گزارش هفتگی بورس خودرو بعد از سقوط دلار +نمودار

0

هیجان منفی، خودرویی ها را از از عرش به فروش کشاند!
در چهارمین روز کاری این هفته با افت شدید صنایع بورسی، گروه خودور نیز که یکه تاز تا حوالی ۲۶ هزار واحدی شدن شاخص پیش رفته بود، افت شدید و کم سابقه ای رقم زد، با این وجود انتظار می رود این هیجان منفی در اولین روز کاری هفته بعد فروکش کرده و شاهد بهبود معاملات باشیم.
اولین روز کاری هفته عمده نمادهای گروه صف خرید داشتند از این روز شاخص خودروییها با جهش ۸۶۳ واحدی معادل ۳.۶۶ درصدی در ارتفاع ۲۴ هزار واحد و ۳۹۹ واحد ایستاد.
روز دوم هم خودروییها پرتقاضا و صف خرید بودند تا جاییکه شاخص جهش فوق العاده ۹۷۶ واحدی را تجربه کرد. در این روز خموتور ۱۲ درصد، خاذین ۱۰ درصد و خنصیر ۷ درصد رشد کردند. نمادهای خساپا و خودرو نیز با رشد حوالی ۵ درصد به ترتیب ۱,۴۵۹ ریالی و ۳,۴۷۰ ریالی شدند. به این ترتیب خوساز و خاهن تنها نمادهای با افت قیمتی بودند.
در سومین روز معاملاتی شاخص گروه خودرو علی رغم شروع هیجانی و منفی گروه که در واکنش به جو منفی کل بازار بود، نهایتا توانست به رشد خود ادامه دهد. با این وجود خساپا منفی متعادل شد و در قیمت ۱,۴۰۹ ریال معاملاتش را پایان برد.
در جریان داد و ستدهای چهارمین روز کاری هفته گروه خودرو نیز به پیروی از جو منفی بازار با فروشهای هیجانی همراه شد تا جایی که شاخص گروه ۷۷۷ واحد اصلاح کرد و به ارتفاع ۲۴ هزار و ۸۰۶ واحد رسید. همانطور که درنمودار نیز ارائه شده ارزش معاملات در این روز افت شدید و کم سابقه ای را تجربه کرد.
آخرین روز کاری،  نماد خودرو که در کنفرانس اطلاع رسانی از احتمال برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها خبر داده بود بازگشایی و افت ۹ درصدی به همراه صف فروش را تجربه کرد. خساپا نیز صف فروش با افت ۵ درصدی تجربه کرد هرچند در لحظات اخیر صف هردو جمع شد و در قیمتهای ۱,۳۱۷ ریال و ۳,۲۷۶ ریال معاملاتشان را خاتمه دادند. سایر نمادها نیز صف فروش و  منفی بودند.

اخبار بورس بورس خودرو شاخص بورس خودرو حجم معاملات بورس بازار سرمایه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.