مشکلات شاسی خودرو

0

ریل شاسی

در واقع شاسی یک سازه فلزی است شامل دو تیرآهن فولادی و توخالی که به صورت موازی در زیر اتاق که توسط قطعه ای آهنی به نام رام به هم وصل می‌شود. هرچند شاسی پراید و سایپا به صورت یکپارچه با اتاق طراحی و تولید می‌شود اما ریل شاسی که در بین مردم به عنوان سرشاسی پایین چپ و سرشاسی پایین راست شناخته می‌شود. به صورت قطعات یدکی تولید می‌شوند که توسط صافکار ماهر می‌تواند تعویض شود.

معمولا قلاب هایی در جلو عقب شاسی پراید تعبیه شده است در صورت ضرب دیدگی با شاسی کشی تعمیر می‌شوند هرچند که دیگر آن استحکام قبلی را دارا نخواهد بود. سینی کف، ستون‌ها و دیوارهای صندوق عقب و دیواره جلو موتور به صورت ثابت به شاسی ماشین پراید متصل است.

هرچند شاسی پراید به صورت یکپارچه با اتاق طراحی و تولید می‌شود اما سینی شاسی و ریل شاسی که در بین مردم به عنوان سرشاسی پایین چپ و سر‌شاسی پایین راست شناخته می‌شود، به صورت قطعات یدکی تولید می‌شوند که توسط صافکار ماهر می‌تواند

پوسیدگی یا ضرب دیدگی

شاسی پراید در اثر تصادف و یا پوسیدگی ممکن است دچار انحنا و کمانه گردد و موجب از کار افتادن جلوبندی و… گردد. معمولا قلابهایی در جلو عقب شاسی پراید تعبیه شده است که در صورت ضرب دیدگی یا پوسیدگی و.. با شاسی کشی تعمیر می‌شوند هرچند که دیگر آن استحکام قبلی را دارا نخواهد بود.

سینی کف، ستونها و دیوارهای صندوق عقب و دیواره جلو موتور به صورت ثابت به شاسی پراید متصل است. شاسی کشی معمولا با دستگاههای مکانیزه همچون تیفور یا جک‌های ویژه و یا به صورت دستی در موارد جزئی انجام می‌شود.

شاسی ماشین پراید تشخیص سالم بودن شاسی ماشین معایب شاسی پراید تعمیر شاسی پژو 405 بدنه و شاسی خودرو شاسی کشی با دستگاه آموزش صافکاری و نقاشی خودرو

مشکلات شاسی خودرو

وزن بدنه و سایر قسمت‌های خودرو بر روی شاسی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر سیستم تعلیق، فرمان و ترمز تا حد زیادی به شاسی خودرو بستگی دارد. در نتیجه هرگونه ایراد حتی جزئی در شاسی، ممکن است عملکرد قسمت‌های دیگر خودرو را هم دچار مشکل کند. به همین دلیل در صورتی که خودرو کارکرده باشد، نقص در شاسی باعث افت شدید قیمت آن می‌شود.

هرچند توصیه می‌کنیم اساساً سراغ چنین خودروهایی نروید. ایراد در شاسی خودرو قابل چشم‌پوشی نیست، چرا که در سرعت‌های بالا و در تصادفات سبک، ممکن است برای سرنشینان مشکلات زیادی ایجاد کند.

در صورت بروز تصادف‌های سنگین، ممکن است شاسی خودرو از فرم طبیعی خود خارج شود. این تغییر شکل تنها زمانی رخ می‌دهد که ضربه وارد شده به آن بسیار شدید باشد. در اثر وارد شدن ضربه به شاسی، زاویه چرخ‌ها تغییر می‌کند و در نتیجه خودرو به یک سمت متمایل می‌شود.

برای اصلاح ایرادات شاسی، خودرو باید شاسی‌کشی شود. در فرایند شاسی‌کشی، شاسی خودرو به صورت دستی به حالت اول برمی‌گردد. اما حتی در این صورت از نظر استحکام مانند نمونه اولیه نخواهد بود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.