شاسیبلندهای میلیاردی در خیابانهای تهران + عکس و مشخصات
تویوتا لندکروزر vxr ،قیمت لندکروز v8 2015 ،مشخصات فنی تویوتا لندکروز v8 ،تویوتا لندکروز فروشی ،لندکروز v6 فلندکروز v8 2016 ،قیمت لندکروز v8 2017 ،تویوتا لندکروز قدیمی ،لکسوس ال ایکس ۵۷۰ مدل ۲۰۱۶ ،لکسوس ال ایکس ۵۷۰ ۲۰۱۷ ،قیمت لکسوس ۵۷۰ ،قیمت لکسوس lx570 مدل ۲۰۱۷ ،لکسوس ار ایکس ۳۵۰ ،لکسوس lx570 2017 ،قیمت لکسوس lx570 مدل ۲۰۱۶ ،مشخصات لکسوس lx570 مدل ۲۰۱۷
شاسیبلندهای میلیاردی در خیابانهای تهران
با اینکه اینروزها در تهران نمیتوان خودروهای چندان تازه و متفاوت را به واسطه انواع و اقسام تعرفهها دید اما گاه به شکل اتفاقی ورق برمیگردد و شما با برخی از جذابترین اتومبیلهای روز جهان به یکباره در کنار یکی از خیابانهای پایتخت روبرو میشوید. این ملاقات اگر با ۲ خودروی گران قیمت میلیاردی ساخت ژاپن یعنی تویوتا لندکروزر ۲۰۱۷ و لکسوس الایکس ۵۷۰ باشد بسیار جالبتر است و میتواند سوژه خوبی برای یک گزارش جذاب باشد.
این ۲خودرو که در کنار لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و مرسدس بنزجی کلاس بهترین آفرودرهای جهان هستند، به معنی واقعی کلمه مرد جادههای ناهموار بوده و در فهرست محبوبترین خودروهای عاشقان طبیعت قراردارند. با این مقدمه به سراغ معرفی این دو مدل میرویم با این توضیح که مدت زیادی از معرفی و عرضه مدل ۲۰۱۷ لندکروزر زمان زیادی نمیگذرد. حدس این است که خودروی لندکروزر احتمالا به صورت شخصی و با مجوزهای خاص وارد کشور شده است
طراحی این خودرو در مقایسه با مدل ۲۰۱۴، در قسمت جلو بسیار تغییر کرده به طوریکه در نسخه ۲۰۱۷ شاهد کاپوت جدید با دو برآمدگی در میان آن، سپر و چراغهای جدید و جلوپنجره جدید با سه نوار طولی افقی هستیم. جلوپنجره نمونه سفارش اختصاصیبا نام ویایکساس (SpecialEdition) (VX-S) در مقایسه با نمونه عادی دارای زیرسپرهای بزرگتر و البته مزین به کروم مجهز است که در کنار رکابهای بزرگ جانبی، رینگهای ۲۰ اینچی ساخت فالکن و رینگهای دودی اسپورت، ظاهر زیبایی به لندکروزر ۲۰۱۷ داده است.
در قسمت عقب هم گرچه شاهد تغییراتی هستیم اما حجم آن کمتر بوده و فقط به تغییر فرم داخلی چراغها و استفاده از خطی کرومی در زیر آنها بسنده شده است. البته اینجا هم بنا به ذات نسخههای سفارشی از کروم بیشتر و نیز تریم متفاوت چراغهای عقب اس تفاده شده است. در عین حال از مهمترین تغییرات فنی لندکروزر ۲۰۱۶ میتوان به جایگزینی گیربکس ۶ سرعته قبلی با نمونهای ۸ سرعته اتوماتیک اشاره کرد.
قابلتوجهترین نوآوری داخل کابین نیز وجود دو مانیتور ۱۰ اینچی نصبشده برای سرنشینان ردیف دوم است.البته تغییرات کوچکی در سیستمهای سرگرمی، رفاهی و ایمنی آنهم ایجادشده است؛ مانند قابلیت اتصال آیفون به سیستم چندرسانهای، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم اجتناب از برخورد جلو. فضای اتاق نیز به شدت لوکس و گران و تجملاتی طراحی شده و به کمک چرم جیر نارنجی رنگ و سیاه در کنار حاشیهدوزیهای جذاب و البته چوبهای مرغوب، سعی شده تا لندکروزر از ماهیت اقتصادی نسخه پایه دور شود.
اما خودروی ژاپنی گرانقیمت این گزارش در بخش پیشرانه به یک موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری مجهز است که با قدرت ۳۹۳ اسب بخار قدرت و نزدیک ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد تا با کمک جعبهدنده ۸ سرعته خودکار خود در زمانی کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت تا بیش از ۲۳۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. درباره قیمت این خودرو نمیتوان به دقت اظهار نظر کرد اما با توجه به بهای ۱۲۰ هزار دلاری این مدل، میتوان چیزی در حدود ۱میلیارد تومان قیمت برای نسخه سفاشی لندکروزر ۲۰۱۷ در ایران تعیین کرد.
لکسوس الایکس ۵۷۰، خشن و قدرتمند
از دور به نظر یک لندکروز مدل ۲۰۱۴ بود ولی با نزدیکتر شدن به کناره خیابان، حدسم درست از آب درآمد. غول آهنی مشکی رنگی که همه را متحیر کرده بود، یک دستگاه لکسوس الایکس ۵۷۰ تیونینگ شده بود که با داشتن رینگهای ۲۲ اینچی مارک میشلن و قطعات تزئینی در جلو و عقب خودرو، نمایی مخوف داشت. صبر کنید تا درباره این خودروی عربی-ژاپنی اطلاعات بیشتری بگوییم
.
این خودرو از موتوری ویژه که قدرتمندتر از نمونههای عادی است استفاده کرده و عملکرد فنی بالاتری در مقایسه با تویوتا لندکروز یا نمونههای عادی لکسوس الایکس۵۷۰ دارد. این مهم به کمک هنسی، شرکتی که از طراحان اصلی موتور شورولت کوروت است و خود در زمینه ساخت اتومبیلهای اسپورت مسابقهای تبحر دارد حاصل شده و نتیجه بسیار خوبی داشته است. در واقع موتور ۸ سیلندر و ۵.۷ لیتری این لکسوس پس از جراحی توسط هنسی و اضافه شدن یک سوپرشارژر قدرتمند به آن، حدود ۷۰ تا ۱۲۰ اسب بخار نیروی بیشتری تولید کرده تا در نهایت بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتنمتر گشتاور را از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار به تمام چرخهای خودرو انتقال دهد. ارتقا فنی این اس یووی لوکس ژاپنی توسط یک تیونر آمریکایی باعث شده تا الایکس ۵۷۰ سفارش کویت که وزنی حدودا ۳تنی دارد در زمانی حدودا ۶ ثانیهای، به سرعت بیش از ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و تا تندی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد
در کنار این ارتقا فنی، رینگهای دودی و لاستیکهای ۲۲ اینچی، سیستم روشنایی الایدی، رکابهای استیل جانبی، زیر سپرهای جلو و عقب، قاب کربنی مهشکن جلو در کنار صندلیهای چرمی قرمرز رنگ، صندلی گرم و سردشونده، فرشهای ابریشم کف اتاق و فرمان چرمی نیز باعث شدهاند این اسیوی قدرتمند، فضایی به شدت راحت و ظاهری کاملا خشن را به خود بگیرد. تغییر سیستم و نوع خروجی اگزوز در کنار فرم سپر عقب و اضافه شدن برخی جزئیات ریز به طراحی داخلی چراغهای عقب باعث شده تا انتهای خودرو به شکلی متفاوت از فرم همیشگی محصولات لکسوس درامده و چهرهای خشن به خود بگیرد.
قیمت این صخرهنورد ژاپنی که ممکن است در صورت تمایل هنگام کورس گذاشتن با خودروهای کرهای و حتی آلمانی، آنها را در آینه محو کند بیش از ۱۳۰ هزار دلار است و برمبنای پرسوجوهای فرادید، در بازار ایران و پس از یک کارکرد ۱۰ تا ۲۰ هزار کیلومتری، بیش از ۲ میلیارد تومان تخمین زده میشود.
نکته پایانی
با وجود اینکه لکسوس خودرویی قدیمیتر است اما سطح راحتی اتاق و البته کیفیت مواد کابین، امکانات موجود و نیز سطح پرستیژ آن بالاتر است گرچه این موارد به بهای قیمت بسیار بالا و دوبرابری این خودرو در مقایسه با مدل کاملا جدید لندکروزر ۲۰۱۷ تمام شده است. البته شتاب و هندلینگ لکسوس در مقایسه با تویوتا واقعا بهتری است و راحتتر بودن اتاق هم کاملا محسوس است. با این حال عاشقان این دو غول کمیاب با کمال میل حاضر به پرداخت رقمهای بالا برای سوار شدن به دو اس.یو.وی برجسته ساخت ژاپن هستند.