کنید.

چسباندن لنت ترمز جدید

در مرحله پنجم مقدار مناسبی از روغن ضد روان کننده را بردارید و آن را روی لنت ترمز و روی اتصالات فلزی پخش کنید. سپس لنت‌های جدید را بر روی قطعه مورد نظر خود سوار کنید. پس از آن مراحل قبلی را به صورت معکوس اجرا کرده تا لنت‌های جدید را به درستی در جای خود نگه دارید.

به پایان رساندن

این مرحله آخرین مرحله آموزش تعویض لنت کامیون است. در اینجا هنگامی که لنت‌های ترمز را در جای خود قرار دادید می‌توانید کالیپر ترمز را باری دیگر به چرخ متصل کنید. چرخ را مجدداً متصل کرده و پس از آن کامیون را از روی جک جدا کنید. هنگامی که چرخ های کامیون بر روی زمین قرار گرفتند، می‌توانید مهره‌های مخصوص تایر را در جای خود محکم کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره تعویض لنت کامیون و علائم تعویض لنت کامیون صحبت کردیم. همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، لنت ترمز نقش بسیار مهمی در سیستم توقف کامیون بر دوش دارد. لنت‌ها از جمله قطعات مهمی هستند که پس از طی شدن یک مسافت تعیین شده باید حتماً اقدامات لازم را برای تعویض آن‌ها انجام دهید. هر چند که با خواندن آموزش تعویض لنت کامیون متوجه شدید که این مراحل چندان دشوار نیستند، اما با این حال اگر آشنایی کاملی با قطعات کامیون و لنت ندارید می‌توانید به مراکز معتبر برای تعویض مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.