مشتریان جهانی به خرید نفت از ایران ادامه می دهند

0

«نیو استریت تایمز» روز چهارشنبه با انتشار گزارشی نوشت: بهای هر بشکه نفت خام برنت روز گذشته در بازارهای جهانی ۷۱.۸۵ دلار بود که این رقم ۲۸ سنت نسبت به روزهای قبل کاهش نشان می دهد.

قیمت نفت خام ایران قیمت هر بشکه نفت قیمت هر بشکه نفت آمریکا بزرگترین تولید کننده نفت جهان اخبار اقتصادی کشورهای خریدکننده نفت ایران
این رسانه مالزیایی از سنگاپور ادامه داد: نفت خام وست تگزاس آمریکا نیز روز گذشته شاهد ۴۵ سنت کاهش بود.
این در حالی است که بهای نفت خام برنت تا اوایل اکتبر( مهرماه) و در آستانه شروع تحریم های نفتی ایران به ۸۶ دلار در هر بشکه رسیده بود.
این رسانه به نقل از نهادهای بین المللی نوشت: روسیه، آمریکا و عربستان سه تولید کننده اصلی نفت در جهان در ماه اکتبر (مهرماه) روزانه در مجموع حدود ۳۳ میلیون بشکه نفت خام تولید کرده و به بازهارهای جهانی عرضه کردند.
بر اساس این گزارش، این سه کشور در مجموع حدود یک سوم از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت مصرف روزانه جهانی را تولید و عرضه می کنند.
عراق، دومین تولید کننده نفت در سازمان تولید کنندگان و عرضه کنندگان نفت (اوپک) اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۹ پس از عربستان بیشترین تولیدات نفت را در این سازمان با ۵ میلیون بشکه در روز خواهد داشت. این کشور اکنون ۴.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته از برجام خارج شد؛ اقدامی که محکومیت شدید دیگر کشورهای امضاکننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه را به همراه داشت.
این کشورها تأکید کرده‌اند که به برجام پایبند می‌مانند و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
اتحادیه اروپا اکنون در حال بررسی اجرای طرح ساز وکار حفظ روابط مالی با ایران است که تضمینی بر تداوم فعالیت های بانکی و تجاری خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.