ترمز دیسکی خنک شونده چیست ؟

0

دیسک ترمز پراید سوراخدار ،دیسک ترمز خنک شونده پراید ،قیمت دیسک ترمز سمند ،انواع دیسک ترمز ،انواع ترمز دیسکی ،دیسک ترمز اسپرت ،بهترین دیسک ترمز پراید ،زمان تعویض دیسک ترمز

ترمز دیسکی خنک شنوده

 

این نوع از دیسک های ترمز را دیسک هوا خنک یا خنک شونده با هوا گویند . زیرا قابلیتی برای این نوع از سیستم ها طراحی گردیده است که به راحتی بعد از ترمز گیری و در صورت حرکت خودرو ، می توانند ، کمی از گرمای خود را با مکانیزمی که برای حرکت هوا در اطراف آن ها تعبیه گردیده است ، خود به خود خنک شده و از گرمای دیسک و کالیبر ترمز بکاهند ، این عمل باعث این گردیده است که خودرو دارای این قابلیت باشد که فواصل بیشتری را بدون نیاز به توقف برای خنک شدن دیسک ترمز ، طی نماید .
این نوع از دیسک ها دارای چندین نوع و چندین طرح می¬باشد .

برخی از طرح ها شیار دار بوده ، و برخی دیگر دارای سوراخهایی برای خنک کنندگی .
این نوع از دیسکها در انواع مختلف مواد و آلیاژها ساخته می شوند ، این آلیاژها شامل فولاد آلیاژی ، دیسکهای سرامیکی ، دیسکهای فیبر کربنی و انواع مختلف دیگر نیز وجود دارند .

البته برای برخی سیستمهای ترمزهای خنک شونده با هوا ، سیستم تهویه داخلی قرار داده شده است و نیازی به دیسک های با طراحی خاص برای تهویه وجود نداشته است ، به همین دلیل برخی از دیسک ها را با طراحی ساده مشاهده خواهید نمود که دارای سیستم هوا خنک هستند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.