اندروید اتو (Android Auto) چیست و چه کاربردی دارد؟

0

اندروید اتو (Android Auto) چیست؟دانلود android auto ، اندروید اتو ،اتو لاین اندروید  ،دانلود اسپمر لاین برای اندروید ،پخش خودرو با سیستم عامل اندروید ،دانلود برنامه oto line ،برنامه اتو لاین برای اندروید

در ساده ترین شکل آن، اندروید اتو همان چیزی است که به نظر می‌آید. یک سیستم اندروید برای خودروی شما. این یک نسخه ‌ی دگرگون شده از رابط کاربری گوشی شما نیست، بلکه برای تمام کسانی که از اندروید استفاده میکنند، کاربری آشنایی دارد. یک صفحه نمایش دارد که با گوگل مپ ادغام شده و از تعداد زیادی از اپلیکیشن های موسیقی پشتیبانی میکند. همچنین از کنترل صدا برای همه ‌چیز استفاده میکند، تا شما بتوانید تمام راه، چشم‌تان را روی جاده نگه دارید. پیام ‌هایتان را برایتان با صدای بلند میخواند، اگر بخواهید به آنها پاسخ میدهد، اپلیکیشنی را که میخواهید برایتان باز میکند، به محل مشخصی در سیستم میرود و یا موسیقی را برایتان روشن میکند. همه ی این کارها را با شنیدن صدای شما انجام میدهد. مانند اندروید وِر که شما به مچ دستتان میبندید و برایتان همه کار میکند، این اندروید برای ماشین شما ساخته شده است.
اندروید اتو سه مدل مختلف دارد. شما میتوانید مثل همه‌ی مدلهای جدید ۲۰۱۷ ماشینی بخرید که اندروید اتو جزیی از امکانات اولیه‌ی خودرو باشد، میتوانید دستگاه آن را از فروشگاه ها تهیه و روی خودرویتان نصب کنید و یا اپلیکیشن آن را روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید. اولین روش، و در واقع ساده ترین و بهترین راه آن استفاده از اندروید اتو است. اما اگر در شرایطی نیستید که ماشین جدید بخرید، آن هم فقط برای اینکه اندروید اتو داشته باشد، این روش خوبی نیست. اینجا روش دوم برای ما به کار می آید. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، مانند شرکت های جِی بی ال (JBL)، کنوود (Kenwood) و پایونییر (Pioneer) بسیار به اندروید اتو علاقه مند شده اند. اخیراً گزینه‌ی سومی هم برای آن ارائه شده است. اپلیکیشن اتو. همانطور که گوگل در ابتدای سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود، اندروید اتو راه خود را به داخل گوشی های هوشمند باز کرد. با اینکه تجربه ی استفاده از آن بسیار شبیه به هد یونیتِ خودِ ماشین است، اما تفاوت های آن کاملاً هویداست. در اینجا تفاوت های آنها را دقیق تر بررسی میکنیم.

https://newthink24.com/thinkpress/wp-content/uploads/2017/09/AppleCarPlayiOS9-af5b.jpg
برای همه ی گزینه های هد یونیت، کاربرد اصلیِ اندروید اتو یکسان است. مانند همه ی هد یونیت ها شما یه صفحه نمایش لمسی دارید که سریعاً شما را از وضعیت آب و هوا، مسیرها و مکان های به تازگی سرچ شده و موسیقی در حال پخش آگاه میکند. رابط کاربری آن بسیار شبیه گوشی هوشمند شماست، در حالیکه دکمه های اضافه ‌ای مخصوص نقشه، خانه، تلفن، موسیقی و یک دکمه ی خروج از اتو دارد که شما را به رابط کاربری اولیه ی هد یونیت برمیگرداند. البته اندروید اتو تنها محصولی نیست که این قابلیت را دارد. این اپ، توسط گوشی هوشمند شما اجرا میشود. شما تلفن همراهتان را به رابط یو اس بی خودرویتان وصل میکنید و به این طریق، گوشی با اتو، بسته به این که از چه برنامه ای استفاده کنید هم از طریق یو اس بی و هم از طریق بلوتوث ارتباط برقرار میکند. برای مثال از طریق بلوتوث با کسی تماس میگیرد اما با یو اس بی موسیقی پخش میکند. و چوت تلفن شما همچنان به یو اس بی متصل است، شارژش تمام نخواهد شد.
کاملا شبیه اندروید وِر، اتو اپلیکیشنی دارد که گوشی هوشمند را کنترل میکند، که در واقع تمام کارهای سخت بر دوش آن قرار میگیرد. به محض اینکه اپ را نصب و گوشی را به یک اتو یونیت زدید، گوشی را با بلوتوث سینک میکند و همه چیز را توسط اتصال یو اس بی تحت کنترل میگیرد. کاربر در واقع کار خاصی برای راه اندازی آن انجام نمیدهد. این همان اپلیکیشنی است که رابط موبایلیِ را کنترل میکند. در زیر، جزییات آن را بررسی میکنیم. به محض اینکه اپلیکیشن بالا آمد و نصب شد، میتوانید گوشی را کنار بگذارید. از اینجا به بعد، هیچ استفاده ای برای شما نخواهد داشت. اتو خودش را روی پس زمینه ی گوشی شما قرار میدهد، و دست شما را برای استفاده از بقیه ی اپلیکیشن ها میبندد. دلیل همه ی اینها این است که شما چشم‌تان موقع رانندگی روی موبایلتان نباشد. کاملاً هوشمندانه!

http://www.topinearth.ir/File/Get/685193.jpg.ashx
اتو ویژگی های امنیتی مخصوص به خودش را دارد و به هیچ وجه روی امنیت گوشی تکیه نمیکند. برای مثال اگر هنوز برای پارک کردن ترمز کامل نکرده باشید، به شما اجازه نمیدهد بیشتر از سه صفحه را در پاندورا یا گوگل پلی نگاه کنید. این کار ممکن است حسابی شما را حین پیدا کردن آهنگ موردعلاقه تان بخصوص اگر در انتهای لیست باشد، اذیت کند. اما هیچ مشکلی نیست. تنها چیز مهم این است که شما بتوانید همه چیز را با صدایتان کنترل کنید. به جای اینکه یکی یکی آهنگ ها را در لیست بالا و پایین کنید، ابتدا یک بار روی میکروفون ضربه میزنید و نام آهنگ را با صدای بلند میگویید. به این صورت مجبور نمیشوید دستانتان را از فرمان و چشمانتان را از جاده جدا کنید
عملکرد صوتی آن به همینجا ختم نمیشود و از آنجا که به گوگل متصل است، میتوانید هرچیزی که میخواهید از آن بپرسید. سوالاتی از قبیل قدِ تیمی باتلر چند سانتی متر است؟ یا برنده ی ال کلاسیکوی سال ۲۰۱۵ کدام تیم بود؟ ، هر سوالی که جواب ساده ای داشته باشد و گوگل بتواند براحتی جوابش را برای شما بخواند. اگر نتیجه‌ی سرچ شما بیشتر از یک پاسخ ساده است، مثلن اگر سرچ کنید برنامه زمانی بازی های شیکاگو بالز در لیگ ۲۰۱۶-۲۰۱۷، روی اتو جواب نخواهد داد. این دستگاه برای خواندن پاسخ های طولانی طراحی نشده است. همانطور که انتظار میرود نویگِیشن (navigation) آن فوق العاده است. اینکه به اتو بگویید به جای مشخصی برود و بدون اینکه خمی به ابرو بیاورد سریع به آنجا میرود، تجربه‌ی خارق العاده ایست.

نقاط ضعف اندروید اتو کجاست؟
صددرصد اندروید اتو دستگاه بی نقصی نیست. بزرگترین مشکلی که دارد کنترل صدای آن است. گاهی اوقات خیلی خوب کار میکند و گاهی اوقات در درست شنیدن آنچه میخواهیم مشکل دارد. برای مثال اگر بگویید پلی لیستِ بازی در آتشِ گوگل پلی میوزیک را پخش کن، نمیداند باید چه کار کند. کلمه ای به نام پلی لیست برایش تعریف نشده است. گاهی حتی با ایستگاه های رادیویی هم مشکل دارد. اما در عوض آخرین آهنگ پخش شده را دوباره پخش میکند.
مسئله ی قیمت هم اینجا مطرح میشود. اگر شما در حال خرید ماشین جدیدی هستید، میتوانید یک اتو هم روی ماشینتان نصب کنید و کار را تمام کنید. اما اگر اندروید اتو را روی گوشی هوشمندتان نصب میکنید که در ماشین فعلی تان قرار دهید، همه چیز رو به گرانی میرود. هد یونیت های اندروید اتو میتواند حداقل برایتان ۵۰۰ دلار تمام شود و اگر با سیستم های فنی صوتیِ ماشین های مدرن آشنا نباشید، باید از نصاب ماهر بخواهید آن را برایتان نصب کند. در آخر ممکن است بصورت حداقلی مجبور شوید هشتصد دلار پرداخت کنید که البته اگر بخواهید مدل های قدیمی آن را نخرید و صفحه نمایش های لمسی بی کیفیت به شما ندهند، باید تا ۱۰۰۰ دلار بروید. اگر درآمد قابل تصرف زیادی ندارید، توجیه این هزینه حتی اگر توانایی پرداختش را داشته باشید، بسیار دشوار است. پس اگر در حال حاضر یک گوشی هوشمند و یک جای گوشیِ ارزان قیمت در داخل ماشین دارید، هیچ دلیلی برای خرج کردن صدها دلار برای یونیتِ اندروید اتو وجود ندارد.

http://car3.upload.ir/News/024/2423-Avoid-Toyota-Android-Apple-carplay/5.jpg
اندروید اتو روی تلفن شما
اپلیکیشن اندروید اتو روی تلفن شما با اندکی تفاوت شبیه هد یونیت است. برای مثال، صفحه نمایش اتو هد یونیت از بزرگترین گوشی های هوشمند هم بزرگتر است. کنوود مدل DDX99035 ، صفحه نمایش ۷ اینچی دارد و در مقابل گوشی ۵.۵ اینچی ، بسیار بزرگتر است. شاید این تفاوت روی کاغذ نسبتاً جزیی و ناچیز به نظر بیاید، اما در عمل تفاوتی اساسی محسوب میشود. زمانی که صفحه نمایش شما بزرگتر باشد شما همه چیز را بهتر میبینید و نیاز کمتری پیدا میکنید که به سراغ گوشی خود بروید.
تا جاییکه به رابطه کاربری مربوط میشود، تجربه ی اتو روی گوشی به رغم تفاوت ریز در قالب آن، بسیار شبیه به هد یونیت است. طراحی اپلیکیشن اتو به طوری است که براحتی در ماشین قابل استفاده باشد. جوری خودش را از جلوی شما کنار میکشد که بتوانید توجه تان را فقط به مهم ترین چیز، یعنی جاده معطوف کنید. در واقع همه ی ما میدانیم که اگر شما بخواهید در هنگام رانندگی مشغول کار کردن با گوشی خود بشوید، جان افراد را به خطر خواهید انداخت. خوشبختانه قابلیت راه اندازی خودکار هنگام رانندگی، اجتناب از این کار را را برای شما خیلی راحت تر کرده است. به محض اینکه اپلیکیشن باز میشود، تجربه ی کاملا متفاوتی را با آنچه شما در تلفن خود میدیدید، به شما میدهد. همه چیز به طرز قابل توجهی بزرگتر و کنترل ها ساده اند. کنترل ها مانندِ اتو هد یونیت در پایین صفحه قرار دارند، با همه ی گزینه هایی که در بالا دیدیم. اگر گوشی تان را به حالت لنداسکیپ (landscape) بچرخانید، گزینه های کنترل کننده هم به سمت راست میروند.
همچنین مانند تجربه ی اتو روی ماشین، منو را میتوانید در گوشه ی بالای سمت چپ پیدا کنید. محتوای این منو بر طبق آنچه بر روی پس زمینه در حال اجراست تغییر میکند. برای مثال اگر دارید از گوگل پلی میوزیک استفاده میکنید، منو شامل لینک هایی به فعالیت ها، پلی لیست ها و لایک های اخیر شماست. هرچند اگر در صفحه ی خانگی خود هستید، منو همانجایی خواهد بود که تنظیمات شما در آنجا قرار دارد. میتوان گفت عملکرد منو و جایه جایی اش قابلیت های محدودتری نسبت به هد یونیت دارد. حالا که صحبت از تنظیمات شد، باید بگویم قابلیت های جالبی در آن پیدا میشود. برای مثال گزینه ی “اتو ریپلی” به شما این امکان را میدهد که در حین رانندگی با متن‌های از پیش نوشته شده، پاسخ پیامک های وارده را بدهید. گزینه هایی هم وجود دارد که از طریق آنها بتوان بصورت خودکار برای ذخیره ی باتری، وای فای را خاموش کرد و یا بلوتوث گوشی به محض اینکه بلوتوث دیگری در محل یافت شود موبایل هم روشن شود. اگر هد یونیت بلوتوثی روی خودرویتان داشته باشید این میتواند بی نهایت برایتان مفید باشد. تلفن را وصل میکنید، اتو شروع به کار میکند. بسیار هم جالب!

نقاط ضعف تجربه ی گوشی هوشمند
مسلماً استفاده ی صرف از تلفن همراه برای اتو، بدی هایی هم دارد. مخصوصا زمانی که در هنگام شارژ شدن نویگیت میکند یا موسیقی پخش میشود. وقتی صحبت از کارآیی و قابلیت انجام چند کار به صورت همزمان می شود، استفاده از هد یونیت به تلفن همراه از هر لحاظ برتری دارد. رابط کاربریِ اتو هد یونیت، هرچند خیلی شبیه به موبایل است، اما کارآیی بیشتری دارد. برای مثال روی هر صفحه نمایش لزوما دو منو دارد. یک منو برای اپلیکیشن و یک منو برای سیستم، یعنی جایی که باید همه چیز را در یک منو ترکیب کند. از نظر من اتو هد یونیت، جدا از قیمت آن کاملا برتری دارد.
آیا اندروید اتوی هد یونیت ارزشش را دارد؟
در نهایت، اتو سیستم ترکیبی اندروید از گوشی شما بهتر است. اما آیا این برتری ۱۰۰۰ دلار می ارزد؟ صریح بگویم نه. اپلیکیشنِ اتو در حال حاضر ۹۵ درصد امکاناتی را که اتو هد یونیت به شما ارائه میدهد در بردارد، آن هم با هزینه ی صفر. به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. پس اگر در حال خرید ماشین جدید هستید، به هیچ وجه اتو هد یونیتِ روی ماشین را از دست ندهید. اما اگر میخواهید ماشین فعلی تان را نگه دارید و یک اتو اندروید داشته باشید به شما توصیه میکنم که فقط از همان اپلیکیشن استفاده کنید، چون اغلبِ قابلیت ها و امکانات آن را در خود دارد و میتوانید در کنار آن پول خود را ذخیره کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.