تعمیر جلوبندی و کمک فنر خودرو -دلایل بریدن پلوس چیست ؟

0

دلایل لاستیک سایی در خودرو ،تعمیر جلوبندی و کمک فنر،رفع لاستیک سایی و میزان فرمان

می دانیم که نیروی موتور از طریق سیستم انتقال قدرت به چرخ های محرک منتقل می شود . در خودروهای دیفرانسیل عقب یا محرک عقب ،نیرو پس از موتور از طریق میل گاردان به دیفرانسیل و سپس از طریق پلوس ها به چرخ ها منتقل شود.شاید این سوال برای عده ای پیش بیاید که در خودروهای دیفرانسیل جلو یا همان محرک جلو دیفرانسیل در کجا قرار دارد و چگونه به چرخ ها منتقل می شود؟

تعمیرات تخصصی جلوبندی آموزش تعمیر جلوبندی پراید آموزش جلوبندی خودرو آموزش تعویض گردگیر پلوس 405 دلایل لاستیک سابی چیست رفع لاستیک سابی بهترین جلوبندی ساز تهران علت بریدن پلوس چیست میل گاردن چیست ماشین های دیفرانسیل جلو

این سری خودروها که امروزه تقریبا تمام خودروهارا در بر می گیرند نیرو از طریق گیربکس به چرخ های جلو منتقل می کنند.گیربکس این خودروها معمولا بزرگتر از حد معمول است.دلیل این مساله هم وجود دیفرانسیل در داخل گیربکس است.در خودروهای محرک عقب ،دیفرانسیل که در یک پوسته جداگانه در عقب خودرو نصب می شد ،نیرو از میل گاردان دریافت و سپس از طریق دو پلوس به چرخ ها منتقل می کرد.اما این بار و در این شیوه نیرو از مسیر انتقال قدرت مستقبما به دیفرانسیل منتقل می شود.دیفرانسیل در داخل گیربکس جاسازی شده و از طریق دو پلوس نیرو را منتقل می سازد.

این مساله و این شیوه مزایا ومعایب خود را دارد.خوبی این طرح ،عدم اتلاف نیرو و انتقال سریع قدرت به عضوی بعدی است.همچنین تعمیر و نگهداری عضوی به نام گاردان حذف شده و وزن خودرو کاهش می یابد ،همچنین در داخل اتاق خودرو محدودیت فضایی ایجاد نشده و فضا به صورت مفید استفاده می شود.اما معایبی نیز این سیستم دارد.پیچیده شدن سیستم مسیر انتقال قدرت و بزرگ شدن گیربکس از عیب های این سیستم است .همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم از دیگر معایب این سیستم است.

نیرو پس از انتقال به عضو دیفرانسیل از طریق دو عضو دیگر به نام پلوس به چرخ ها منتقل می شود . پلوس عضو سادهای است که توسط اتصال هزار خاری با دیفرانسیل در گیر شده و توسط یک شفت نسبتا بلند نیرو را به چرخ و از طریق همین اتصال ،انتقال می دهد.در خودروهایی که گیربکس در وسط قرار ندارند مثل پراید طول پلوس ها کاملا متفاوت است و کوتاه و دیگری بلند است.گشتاور حاصل از گیربکس باید از طریق یک شفت قوی به چرخ ها منتقل شود به همین دلیل شفت پلوس معمولا قطور و از آلیاژی قوی انتخاب می شود. در گذشته پلوس ها از طریق یک سری ساچمه نیرو را به شفت و سپس دوباره از طریق همین ساچمه ها به چرخ منتقل می شد. اما امروزه از طریق یک سه شاخه قوی که درون سر پلوس جای می گیرد نیرو منتقل می کند.این سیستم اطمینان بیشتری نسبت به سیستم های گذشته دارد و ضریب انتقال نیروی بالاتری نیز به همراه دارد. این سیستم در اکثر خودروهای محرک جلوی جدید استفاده شده تا قدرت و گشتاور با ضریب اطمینان بالایی در تمامی شرایط به چرخ منتقل می شود.

تعمیرات تخصصی جلوبندی آموزش تعمیر جلوبندی پراید آموزش جلوبندی خودرو آموزش تعویض گردگیر پلوس 405 دلایل لاستیک سابی چیست رفع لاستیک سابی بهترین جلوبندی ساز تهران علت بریدن پلوس چیست میل گاردن چیست ماشین های دیفرانسیل جلو

معمولا میل پلوس به ۳علت بریده می شود ۱- بار بیش از حد روی اتومبیل ۲- فشار زیاد روی اتومبیل به خصوص زمانی که ور گودالی گیر کرده باشد ۳- سومین عامل را نیز می توان به یک فرایند فیزیکی که مربوط به طول عمر قطعات متناسب با کار کرد انها می باشد مربوط کرد و ان نیز خستگی نامیده می شود که یک فرایند مقاومت مصالحی می باشد * علت کم اهمیت تری نیز وجود دارد و ان نیز استفاده سازندگان از الیاژهای ضعیف می باشد که این عامل بسیار به ندرت اتفاق می افتد

رانندگانی که لایی بازی می کنند باید حتما حداقل ۶ ماه یکبار سیبک زیر ماشین و لاستیک های موج گیر عوض کنند

فشار تو لایی بازی روی موارد بالاست که گفتم اگه فرمون هم کمی گیج میزنه وتعادل ماشینتون ایده ال نیست سیبک فرمون رو هم عوض کنید

اگه گردگیر پلوس شما پاره بشه وگریس توی اون خشک بشه پلوس سریعا خراب میشه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.