رونمایی از نسل جدید کشنده های اسکانیا +عکس ومشخصات

0

رونمایی از نسل جدید کشنده های اسکانیا

اسکانیا سرانجام از نسل جدید کشنده‌های خود رونمایی کرد. کشنده‌هایی که به گفتهٔ سازنده جادارتر و کارآمدتر از قبل شده‌اند. این سازندهٔ سوئدی در تاریخ ۲ شهریور شب‌هنگام در پاریس از دو نمونه از کشنده‌های جدید خود بانام سری R و سری S پرده‌برداری کرد. این دو سری اولین نمونه از نسل جدید کشنده‌های اسکانیا هستند و تا ۵ درصد کارآمدتر از آخرین سری کشنده‌های اسکانیا یعنی سری استریم‌لاین که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد هستند.

scania_mixed_8

سری R پیش‌ازاین بزرگ‌ترین و قوی‌تری نمونه در خانوادهٔ محصولات اسکانیا محسوب می‌شد درحالی‌که در نسل جدید، سری S نیز به خانوادهٔ کشنده‌های اسکانیا اضافه‌شده که جایگاهی بالاتر از سری R دارد؛ یعنی در نسل جدید کشنده‌های اسکانیا عنوان پرچم‌دار از سری R گرفته‌شده و به سری جدید S داده‌شده است.

اسکانیا سال‌ها وقت جهت بهبود عملکرد آئرودینامیکی کشنده‌های جدید خود صرف نموده و درنتیجه آئرودینامیک کامیون‌های جدید نسبت به قبل بسیار بهبودیافته است تا جایی که اسکانیا معتقد است نسل جدید کامیون‌هایش آئرودینامیک‌ترین کامیون‌های بازار هستند. در نسل جدید کامیون‌های اسکانیا موتورهای جدید با بهره‌وری بالاتر بکار گرفته‌شده و کابین‌ها نیز از نو طراحی‌شده‌اند که فضای بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

1184

در سری S کشنده‌های اسکانیا که در حال حاضر بزرگ‌ترین عضو خانوادهٔ کامیون‌های اسکانیا محسوب می‌شوند، بهبودهای آئرودینامیکی فراوانی صورت گرفته و تمامی شکاف‌ها و اجزای کامیون به‌صورت کاملاً حساب‌شده طراحی‌شده‌اند. شیشهٔ جلو در بهترین نقطهٔ کامیون نصب‌شده و چراغ‌های کمکی به‌صورت یکپارچه درون سقف کشنده کارشده‌اند. آینه‌های جانبی نیز جهت بهینه‌سازی عبور جریان هوا و ایجاد مقاومت کمتر در برابر هوا دوباره طراحی‌شده‌اند. سری R هم از تمامی ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر خود در قالبی کمی کوچک‌تر برخوردار است.

16158-070

برای نسل جدید کامیون‌های اسکانیا موتورهایی با طیف قدرت گسترده‌ای از ۴۱۰ تا ۷۳۰ اسب بخار تدارک دیده‌شده که در آن‌ها از انژکتورهای جدید، محفظه احتراق تجدیدنظر شده و یک سیستم خنک‌کنندهٔ باز طراحی‌شده استفاده به‌عمل‌آمده است. تمامی این موارد نیز طی فرایند توسعه در بیش از ۱۰ میلیون کیلومتر مورد آزمایش و بررسی قرارگرفته‌اند.

16142-026

پیشرانهٔ ۱۳ لیتری در نسل جدید کامیون‌های اسکانیا تنها با سیستم SCR و در سه سطح قدرت ۴۱۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ اسب بخار ارائه می‌گردد که نسخهٔ ۵۰۰ اسب بخاری نمونه‌ای جدید محسوب می‌شود اما موتور ۱۵٫۶ لیتری V8 با همان قدرت‌های ۵۲۰، ۵۸۰ و ۷۳۰ اسب بخار که هم‌اکنون در سری R فعلی ارائه می‌شود عرضه می‌گردند. این موتور مجهز به سیستم ترکیبی EGR و SCR است.

فضای بیشتر کابین بدین معناست که در کامیون‌های جدید اسکانیا به لطف موقعیت جدید صندلی راننده فضای بیشتری برای راننده پدید آمده است درحالی‌که همچنین فضای مخصوص قرار دادن اشیاء نیز به‌وضوح افزایش‌یافته است. به گفتهٔ اسکانیا نسل جدید کامیون‌های این شرکت به مدت ۱۰ سال با هزینه‌ای بیش از ۲ میلیون یورو در حال طراحی و توسعه بوده‌اند و سازنده وعده داده است که خریداران این کامیون‌ها می‌توانند کارهای خود را در کارآمدترین و سودآورترین حالت صرف‌نظر از منطقه و نوع عملیات انجام دهند.

فعلاً اسکانیا همچنان به فروش طیف وسیعی از سری‌های فعلی G، P و R خود ادامه خواهد دارد تا اینکه به‌تدریج طرح‌ها و فناوری‌های نسل جدید به این مدل‌ها نیز منتقل‌شده و نسل جدید سری‌های G و P هم معرفی گردند. با معرفی نسل جدید کامیون‌های اسکانیا نبردی سخت بین گروه هفت اروپا (متشکل از مرسدس بنز، مان، اسکانیا، ولوو، رنو داف و ایوکو) به راه خواهد افتاد. نبردی که در آن هر یک از این هفت کامیون‌ساز اروپایی جدیدترین و پیشرفته‌ترین کامیون‌های خود را راهی میدان کرده‌اند.

scania_s730_4x2_highline_2

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.