آموزش تبدیل ترمز کاسه ای به دیسکی در خودرو پژو پارس ،سمند ،پژو ۴۰۵

91

آموزش تبدیل ترمز کاسه ای عقب به ترمز دیسکی پژو پارس ،سمند ،پژو ۴۰۵ ،تبدیل ترمز کاسه ای به دیسکی پارس ،ترمز دیسکی عقب سمند ،ترمز دیسکی بهتر است یا کاسه ای ،تبدیل ترمز کاسه ای به دیسکی ،دیسکی کردن ترمز عقب ،مقایسه ترمز دیسکی با کاسه ای ،تقویت ترمز پژو ۴۰۵


من برای پارس اتومات خودم، مدل ۹۱ که چهار چرخ ABS & EBD داره، ترمز عقب دیسکی نصب کردم.
بسیار هم از نتیجه کار راضی بودم و دیگه مشکلاتی از قبیل چوب شدن در دست انداز و … رو هم ندارم، البته در کنار نصب ترمز عقب دیسکی، بوستر ترمز ۱۰ اینچ هم نصب کردم و هواگیری کاملی انجام دادم، طوری که در حال حاضر ترمز ها خیلی بالا پر میکنه و با کمی فشار بیشتر توقف کامل رو به ارمغان میاره

حالا مراحل نصب :
شما برای نصب ترمز عقب دیسکی به قطعات زیر نیاز دارین :
۱ – صفحه محافظ ( گردگیر )
۲ – پایه نگهدارنده کالیپر
۳ – کالیپر ترمز
– دیسک ترمز عقب
– لنت ترمز عقب
– شلنگ ترمز
– سیم ترمز دستی مخصوص ELX
http://s6.picofile.com/file/8198177534/ec96a7f7.jpg

صفحه محافظ، پایه نگهدارنده، کالیپر ترمز و سیم ترمز، چپ و راستشون فرق میکنه ! بقیه یکیه.
من صفحه محافظ و پایه نگهدارنده یه طرف رو نو خریدم از نمایندگی ( برام درخواست خرید از ایساکو زد و اومد – میگفت تو سایت هم فقط همینا موجوده )
دو تاش رو خریدم ۵۳ حدوداً.
و صفحه محافط و پایه نگهدرانده یه طرف دیگه رو هم استوک از شوش خریدم ۷۰ هزار تومن

دیسک ترمز عقب ( با جلو فرق میکنه ) هم از نمایندگی خریدم، مارک سیتروئن، جفت ۱۱۶ هزار تومن.
لنت ترمز هم مارک چینی Germantex از طرفای خیابون اکباتان، ۳۵ هزار تومن.
جالبه بدونین لنت ترمز عقب با لنت عقب مگان یکیه !

شلنگ ترمز هم دو عدد شلنگ حدود ۱۵ سانتی دو سر مهره خریدم و یه تبدیل براش درست کردم، چون شلنگ مورد نیاز شما باید یه سر مهره باشه، یه سر رزوه . ( یه سر ماده، یه سر نر )

حالا به ترتیب مراحل کار رو اینجا میذارم :
اول از همه چرخ عقب رو باز میکنید و کاسه ترمز رو هم باز میکنید، نتیجه میشه عکس زیر :
تصویر
توی این عکس کاسه ترمز بنده روغن زده بود ! ( سمت چپ )

مرحله بعد هر چی پیچ هست باز میکنید تا تشکیلات مربوط به ترمز کاسه ای، شامل لنت ها و … از جا در بیان، نتیجه میشه عکس زیر :
تصویر

مرحله بعد باید توپی چرخ رو در بیارین، برای این کار نیاز به آچار بوکس شماره ۴۰ دارین که اون پیچ وسط توپی رو باز کنید، بعد هم نیاز به فولی کش دارین تا توپی رو در بیارین که البته ما از فولی کش ابتکاری خودمون استفاده کردیم، دو تا چکش پشت توپی گذاشتیم، بعد پیچ های چرخ رو بستیم و سفت کردیم، البته به صورت متقارن باید این کار رو انجام داد، سفت شدن پیچ ها باعث فشار به چکش ها و کم کم در اومدن توپی میشه …
شکل زیر :
تصویر

بعد از در اومدن توپی شما به این مرحله میرسین :
تصویر
دقت کنید تو این عکس سه تا پیچ یه شکل آلن خور وجود داره که باید ایجا بازش کنیم تا اون صفحه مشکی در بیاد، بعداً از همین پیچ ها برای بستن پایه نگهدارنده کالیپر استفاده میکنیم.

راستی یادتون باشه قبل از در آوردن توپی، سنسور ABS رو هم باز کنید ( یه پیچ از پشت بسته شده ) تا صدمه نبینه و آخر سر میتونین ببندینش.

بعد از باز کردن همه قسمت های مربوط به ترمز کاسه ای، یکی یکی لوازم ترمز دیسکی رو میبندیم، اول صفحه محافظ رو میذاریم سر جاش، بعد پایه های نگهدارنده رو میذاریم و اون سه تا پیچ آلی رو که گفتم میبندیم و محکم میکنیم، بعد هم کالیپر ترمز رو روی پایه نگهدارنده با دو تا پیچ که باید بخریم، می بندیم :
تصویر

توی عکس یه سری شماره هست، شماره ۱ همون صفحه محافظه که کارش گرد گیری و جلوگیری از کثیف شدن کالیپر و … هستش.
شماره ۲ همون پایه نگهدارنده هستش که الان با سه تا پیچ آلن ( شماره ۴ داخل عکس ) بسته شده. شماره ۳ هم که کالیپر ترمز هستش.
توی عکس دقت کنید، شماره ۵ به دو تا پیچ اشاره میکنه که از پشت بسته میشن، این پیچ ها روی رزوه های کالیپر بسته میشن، خیلی دنبالشون گشتم، فقط یه مدل وجود داشت که خدا رو شکر به کار من خورد، باید رزوه “ژاپنی” باشه ( البته در صورتی که شما همین کالیپر های بنده رو پیدا کنید ! ). رزوه اّلمانی و آمریکایی … بهش نمیخورن. طول پیچ هم مهمه، باید ۲۸ میلیمتر باشه !
اگه بیشتر باشه از این ور بیرون میزنه و به دیسک ترمز گیر میکنه ! البته بلند تر باشه میتونین با دستگاه سنگ کوتاهش کنید یا یکی دو تا واشر از پشت براش بذارین تا اندازش میزون بشه …

توی این عکس هم سوارخی که بعداً برای نصب سنسور ABS استفاده میشه نشون داده شده :
تصویر

شما وقتی ترمز کاسه ای رو باز میکنید، یه لوله ترمز میبینید که بهش وصل شده، شما باید اون لوله رو به کالیپر ترمز جدید وصل کنید، من برای این کار تونستم این شلنگ رو پیدا کنم و یه مغزی براش درست کنم که کارم رو راه بندازه، چون شلنگی که پیدا کردم دو سر مهره بود، ولی من یه سر مهره و یه سر رزوه نیاز داشتم :
تصویر
راستی اون لوله ترمزی که از قبل وجود داره رو میتونین در صورت نیاز تا حدی خم و راستش کنید تا در موقعیت مناسب قرار بگیره …

بعد از نصب این ها، باید توپی چرخ رو وصل کنید :
تصویر
بعدش هم سنسور ABS یادتون نره ( تو این عکس هنوز نصب نشده )

بعد از نصب این قطعات، باید دیسک ترمز رو نصب کنید، دیسک ترمز با یه پیچ کوچیک ( همون پیچی که قبلاً قاب ترمز کاسه ای باهاش بسته شده بود ) روی توپی مهار میشه و بعداً که چرخ رو میبندین، با پیچ های چرخ کامل محکم میشه …
برای جا زدن دیسک ترمز، باید کالیپر ترمز رو آزاد کنید …

بعد از این مراحل باید هواگیری انجام بدین، هواگیری کالیپر عقب یه نکته ای داره و اون اینکه باید کالیپر به حالتی قرار بگیره که پیچ هواگیریش به سمت بالا باشه !
کالیپر عقب، مثل کالیپر جلو، مثل وقتی که میخواین لنت ترمز جلو رو عوض کنید، نیاز نیست کلاً باز بشه، دو تا پیچ داره که فک دوم کالیپر رو نگه میداره، اگه پیچ پایینی رو کامل باز کنید و پیچ بالایی رو کمی شل، کالیپر رو میتونین تاب بدین تا بیاد بالا و پیچ هواگیریش بالا بمونه و عملیات هواگیری رو به صورت ضربدری انجام بدین …
موقع هواگیری هم که باید حواستون باشه یه چیزی به ضخامت دو تا لنت و دیسک بین پیستون و فک بذارین تا پیستون داخل کالیپر بیرون نزنه که به این راحتی ها نمیشه برش گردوند !!!

بعد از اتمام کار لنت ترمز رو جا میزنین و کالیپر رو میبندین …

یه نکته هم اینکه قبل از باز کردن ترمز های کاسه ای، میتونین مخزن روغن ترمز رو باز کنید، یه پلاستیک بذارین و بعد درش رو ببندین ! چون درش یه سوراخ کوچیکی داره که اجازه میده روغن پایین بره، وقتی میبندین، در طول زمان نصب سیستم ترمز دیسکی، روغن کمتری از لوله ترمز باز مونده عقب میریزه بیرون …

بعد از همه این مراحل هم نوبت وصل سیم ترمز دستی میرسه، شما از سیم های ترمز دستی قبلی نمیتونین استفاده کنید، تلاش نکنید !، کردم، بی فایده بود !
باید سیم ترمز دستی عقب چپ و راست ELX رو پیدا کنید، کم پیدائه ولی پیدا میشه …
پوسته سیم ترمز کمی بلند تر از سیم ترمز دستی معمولیه . فنر هم نداره !

نیازی به تعویض سیم ترمز دستی که از دسته ترمز داخل کابین به عقب میره نیست. ( بهش سیم ترمز شاخه اصلی هم میگن )
جا زدن سیمش هم کار سختی نیست، مشخصه، روی کالیپر یه جایی داره که پوسته سیم دستی گیر میکنه و مغزیش ( سیم ) به جای مخصوصش روی کالیپر وصل میشه. بعد هم میتونین با پیچی که داره رگلاژش کنید.

امیدوارم اطلاعاتی که دادم مفید بوده باشه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
91 نظرات
  1. یاشار می گوید

    سلام، ببخشید میشه همه لوازم رو جز به جز بهم تو پیام بفرستین؟
    ۰۹۲۱۴۰۴۸۹۵۵

  2. هیدیکا می گوید

    با سلام خدمت همراهان گرامی جهت خرید پک کامل لوازم تبدیل سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی چرخ عقب میتوانید با شماره تماس بگیرید و یا در سایت هیدیکا ثبت خرید انجام دهید.

  3. پویا مرادی می گوید

    سلام من در مورد این موضوع خیلی پرس‌وجو کردم خیلیا گفتن به همین راحتی هم نیست کل اکسل عقب و کامپیوتر abs باید عوض بشه گفتن اگه عوض نشه امکان داره ترمزهای عقب زودتر عمل کنه در نتیجه عقب ماشین می‌خوابه و جلوی ماشین میاد بالا و کنترل ماشین بهم میخوره

  4. رضا می گوید

    باید توپی هم عوض بشع یا نه اخه یه نفر گفت سایز بیلبرینگ تفاوت داره

  5. بابک njp می گوید

    دوستان عزیز من واسه پژو خودم انجام دادم که خیلی خوب جواب داد نیازی به تعویض کامل اکسل نیست وسایلش هم تو سایت هیدیکالا هست.توی زمستون و آسفالت خیس بهتر ترمز میگرفت تا جاده خشک.. توی دیسکی کردن چرخ عقب نوع و اندازه بوستر مهم نیس. نوع یونیتabsمهمه. اگه یونیت ماشین شماmghماندویی هست انجام ندیدن که فایده نداره.واسه سمندم که یونیتش ماندو بود انجام دادم خییلی خوب جواب نداد چون ماندو توی دست انداز خیلی حساسه واسه سازه پویش ویوفین وateخیلی خوب جواب میده. مخصوصا موبیس شرکت سازه پویش. در کل نتیجه مطلوب خواهد بود بشرط یونیت مناسب

  6. حمید می گوید

    سلام هنوز چرخ عقب دیسکی میکنید
    ۰۹۳۵۹۵۹۰۰۰۹ اگر انجام میدید راهنمایم کنید ممنونم

  7. علیرضا می گوید

    من تا مدتی قبل فکر میکردم سیستم ترمز ۴۰۵ فقط روی چرخ های جلوست اما مدتی قبل متوجه شدم که لوله های پرفشار سیستم ترمز به چرخ عقب هم وارد شده. ۴۰۵ مدل ۸۵ داشتم که در شرایط ترمز بحرانی سریعا چرخهای جلو قفل میشد و اصلا متوجه ترمز گیری چرخهای عقب نمیشدم حتی یکبار هم که در بزرگراه چندمتر جلوتر تصادف شده بود مجبور شدم با ترمز شدید و ترمز دستی خودرو رو متوقف کنم. زانتیای ۸۷ هم داشتم که اونهم ترمز خوبی نداشت و از ترس ترمز ضعیفش توی بزرگراه ها نزدیک به ماشینای جلویی رانندگی نمیکردم.
    ممنون

  8. ali می گوید

    سلام
    من قیمت گرفتم برای سمند حدود ۳ ملپون میشه
    فقط پایه نگه دارنده و کالیبر

  9. احمد می گوید

    سلام باعرض پوزش من یی پارس دارم که تا۸۰ الی۹۰ تا سرعت ترمزهاش خوب میگیره ولی سرعت بالا۱۰۰ اصلا ترمز نمیگیره میشه راهنمای کنید.با تشکر.

  10. محمد می گوید

    سلام مدیر جان
    میخوام ترمز عقب پژو پارس به دیسکی تبدیل کنم
    این کارو میکنی؟

    1. مدیر می گوید

      سلام خدمات بصورت مکانیکی نداریم

  11. جمال می گوید

    سلام من یک اکسل پژو ۴۰۵ دسکی لازم دارم ۰۹۳۳۴۹۴۳۵۳۰ تماس بگیرید لطفا

  12. علیرضا می گوید

    سلام ایا میشه تیبا رو هم دیسکی کرد.ممنون میشم اگه جواب بدید

  13. صفی اسلام sلله حاج محمدی می گوید

    سلام و. درود به مکانیک، با زبانی ساده، معلم گونه، واضح. نحوه تعویض ترمز کاسه ای را به ترمز دیسکی شرح دادند، آفرین من خودم ۳۲ سال دبیر دبیرستان بوده ام، برای اولین بار هست که می بینم معلم مکانیک به صورت عملی آموزش زیبا و جامعی را شرح می دهد.

  14. میصم می گوید

    تا اینجایی که کامل گفتین بی نقص بود.ولی بعد اینکه دیسک رو ببندین نگفتین که ایا دیسک بین دوتا لنت قشنگ قرار میگیره بیرون نمیزنه که نشه لنت هارو جا انداخت و دوم اینکهبلبرینگ خورد میشه وقتی در میاری.من احتمال میدم باید دسکاری بشه جای کالیپر

  15. حامد می گوید

    باسلام
    خواستم بپرسم برای سراتو ۲۰۰۰ترمز عقب دیسکی بشه بوستر ترمز یا پمپ باید عوض بشه؟؟در ضمن چقدر هزینه داره؟ممنون

  16. فیروز رضایی می گوید

    سلام روزتون اینو تو کدوم شهرها نصب میکنند اینو به ما بگید ما بریم واسه ساینا نصب کنیم .لطفا کسی اگه خبر دارد به ما پیامک کند ۰۹۳۳۴۱۴۳۵۵۳

    1. علی می گوید

      سلام دوست عزیز. به چه وسایلی نیاز داره و کجا نصب کردید؟ جسارتا اگر امکان آدرس بفرمایید که بنده هم قصد دارم این کار رو انجام بدم.ممنونم

  17. حسین می گوید

    من یه ۲۰۶ تیپ ۵ صفر جدیدا تحویل گرفتم که از شانس ما ایران خودرو ترمز عقب رو کاسه ای انداخته بود و خودم لوازم خریدم و بردم دیسکی کردم.

    1. علی می گوید

      سلام دوست عزیز. میشه بفرمایید کجا نصب کردید و هزینش برای ۲۰۶ چقدر شد؟ ممنون

  18. حسن می گوید

    دوست عزیز ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادین . ولی شما از فشار شکن حرفی نزدین . چون من اوایل همین کارو کردم و در انتها متوجه شدم که برای جلوگیری از سریدن ماشین در ترمز های شدید باید یک فشار شکن elx برای ترمز های عقب نصب بشه .

  19. محمدرضا رضایی می گوید

    باتشکر وسپاس بیکران از شما دوست عزیز که اینگونه اطلاعات و داشتهایتان را به بقیه انتقال میدهید بدون مزد و منت(( یاعلی مدد))

  20. مهدی مهربان می گوید

    سلام موتور کامل برای ۴۰۵ میخوام ۰۹۱۳۳۸۲۱۸۲۰ مهربان

  21. مهدی مهربان می گوید

    سلام من یه موتور کامل و یا نیم موتور برا ۴۰۵ لازم دارم لطفا قیمت چنده و از کجا میتونم بگیرم ۰۹۱۳۳۸۲۱۸۲۰

  22. علی می گوید

    سلام لطفا میشه جواب بدین ممنون

    1. مدیر می گوید

      سلام
      نه ما انجام نمیدم

    2. مهدی مهربان می گوید

      سلام خسته نباشین من یه موتور کامل یا تیم موتور برای ۴۰۵ لازم دارم چه جوری میتونم باشما تماس بگیرم ۰۹۱۳۳۸۲۱۸۲۰مهربان

  23. علی می گوید

    سلام بی زحمت می خاستم ببینم که شما خودتون نصب می کنید هزینشم میدم اگه نه وسایلشو از تون بخرم برای پژو پارس مدل ۸۱ برای ترمز عقب باتشکر

  24. میثم می گوید

    سلام ببخشید پراید هم میشه دیسکی کرد ممنون میشم راهنمایی کنید. سپاس

  25. ایدا می گوید

    سلام نیم موتور پژو بخوام کجا باید تماس بگیرم

    1. مدیر می گوید

      سلام با این شماره تماس بگیرید ۰۹۱۰۹۶۸۶۵۵۵

  26. عقیل می گوید

    با سلام خدمت استاد گرامی.
    بنده یک ۲۰۶ هاچ بک اتومات مدل ۸۸ دارم. که بسیار از ماشینم رضایت دارم. اما به تازگی داره به روغن سوزی میوفته.آیا بنظر شما تعمیر روغن سوزی ماشین امری منطقی یا کلا ماشینو تعویض کنم. با تشکر

    1. مدیر می گوید

      سلام تعمیر کنید مشکلی نیست

  27. امیر می گوید

    سلام واسه پژو پارس مدل ۸۲ امکانش هست واسه انجام این کار در ضمن چقدر هزینه میبره (با وسایل) و آیا جایی واسه اینکار سراغ دارین ممنون میشم راهنمایی کنید

  28. محمد ولینعمی می گوید

    با درود و سلام .ببخشید ماشین من پژو ۴۰۵ هست و برای دیسکی کردن چرخ عقب آیا خود شما امکان داره این کار رو انجام بدید و هزینش چقدر هست؟
    با تشکر از شما

  29. محمد ولینعمی می گوید

    با سلام. ببخشید آیا وقتی ترمز های عقب رو دیسکی کردم و بوستر ۱۰ اینچ هم بستم آیا پمپ ترمز هم باید عوض بشه یا همون پمپ ترمز ۹ اینچی جواب کار رو میده.و با عرض معذرت شما خودتون می تونید ماشین رو بیارم دیسکی کنید و هزینش چقدره؟
    با تشکر

  30. امیر می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید . میخواستم بدونم ترمز های عقب تندر ۹۰ اتوماتیک که کاسه ای هستند رو هم میشود دیسکی کرد و این که نیاز به تغییر قطعاتی مثل کمک فنر و بوستر و یا تغییر توی اکسل هست یه نه ؟

  31. علی می گوید

    سلام دوست عزیز من هم این کارو انجام دادم وقتی هوا گیری کردم هر کار کردم ترمز پر نشد بردم ترمز ساز دریت کرد ولی هر کار کردم نگفت چیکار کرده اما الان مشکل اینجاست که ترمز خیلی پایین میگیره چیکار کنم که ترمز مثل قدیم و یا بقیه ماشین ها بالا بگیره و اینکه بگید چرا نتونستم هواگیری رو دریت انجام بدم البته ترمز ساز میگفت هوا گیری درسته یه جای دیگه سوتی داده بوی

  32. مسعود می گوید

    سلام عزیز ،جناب ماشین بنده پرشیا ۸۹ هست میخوام ترمز عقب هاشو ELX یا همون دیسکی کنم خواستم ببینم چقدر هزینه داره با قطعات ؟
    ضمنا خودتون هم انجام میدید؟

    1. محمد می گوید

      ماشین های بدون abs ترمز های کاسه ای خیلی بهتر عمل میکنه این تجربه ای هست که من داشتم فقط یه قطعه هست توی کاسه که لنتهارو تنظیم میکنه باید درست عمل کنه

  33. DJ R می گوید

    سلام،
    ببخشیدپژوهای که absندارن مشکلی پیش نمیاد، چون ممکنه چرخ قفل کنه….

  34. سیروس می گوید

    سلام. پارس دوگانه ۹۷ دارم. ترمز گاهی چوب میکنه با ریگلاژ چرخ عقب بهتر میشه بعد دو هفته باز چوب می کنه. با دیسکی کردن درست میشه؟ هزینه چقدر هست؟ کجا بیام تا انجام بدهید؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بوستر و پمپ ترمز را بررسی کنید/ هزینه ۸۵۰ هزار تومان

  35. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر،
    هزینه نصب این سیستم روی روآ ۸۷ با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی چند درمیاد الان؟
    قطعاتش با ۴۰۵ مشابهه یا فرق داره؟
    بسیار ممنونم 🙏

    1. مدیر می گوید

      سلام
      ترمز خودروهای دیفرانسیل عقب امکان دیسکی شدن ندارد یا خیلی هزینه بر هست

  36. امید می گوید

    خسته نباشین
    هزینه نصب این سیستم روی روآ سال با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی چند درمیاد الان؟
    قطعاتش با ۴۰۵ مشابهه یا فرق داره؟

  37. محمد می گوید

    سلام خسته نباشین من میخواستم بدونم ترمز های عقب تندر پارس هم میشه دیسکی کرد ؟؟؟؟ و هزینه اش مهم نیست ممنون

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله

  38. داریوش می گوید

    سلام وسایل مورد نیاز واسه ساینا رو برام پیامک میکنین ممنون
    ۰۹۳۵۴۰۴۲۵۰۰

    1. مدیر می گوید

      سلام قطعات مورد نظر شما موجود نیست

  39. رضا طالبی می گوید

    واسه پراید هم میشه دیسکی کرد واسه تیبا و ساینا چی

  40. رضا می گوید

    سلام واسه ساینا میشه عقبو دیسکی کنیم هزینش چقد میشه؟؟

  41. رضا می گوید

    سلام
    روی ۴۰۵ slx میشه دیسک عقب نصب کرد
    حدودا چقد خرج داره
    میشه وسایلشو برام تهیه کنی وبفرستی
    اگه زحمت نبود براتون با من تماس بگیرید ممنون میشم ۰۹۱۶۷۳۲۲۱۴۸

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله میشه /هزینه در حدود ۴۵۰۰۰۰ تومان

      1. سیاووش می گوید

        با سلام
        برای پژو پارس لولزم کاملش رو می خواستم. برای جمع آوریش میتونین کمکم کنید؟
        خواهشمندم یاری برسونین ۰۹۳۵۴۵۷۶۴۷۲
        حتی یک پیامک هم بفرمایید خودم تماس می گیرم. متشکرم

    2. سلگی می گوید

      سلام من سمند دارم میخواستم چرخ عقب رو دیسکی کنم ھزینش چقدرہ و آدرستون رو بفرمائید لطفا
      شماره تماس من ۰۹۳۶۰۷۵۰۵۲۶

  42. رضا می گوید

    سلام
    ایا روی ۴۰۵ slx دیسک میشه نصب کرد
    حدودا چقد خرج داره
    ایا میشه خودتون وسایل را برام تهیه وبفرستین
    اگه زحمت نبود بامن تماس بگیرید ممنون میشم
    ۰۹۱۶۷۳۲۲۱۴۸

  43. رضا می گوید

    سلام ایا روی ۴۰۵ slx میشه دیسک نصب کرد
    هزینش حدودا چند میشه
    بعد میشه وسایلشون خودتون تهیه کنید برام بفرستین
    اگه زحمت نبود با من تماس بگیرید ممنون میشم
    ۰۹۱۶۷۳۲۲۱۴۸

  44. فرهنگ می گوید

    سلام مطلب خوبیه ولی من حوصله انجامشو ندارم کجا انجام میدن من مشهدم در ضمن ال نود دارم.میشه روش کاری کرد و کجا.راستی دیسکی خنک شونده با اینا چ فرقی داره

    1. توحید می گوید

      سلام .بله میشه مال مگان۲۰۰۰رو بست

  45. محمد می گوید

    سلام آیا میشع ترمز های عقب پژو روآ رو دیسکی کرد چون ترمز هاش راضی کننده نیس دوس دارم ترمزاش دیسکی باشه چقدر هزینه داره ؟؟؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله /۳۰۰ هزار تومان

  46. علیرضا می گوید

    سلام. اینکار را هم میشه روی روا سال انجام داد

  47. سعید می گوید

    دنا داشتم فروختم، سراتو خریدم، هر بار ترمز می گیرم به خودم فحش می دم که چرا دنا را فروختم و این همه پول دادم بابت خرید این آشغال سایپایی

  48. سعید می گوید

    آیا می توان ترمز عقب سراتو سایپایی را به دیسکی تبدیل کرد؟
    تاثیر منفی روی عملکرد ای بی اس میگذاره؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله /مشکلی نیست

      1. علی می گوید

        واقعا جای تاسف داره
        خودرو۱۰۰ تومنی ترمز عقبش مثل پیکان باشه

  49. امیرعباس می گوید

    سلام اگه امکان داره یه توضیحی در مورد هزینه ها هم بدید و اینکه هر مکانیکی میتونه انجام بده یا قلق خاصی داره

    1. مدیر می گوید

      سلام
      هزینه در حدود ۴۰۰ هزار تومان

    2. Amin می گوید

      سلام عزیزان
      اگه دوس داشته باشید من از تجربه شخصیم بگم

      1. min می گوید

        سلام عزیزان
        یه خواهش دارم لطفاً لطفاً لطفاً خودتون اقدام به تبدیل ترمز کاسه ای به دیسکی نکنید.
        این کار فوق العاده خطرناکه.
        شوخی که نیست خدای ناکرده یه لحظه ترمزتون عمل نکنه …..
        من سورن دارم حدود ۴ تومانی هزینش کردم

    3. محمد می گوید

      اقا لطفا یکم اطلاعات کسب کن بعد راجب یه چیزی صحبت کن من مهندس میکانیک هستم کلا اصل abs هر ۴چرخ باید دیسکی باشه تا تاثیر درست داشته باشه

  50. اسماعیل می گوید

    سلام خوبی
    میشه کامل از سیستم دیسکی سورن استفاده کرد و روس سمند نصب کرد؟

    1. مدیر می گوید

      سلام
      بله

      1. محمد رضا می گوید

        باسلام باتوجه به این که دیسکی شدن عقب خودروهای ایرانی یه چیز من درآوردی کار خانه است واستاندارد نیست چون تعداد زیادی دیدم که تو دنده عقب صدا میده از طرفی چون ایمنی ضعیف هستش این کار رو انجام ندید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.