عمده مشکلات رادیاتور پژو ۲۰۰۰

8

عمده مشکلات پژو ۲۰۰۰(رادیاتور)

دوستان عزیز تجربه نشان داده بهترین رادیاتور برای پژو ۲۰۰۰ رایاتور چهار لول می باشد چون به دلیل اینکه پژو ۲۰۰۰ دارای یک سنسور حرارتی ۵۷ درجه می باشد و قدرت موتوری نیز نسبت به ۱۸۰۰ بیشتر است و نیز چون از نوع کاربراتوری است و ECU ندارد پس سوخت با منظم پاشیده نمی شود و موتور در مراحلی بیشتر گرم می کند پس به این خاطر است که در ۲۰۰۰ حتی بعد از خاموش کردن ماشین باز هم موتور فنها تا مدتی کار می کنند . اما در ۱۸۰۰ نیاز به کار کردن فنها بعد از خاموش کردن ماشین نیست.نقشه شماتیک رادیاتورپژو۲۰۰۰ درپایین آمده است(البته با۹۰درجه چرخش)

قبلا رادیاتور های پرسی امروزی رو که تهش پلاستیکی هست رو نمیتونستن سیخ بزنن
من چند ماه پیش که برای تعویض رادیاتور اقدام کردم دیدم همون تکه پلاستیکی برنجیش هم اومده و پلاستیک رو باز میکنن و بعد از سیخ زدن برنجی رو جوش میدن.

یه جای دیگه رفتم گفتن ما همون پلاستیکی رو باز میکنیم و دوباره پرس میکنیم.

ازما تک لول ۲۰۰۰ بود که دیگه با دولول عوض کردیم و راحت شدیم.

استاندارد برای پژو باید ۲ لول مسی بزارن ( که بعضا المینیومی ! میزارن که یک بار مصرفه و به درد نمیخوره )

در موتور ۲۰۰۰ در حالت استاندارد فن در درجه ۹۰ شروع به کار کرده و پس از خاموش کردن ماشین از کار میافتد ( که بعضا با تعویض یونیت فن در حالت خاموش هم فنها کار میکنند ).
اما معمولا برای ۲۰۰۰ که درجه استاندارد ۹۰ دارد برای اسیب نرسیدن به موتور ( سرسیلند و واشر سرسیلند ) از مهره رنویی قابل نصب روی رادیاتور استفاده میکنن .
که با اینکار رله را مستقیما به مهره و فن ( رله ) وصل میکنند و از باتری مستقیما برق میگیرند

با اینکار درجه حرارت رادیاتور ( و طبعا موتور ) همیشه در حالت ۷۰_۸۰ میماند ( حتی زمان خاموش بودن ماشین به دلیل استفاده از برق مستقیم فنها کار میکنند.

رادیاتور ۲ لول مسی از نظر من برای ۲۰۰۰ کافیه .
در بدترین شرایط ( با توجه به استفاده از مهره رنویی و روشن بودن کولر و استفاده از نمد حرارتی زیر کاپوت ) من تا به حال گذر از مرز ۹۰ را ندیدم .

قابل ذکر است فن ۲ و کلا دور تند بعد از مرز ۱۰۰ درجه در نظر گرفته شده که نشاندهنده استاندارد بودن حرارت موتور ۲۰۰۰ بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه و بعضا ۱۱۰ درجه است.

با توجه به مواد بی کیفیت مصرفی در ایران این حد به هیچ عنوان قابل اجرا نیست و موتور سریعا در ناحیه واشر و خود سر سیلندر ( بعد از خرابی واشر ) ایجاد مشکل میکند.
با توجه به اینکه اب در درجه ۱۰۰ ( که معمولا در موتور بیشتر از حالت نشان دهنده و سنسور است ) به جوش میاید و حتی ضد جوش هم قادر به نگهداری این میزان حرارت نیست این دما عاقلانه به نظر نمیرسد و پژو در زمان ساخت این نمونه موتور کارکرد روان در درجه بالا را فدای صدمه به موتور کرده ( که در نمونه های بعدی این موارد اصلاح شده )

توصیه شخصی من استفاده از مهره رنویی در فصول گرم است و در روزهای سرد با کشیدن فیش مورد نظر ماشین در حالت عادی خواهد بود ( البته به عمر باتری به دلیل روشن شدن فن زمان خاموش بودن اتومبیل صدمه خواهد زد ( که به دلیل گرم بودن هوا مشکل چندانی ندارد ) )

مهره رادیاتور که روی رادیاتور نصب میشه و معروف هست به مهره پیکان پژویی !! در همه فصول هم از این مهره بهره برداری می کنیم و مشکلی هم نداره و در کل به بهتر خنک شدن ماشین کمک خوبی می کنه .
در ضمن من در هر دو مورد ماشین یعنی هم ۱۸۰۰ و هم ۲۰۰۰ رادیاتور دولول اوردنز که مختص این ماشین هست رو توصیه می کنم البته از نوع اصلیش چون نوع قلابی هم داره .

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. شاهباز می گوید

    سلام من یه پژو ۲۰۰۰دارم همه چی این ماشین حتی سر سیلندرم عوض کردم ولی بازم تو سرعت بالای ۱۰۰تا امپر میره بالا دور فن ها هم درست است کسی نقشه شلنگهای ماشینو داره شاید مکانیک شلنگهای ابو اشتباه وصل کرده

    1. حسین می گوید

      سلام حل شد مشکل ماشینتون

    2. مهدی می گوید

      سلام من یه پژو ۲۰۰۰مدل۸۱ دارم حدود۱۲ساله که خوابیده و الان میخوام درستش کنم حدود ۵۰ ۶۰میلیون هم در نظر گرفتم میدونم که شاید بنظر بعضیا ارزش این خرج زو نداشته باشه ولی فقط میخوام بدونم از نظر موتوری اگ کاملا درستش کنم اذیت میکن منو یا نه

      1. صادق می گوید

        با نصف این پول میتونی یه تعمیر اساسی بکنی ماشینتو اگه سرسیلندرت سالم باشه فقط همه چیزش اصل بنداز مال خوده ۲۰۰۰باشه اونوقت باهاش عشق کن فقط برو بغل پژو ۱۸۰۰و گاز بده بگو نفس کش ،البته باید باک بنزینتم پر باشه مصرفش بالاست ولی پشت ۲۰۰۰نشستن شرف داره به همه چی

      2. مجتبی می گوید

        داداش خیلی هم ارزش داره اگر اتاق ماشینت سالم و بکر هستش بسم الله شروع کن اور حال ماشین.

  2. مصطفی می گوید

    با درود
    جون مادرتون برا کسب درامد و گرفتن تبلیغ از این عکس های مو کاشتن نزارین بابا حالمون بهم خورد اه

  3. امین می گوید

    آب در دمای ۱۰۰ درجه جوش می‌آید اما نه در درون موتور! سیستم خنک کننده تحت فشار است و تا ۱۲۰ درجه (با ضد یخ) هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بخاطر این است که نباید موقع گرم بودن موتور در رادیات را باز کنیم. موتورهای فرانسوی هم همه از دم طبیعت گرم دارند و دمای ۹۰ تا ۱۰۰ درجه برای کارکرد سالم آنها و پایین آوردن استهلاک ضروری است.

  4. مسعود می گوید

    مرد توی ایران وجود نداره والا باید تمامی سازندگان خودرو رو جریمه کنن . از سر و ته تمام قطعات میزنن . رادیاتور تک لول . دزدگیر . رینگ . لاستیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.