آموزش نحوه ترمیم خط و خش بدنه خودرو در منزل

0

خط و خش یکی از آسیب‌های شایع بر روی بدنه خودرو است. اما شما می‌توانید با استفاده از این روش خط و خش‌های سطحی را خودتان از بین ببرید.

ترمیم رنگ خودرو از بین بردن خط و خش آموزش قلم گیری ترمیم خط و خش ماشین آموزش نقاشی اتومبیل

بوجود آمدن خط و خش بر روی بدنه خودرو‌ها را به شکلی می‌توان یک امر اجتناب ناپذیر تلقی کرد. خراش‌های بوجود آمده بر روی بدنه اتومبیل‌ها را بر اساس نوع آن‌ها می‌توان به دو دسته سطحی و عمیق تقسیم کرد. خط و خش‌های عمیق بهتر است توسط متخصص ترمیم شود، زیرا در این حالت فرورفتگی بوجود آمده بر روی بدنه اتومبیل بر اثر خراش بوجود آمده، به لایه زیرین رنگ و به پوسته فلزی بدنه رسیده است و در این حالت بهتر است از متد‌های رنگ‌آمیزی برای ترمیم آن استفاده شود. اما در صورتی که خط و خش بوجود آمده بر روی بدنه خودرو شما از نوع سطحی باشد، به راحتی و با بهره‌گیری از متدی که امروز یاد خواهید گرفت، می‌توانید آن را از بین ببرید.

مرحله اول: بدنه اتومبیل را به خوبی بشویید.

اولین مرحله این است که قسمت آسیب دیده و اطراف آن را به خوبی تمیز کنید تا در زمان انجام پروسه خشگیری بتوانید دید بهتری نسبت به نقطه آسیب دیده و البته نوع خراش داشته باشید. در صورتی که بدنه اتومبیل شما به خوبی تمیز نباشد، ممکن است در حین انجام پروسه خشگیری آلودگی‌ها به بستر رنگ نفوذ کرده و باعث بوجود آمدن لکه بر روی بدنه خودرو شما شوند. همچنین فضایی که برای کار انتخاب می‌کند، ترجیحا سربسته و عاری از هرگونه گرد و خاک باشد.

مرحله دوم: سنباده زدن

یک سمباده نسبتا نرم ( حدودا با تراکم ۲۰۰۰ ) انتخاب کنید و ناحیه‌ای که دچار خراش شده است را سمباده بزنید. این امر باعث می‌شود خط و خش بوجود آمده بر روی سطح بدنه خودرو شما صاف و صیقل شود و فرایند ترمیم رنگ راحت‌تر انجام شود.

مرحله سوم: استفاده از رقیق‌کننده

پس از سمباده زدن، می‌توانید از یک خمیر دندان یا پولیش مایع برای رقیق کردن تراکم رنگ ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. می‌توانید برای کسب نتیجه بهتر، با بهره‌گیری از کاغذ سمباده و کمی آب خمیر دندان یا شوینده تخصصی خود را بر روی خراش بوجود آمده بر روی بدنه خودرو خود پخش کنید. در نظر بگیرید که استفاده از سمباده‌های ضخیم یا مواد قوی‌تر می‌تواند به بدنه اتومبیل شما آسیب جدی وارد کند.

مرحله چهارم: پولیش زدن

پولیش زدن قسمت آسیب دیده، مهم‌ترین بخش پروسه خشگیری بدنه خودرو‌ها است. محل آسیب دیده را با آب سرد به خوبی بشویید و با یک حوله نرم آن ناحیه را خشک کنید. کمی پولیش بر روی یک دسمال و یا پد نرم بمالید و به صورت دورانی ناحیه آسیب دیده را پولیش‌ بزنید. می‌توانید بجای پولیش از قلم‌های خشگیری استفاده کنید؛ اما قطعا بهره‌گیری از پولیش‌ها می‌تواند نتیجه بهتری برای شما بوجود بیاورد. سعی کنید از پولیش‌های نسبتا ضعیف و نرم استفاده کنید؛ زیرا استفاده از پولیش‌های قوی‌تر نیاز دانش تخصصی‌تر دارد. پولیش زدن را تا زمانى که خراش مورد نظرتان به طور کامل از بین برود ادامه دهید. خودرو را دوباره با آب و شوینده‌های مناسب بشویید و به زیر آفتاب ببرید تا از نتیجه مطمئن شوید. در صورتی که هنوز از خراش مورد نظرتان اثری وجود داشت، می‌توانید با بهره‌گیری از پولیش آن را از بین ببرید. بعد از پولیش اتومبیلتان را دوباره بشویید و با یک حوله نرم آن را خشک کنید. بهتر است از یک واکس با خاصیت هیدروفوبیک قوی برای محافظت از بدنه خودرو خود استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.