جلوبندی کامل پراید وی اِل کو

0

جلوبندی و تعلیق ، لوازم یدکی خودرو پراید جلوبندی پراید، جلوبندی خودرو

قیمت :

b660,000 تومان

ست جلوبندی کامل مناسب خودرو پراید

شرکت وی ال کو با بهره گیری از برترین مهندس های کشور _ در خطوط تولید خود و نوآوری و بروزرسانی نقشه های کیا موتور کره جنوبی مطابق با جاده های کشور بروزرسانی کرده و عمر مفید جلوبندی را برای اولین بار در ایران تا  ۲۴  ماه افزایش داده و با سیستم پشتیبان ویژه (CRM) قطعات خود را ضمانت کند.

ست جلوبندی کامل پراید

سیستم تعلیق جلوبندی پراید یا  سیستم جلوبندی و تعلیق مستقل جلو از نوع MacPherson strut  , suspension system  میباشد و نام دارد .

مجموعه جلوبندی : کمک فنر را به وسیله طبق و سیبک فرمان و میل موجگیر به رام و شاستی  متصل میکند.همچنین سگدست ها به وسیله اتصال با طبق های وی.اِل.کو در ارتباط می باشند .

به زبان ساده میتوان گفت :

عملکرد جلوبندی پراید همانند مفصل های انسان میباشد

به طور مثال :  ( زانو = سیبک طبق ) | (بازو = سیبک قرقری فرمان )

( سیبک فرمان = موچ انسان ) | (تعادل و چاکدار = غضروف ها)  عمل میکند

عملکرد سیستم جلوبندی پراید کاملا شبیه بدن انسان طراحی شده است .

ست جلوبندی  پراید شامل :

  • سیبک طبق پراید                         ۲ عدد
  • سیبک فرمان (چپقی)                  ۲ عدد
  •  سیبک قرقری فرمان _ (مفصل)      ۲ عدد
  • لاستیک طبق (تعادل)                   ۴ عدد
  • لاستیک چاکدار                           ۲ عدد

میشود که در سیستم بسیار منظم و دقیق کنار یک دیگر در سمت راست و چپ خودرو کار میکنن و وظیفه مهمی در کنترل و هدایت ضربه های وارده را دارند  در کل میتوان گفت جلوبندی پراید در خط مقدم ضربه های ناشی از پستی بلندی ها و دست انداز ها میباشد و نقش کلیدی در محار این

ضربه های طولی و عرضی دارد .

سرنشینان خودرو آرامش و نرمی را مدیون سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو هستند …

دلایل لرزش اتاق 206 دلایل لرزش اتاق 405 دلایل لرزش فرمان دلایل لرزش موتور خودرو لرزش اتاق پراید غربیلک فرمان لرزش دارد علت لرزش فرمان پراید علت لرزش داشبرد پراید تعمیرات تخصصی پراید ست جلوبندی  مناسب خودرو پراید به صورت یک پک و تکمیل آماده ارسال به کل کشور

نقاط قوت جلوبندی پراید وی.اِل.کو :

  •  بالاترین گرید تولید در کشور با به روزترین دستگاه های موجود
  •  عمر مفید و بی نظیر  ۲۴ماه
  •  ضمانت طلایی پشتیبان وی.اِل.کو  ۲۴ ساعته
  • سازگار با محیط و شرایط مختلف جوی ۴ فصل ایران

ساخته شده با مواد اولیه از کشور های :

  • آلمان – کره جنوبی – مالزی و مونتاژ شده به دست جوانان ایرانی
  • استفاده از چسب کموزیل ساخت شرکت لرد آلمان
  • مرغوب ترین گردگیر NR ساخت کشور ترکیه
  • ساخته شده از بهترین متریال آلیاژی وفورج (بدنه)  تولید ایران – تبریز
  • بهترین دستگاه cnc  موجود در کشور
  • بهترین ماشین کاری در کشور
  • ساخت ۰ تا ۱۰۰ برای اولین بار در ۱ مجموعه برای اولین بار
  • استفاده از گیریس ATROD | آترود سبز

که با بالاترین گرید تولید در کشور به وسیله به روزترین دستگاه های موجود به دست برترین مهندس های کشور با داشتن مهندسان جوان ایرانی در خطوط تولید خود توانسته قطعه ای مطابق با آخرین استاندارهای جهانی و

مشابه نقشه های  KIA MOTORS KOREA  و سایپا با بالاترین کیفیت ممکن درکشور تولید و عرضه کند .

چگونه در مصرف جلوبندی پراید صرفه جویی کنیم ؟

نصب همه مجموعه جلوبندی برای طول عمر و بازده بهتر است در یک بار سرویس باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما‌ میشود زیرا در هربار بازو بسته کردن سیستم جلوبندی خودرو حداقل ۳ ساعت زمان خواهد برد و برای استادکار فرقی‌ نمیکند چه تعداد قطعات نصب و تعویض کند ، زیرا در مصوبه اتحادیه مکانیکی ها آمده که تعویض‌ جلوبندی خودرو مشمول همه قطعات است و‌ برای استاد کار هم تفاوتی ندارد _ زیرا سیستم تعلیق و جلوبندی را به‌ طور کامل باز‌ ، تعمیر و نصب می کند.

شرایط ضمانت جلوبندی کامل شرکت وی ال کو :

جلوبندی کامل شرکت وی ال کو دارای ۲ نوع ضمانت میباشد:

  •  ضمانت طلایی ۲۴ ماه ۱۰۰% :

* ۱۰۰ روز پرداخت دستمزد استادکار و تعویض قطعه *

  •  گارانتی نقره ای ۱۲ ماه بی قید و شرط :

* ۶۰ روز پرداخت دستمزد استادکارو تعویص قطعه *

علایم خرابی ست جلوبندی پراید چست ؟

علایم خرابی طبق پراید عبارتند از :

  • صدای غیر عادی در دست انداز ها و چاله های خیابان
  • ۱- صدای تق تق و تلق تلق ناشی از خرابی سیبک با تخریب بوش طبق ها
  • ۲- صدای جیز جیز ناشی از حرکت طبق و تماس سایشی آن با شاسی
  • ۳ – انحراف شدید زاویه کمبر و کستر چرخ ها و کج شدن طبق
  • (کشیدن فرمان به یک طف یا گیچ بودن خودرو)
  • ۴-پارگی گردگیر سبک طبق
  • ۵- بیرون زدن بوش طبق
  • ۶ – پارگی و ترک بوش طبق
  • ۷- لقی سیبک

۲- اقدامان و برسی اولیه :

  • توجه! از کم کردن ارتفاع توسط مشتری و هرگونه تغییر در سیستم جلوبندی و تعلیق اعم از بریدن فنر لول ,
  • استفاده از رینگ اسپرت اطمینیان حاصل فرمایید زیرا در سیستم جلوبندی شامل گارانتی نمیشود .

عملکرد صحیح قطعات ست جلوبندی کامل پراید از قبیل :

  • سیبک فرمان پراید – سیبک طبق پراید
  • سیبک قرقری فرمان پراید – گردگیر های
  • (پلوس چرخ – گردگیر ۳ خار گیربکس – گردگیر جعبه فرمان هیدرولیک و معمولی
  • گردگیر کمک جلو و گردگیر کمک عقب )
  • لاستیک چاکدار پراید  – لاستیک تعادل طبق پراید
  • دسته موتور پراید شماره ۲  و دسته موتور پراید شماره
  •       توپی های سر کمک چپ و راست
  • بوش پایه کمک عقب پراید – نری و مادگی کمک عقب پراید
  • لاستیک های زیرفنرلول جلو – لاستیک زیر فنرلول عقب
  • لاستیک های رام تخت و خورشیدی رادیاتور

را با توجه به دستور عمل ها برسی و کنترل کنید .

آزمون های مورد نیاز برای تشخیص خرابی جلوبندی  پراید

  • در این مرحله نیاز به جک قیچی یا جک دو سوتون دارید
  • خودرو را توسط جک قیچی یا جک دو ستون بالا ببرید
  • سپس موارد ذیل را از لحاظ ضاهری به چشمی روی طبق کنترل و برسی نمایید

روش آزمون :

  • خودرو را توسط جک قیچی یا جک دو ستون بالا ببرید
  • سپس موارد ذیل را از لحاظ ظاهری به صورت چشمی روی
  • سیبک طبق – و سیبک فرمان را کنترل و برسی کنید
  • طبق پراید را از لحاظ وجود هر گونه ترک ,
  • پوسیدگی و پارگی گردگیر
  • سیبک طبق کنترل و برسی کنید
  • طبق  را از لحاظ هر گونه جابجایی روی جلوبندی کامل پراید کنترل و بررسی کنید

معیار و ارزش تعویض قطعه :

در صورت مشاهده هر گونه ضربه و خوردگی دفرمگی و کج شدگی روی طبق پراید

باید هر ۲ طبق چپ و راست پراید را تعویض نمایید .

در صورت مشاهده هرگونه پارگی و لهیدگی گردگیر سیبک

طبق پراید باید در هر جفت طرف تعویض شود .

جلوبندی پراید چیست ؟

جلوبندی کامل پراید شامل :

۱-  سیبک طبق بهینه پراید  وی ال کو :

سیبک طبق پراید شبیه به بازوی انسان عمل می کند.

خودرو و انسان , سیبک طبق و مفصل . هدف :

ایجاد یک پیوند پایدار و ایمن میان حرکت و هدایت است .

طبق پراید در خط مقدم ضربه های شدید و کششی

ناشی از پستی بلندی ها و سرعت گیر ها قرار داد

و پس از دریافت این ضربه ها  از لاستیک خودرو به سیبک طبق پراید

انتقال پیدا می کند و سیبک نیز این نیرو های وارده را در تمامی جلوبندی کامل پراید

و سیستم تعلیق و کمک فنر تقسیم و پخش میکند .

در کل می توان گفت جلوبندی کامل پراید:

وظیفه این سیستم دریافت ضربات عرضی و طولی و

انتقال آنها به  میل موجگیر و را شاسی دارد

طبق پراید وی ال کو نقش مهمی در  آسایش سر نشینان خودرو دارد

به علاوه اینکه عملکرد صحیح سیبک طبق پراید،ایمنی خودرویی شما را بالا خواهد برد.

۲- بوش طبق بهینه سازی شده وی.ال.کو چیست  :

شرکت صنعتی وی ال کو با استفاد از مهندسان متخصص در خط تولید خود

توانسته این قطعه را با فناوری بالاتر و بوش بهینه شده تولید کند.

بوش طبق بهینه سازی شده مناسب جاده های ایران میباشد

این پروژه با به روزرسانی نقشه شرکت کیا موتور کره جنوبی شروع شده

در این بوش هم فلز به کار رفته و هم لاستیک یعنی در قسمت که با بدنه طبق در ارتباط دارد

بوش فلزی وجود دارد و قسمت بیرونی محصول لاستیک درجه ۱ کره ای

به صورت فشرده تزریق شده و از حالت عادی بیشتر تزریق شده

که در تصویر پایین مشخص است

این نوع بوش طبق نیاز به محافظ بوش طبق برای نصب ندارد به خاطر طراحی مهندسان

و با بالا بردن کیفیت این محصول عمر آن به ۲۴ ماه افزایش یافته

که در نوع خود بی نظیر است . بوش طبق بهینه باعث شده مراجعه به تعمیرگاه را

بابت یک بوش کوچک  کم کند و بازده بالایی در کل سیستم سیبک طبق ایجاد کند .

۳- سیبک فرمان پراید وی ال کو :

سیبک فرمان شبیه به مچ دست انسان عمل می کند.

خودرو و انسان , سیبک فرمان و مفصل موچ . هدف :

ایجاد یک پیوند پایدار و ایمن میان حرکت و هدایت است .

سیبک فرمان هم وظیفه تحمل وزن خودرو را دارد هم

وظیفه انتقال دستورات راننده به فرمان با کمک سیبک طبق را دارد

سیبک فرمان در خط مقدم ضربه های شدید و کششی

ناشی از پستی بلندی ها و سرعت گیر ها قرار داد و همزمان فرمان پذیر هم است

و پس از دریافت این ضربه ها  از لاستیک خودرو به سیبک طبق پراید

انتقال پیدا میکند و سیبک فرمان پراید نیز این نیرو های وارده را در تمامی

سیستم جعبه فرمان پراید – سیستم جلوبندی

و تعلیق و کمک فنر تقسیم و پخش میکند .

در کل می توان گفت :

وظیفه این سیستم انتقال فرمان های دریافتی از فرمان و جعبه فرمان است

که به وسیله سیبک فرمان و قرقری فرمان به سیستم جلوبندی کامل پراید وصل می شود

سیبک فرمان وی ال کو نقش مهمی در  آسایش سر نشینان خودرو دارد

به علاوه اینکه عملکرد صحیح سیبک فرمان پراید ، ایمنی خودرویی شما را بالا خواهد برد.

۴- سیبک قرقری فرمان پراید :

سیبک قرقری فرمان پراید شبیه به زانوی انسان عمل می کند.

خودرو و انسان , سیبک مفصل پراید و زانو و مفصل . هدف :

ایجاد یک پیوند پایدار و ایمن میان حرکت و هدایت است .

سیبک قرقری یا سیبک مفصل پراید در جعبه فرمان وصل میشوند و جلوبندی کامل پراید

وظیفه انتقال دستورات راننده به سیبک فرمان با کمک سیبک طبق را دارد

قرقری فرمان پراید در خط مقدم ضربه های شدید و کششی

ناشی از پستی بلندی ها و سرعت گیر ها در جعبه فرمان پراید قرار داد

و همزمان فرمان های راننده را به جلوبندی و لاستیک و سگ دست ها

انتقال میدهد همانند زانوی یک انسان  !!!

پس از دریافت این ضربه ها  از لاستیک خودرو به سیستم جلوبندی و تعلیق پراید

آخرین موج های ضربه های وارده از طریق سیبک فرمان و سیبک مفصل پراید

وارد جعبه فرمان و از طریق میل فرمان به غربیلک فرمان راننده میرسد

در کل می توان گفت :

وظیفه این سیستم انتقال فرمان های دریافتی از غربیلک و جعبه فرمان است

که به وسیله سیبک فرمان  به سیستم جلوبندی پراید وصل می شود.

سیبک قرقری فرمان  وی ال کو نقش مهمی در  آسایش سر نشینان خودرو دارد
به علاوه اینکه عملکرد صحیح سیبک مفصل ، ایمنی خودرویی شما را بالا خواهد برد.

۵- لاستیک تعادل پراید وی ال کو :

لاستیک موجگیر تعادل در جلوبندی پراید شبیه به

غضروف های انسان در مفصل ها عمل می کند.

خودرو و انسان موجگیر و تعادل هدف :

ایجاد یک پیوند پایدار و ایمن میان حرکت و هدایت است

لاستیک تعادل پراید وی.اِل.کو بر روی سیبک طبق پراید نصب می شود

در واقع می توان گفت وقتی به خودرو ضربه های ناشی از پستی و بلندی ها

و سرعت گیر ها وارد می شود لاستیک موجگیر به کمک سیبک طبق پراید می آید.

و مانند یک غضروف عمل می کند.

وظیفه این قطعه در جلوبندی کامل پراید دریافت ضربه های عرضی و طولی

و انتقال آن ها به میل موج گیر و شاسی خودرو می باشد.

لاستیک تعادل پراید وی.اِل.کو نقش مهمی در

آسایش و راحتی سرنشینان خودرو دارد.

عکس لاستیک طبق (تعادل) پراید

لاستیک موجگیر چاکدار پراید :

لاستیک موجگیر چاکدار در جلوبندی کامل پراید  قطعه ای لاستیکی است که بر روی میل موجگیر نصب می شود و

باعث محکم نگه داشتن میله موجگیر می شود و به دلیل دریافت و کم کردن شدت ضربات وارده

به میل موجگیر باعث افزای عمر و کارکرد میل موجگیر می شود.

موجگیر یا لاستیک ناودانی پراید به صورت بست ، نگهدارنده و کمربند بر روی میل موجگیر بسته می شود.

جلوبندی کامل پراید چه وظیفه ای دارد ؟

هنگام حرکت خودرو در پیچ های جاده ها نیروی گریز از مرکز که عکس العمل نیروی وارده

از طریق جاده به چرخ می باشد و نیز نیرو های عرضی وارده از طرف جاده مستقبم

توسط جلوبندی کامل پراید  وی.اِل.کو پراید  به شاسی خودرو منتقل می شود .

هنگام حرکت خودرو به سمت جلو نیرو های طولی ناشی از ترمز گیری یا برخورد

چرخ با پستی و بلندی های جاده ها به (خصوص جاده های ایران) به انتهای

خارجی طبق پراید (مفصل کروی ) و به سمت عقب وارد می شود

طبق پراید در قسمت وسط به میل موجگیر متصل بوده و نهایتا این قسمت

لولا با محل اتکای اهرم خواهد بود .

بنا براین انتهای داخلی طبق (سمت بوش طبق) به سمت جلو حرکت خواهد کرد

این مسله در مشکل بیرون زدن بوش کاملا واضح است و

طیق پراید روی بوش بهینه یسازی شده به سمت جلو حرکت میکند .

مشخصه اصلی عملکرد مفصل کروی که بیانگر سالم بودن و یا میزان فرسایش آن است

گشتاور چرخش بال پین سیبک نسبت به طبق میباشد .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.