برای ساختن کمپر چه خودرویی بخریم؟ + عکس

2

خودروهایی که می‌توانند هتل شما باشند

دنیا مانند یک کتاب است و کسانی که به سفر نرفته‌اند، تنها یک صفحه آن را خوانده‌اند. این جمله معروف سن‌آگوستین، لازمه‌هایی هم دارد که مهم‌ترین آن وسیله نقلیه برای یک سفر دلچسب است. برای برخی از مردم لذت‌بخش‌ترین نوع سفر، آن سفرهای هیجان‌انگیزی است که از تمدن دور می‌شوند و به جایی می‌روند که هیچ آدمی پیدا نمی‌شود، البته این نوع سفر یک لازمه مهم دارد و آن هم یک جای خوب و راحت برای استراحت است.

خودروهای کمپر چیست خودرو کمپر خودروهای کاروان کاروان مسافرتی قیت کمپر مجله خودرو بهترین خودروهای مسافرتی انواع ون مسافرتی بهترین خودروی مسافرتی خودرو مسافرتی

مسافرت از آن دسته کارهاست که توسط همه بزرگان توصیه شده است. رفتن به دل طبیعت و دور شدن از شهرها به شما امکان فکر کردن درباره خودتان را می‌دهد و می‌توانید در بهترین شرایط ممکن آرامش را تجربه کنید. برای این کار چه چیزی بهتر از این که ماشینتان را از پارکینگ بیرون بیاورید و به دل جنگل بروید. برای استراحت و خوابیدن هم ماشینتان آنقدر امکانات داشته باشد که با خیال راحت چند روز بمانید؟ در این بخش شما را با کمپرهای موتورهوم و ویژگی‌های خاص این مدل از کمپرها آشنا می‌کنیم. با ما باشید تا ببینید آیا این دسته از کمپرها بهتر هستند یا کمپر‌های کِشنده؟

کمی غیرقانونی اما رایج‌تر
در ایران استفاده از کمپر کشنده با وجود قانونی بودن هنوز چندان جا نیفتاده است. اغلب افرادی که به خودروی کمپر علاقه‌مندند به این موضوع فکر می‌کنند که یکی از خودروهای موجود در بازار را به شکلی تغییر دهند که آماده مسافرت رفتن و کمپینگ بشود. شاید دلایل خاصی وجود دارد که مردم با کمپرهای موتورهوم راحت‌تر باشند.

https://scontent-icn1-1.cdninstagram.com/vp/7bda9f9051b6a1db7f4d6d0931629e85/5C65D6E9/t51.2885-15/e35/44577669_2352450671435762_8668755377758530233_n.jpg

بخریم یا بسازیم؟
حداقل یک شرکت در ایران هست که کارش ارائه اتومبیل‌های کمپر موتورهوم است. پرس‌وجوهای ما نشان داد که این شرکت چندان هم فروش خوبی ندارد و کسانی هم که از  این شرکت کمپر موتورهوم خریده‌اند رضایت کافی نداشته‌اند. همچنین کسانی که قصد خرید داشتند از قیمت بالای آن متعجب شده‌اند. راه‌حل جایگزین این است که خودتان یک خودرو را تغییر کاربری بدهید و از آن به‌عنوان کمپر استفاده کنید. در ایران چند نفری هستند که به‌صورت حرفه‌ای کارشان تغییر کاربری خودروهای دیگر به اتومبیل کمپر است. البته اگر خودتان هم از مسائل فنی سر در می‌آورید و ذوقش را دارید، می‌توانید برخی از ماشین‌ها را به کمپر موتورهوم تغییر کاربری بدهید.

به‌ صرفه‌تر و راحت‌تر
خرید یا ساخت یک کمپر کشنده هزینه بیشتری از یک کمپر موتورهوم دارد، چون در مورد کمپرهای کشنده باید از ابتدا یک اتاق را بسازید. اما در کمپرهای موتورهوم فضای مورد نیاز را در اختیار دارید و تنها باید کاربری آن را عوض کنید. مثلا اگر یک وانت داشته باشید، با هزینه‌ای حدود یک تا پنج میلیون تومان می‌توانید یک اتاق استاندارد راست و ریس کنید.

خودروهای کمپر چیست خودرو کمپر خودروهای کاروان کاروان مسافرتی قیت کمپر مجله خودرو

جای کم‌تر
شما هر اتومبیل سواری‌ را که بخواهید تبدیل به یک کمپر موتورهوم کنید، با مشکل جا و مکان روبه‌رو خواهید شد. ابعاد اتومبیل‌های سواری، حتی استیشن‌ها و ون‌ها هم به قدری نیست که به راحتی در آن برای طولانی مدت حساب کنید و فقط برای استراحت و خوابیدن مناسب هستند. البته اگر تنها یا حداکثر دو نفر هستید، شاید برای مسافرت‌های طولانی‌تر هم این نوع کمپرها به کارتان بیاید، اما در کل برای مسافرت‌های طولانی مدت توصیه نمی‌شوند.

امنیت بالا و امکان تصادف کم‌تر
امکان دزدیده شدن خودرو زمانی که شما در داخل آن مشغول استراحت هستید خیلی کم است به همین دلیل در این کمپرها با مشکلی که در کمپرهای کشنده به آن اشاره کرده بودیم روبرو نیستید. همچنین به این دلیل که یک وسیله تقریبا بزرگ را دنبال خودتان نمی‌کشید طبیعتا امکان تصادف کم‌تری هم دارید.

اکنون که با انواع کمپر و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شده‌اید در قسمت‌های بعدی به شما خواهیم گفت که لوازم جانبی‌ مورد نیاز برای درست کردن کمپر چه چیزهایی هستند و از کجا می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. همچنین شما را با ماشین‌هایی که مناسب تبدیل شدن به کمپر هستند آشنا می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

خودروهای کمپر چیست خودرو کمپر خودروهای کاروان کاروان مسافرتی قیت کمپر مجله خودرو

چه خودرویی بخریم؟

خودرو را باید با توجه به اینکه چه نوع کمپری می‌خواهید انتخاب کنید، اما به هر حال چه کمپر کِشنده بخواهید و چه کمپر موتورهوم، به یک اتومبیل قدرتمند نیاز دارید. وزن یک کمپر کِشنده با لوازم‌اش حداقل به هزار کیلوگرم می‌رسد و شما با خودروهای سدان معمولی که مناسب تردد در شهر هستند نمی‌توانید آن‌ها را بکشید. پس دایره انتخاب شما به اتومبیل‌های شاسی‌بلند قوی و وانت‌ها محدود می‌شود.

فولکس‌واگن و نیسان گزینه‌ای مناسب برای کمپرهای موتورهوم

در مورد کمپرهای موتورهوم هم طبیعتا یک خودروی کوچک قابلیت تبدیل به خودروی کمپر را ندارد. یکی از بهترین گزینه‌ها در این مورد فولکس‌واگن‌ها هستند. این نوع خودروها بسیار برای تجهیز شدن مناسب هستند و فضای اتاقشان تقریبا آماده است. نیسان‌ها هم گزینه خوب دیگری برای این کار هستند، شاسی نیسان برای قرار گرفتن یک اتاق مناسب است و می‌توانید حتی فضای بیشتری نسبت به فولکس داشته باشید.

 خودروهای کمپر چیست خودرو کمپر خودروهای کاروان کاروان مسافرتی مجله خودرو بهترین خودروهای مسافرتی انواع ون مسافرتی بهترین خودروی مسافرتی خودرو مسافرتی قیمت کمپر

ون‌ها و استیشن‌ها را هم فراموش نکنید!

خودروی ون برای استفاده به‌عنوان کمپر بسیار مناسب است. خودروهای استیشن نیز برای تبدیل شدن به کمپرهای یک نفره خوب هستند، البته از آن‌ها هم می‌توان به‌عنوان کمپر دو نفره استفاده کرد اما فضایی که در اختیار شماست بسیار محدود است. همچنین باید توجه داشته باشید که هیچکدام از دیگر امکانات کمپرها را نمی‌توانید در استیشن نصب کنید.

چقدر هزینه کنیم؟

برای خرید ماشینی که مناسب کمپر باشد، با توجه به اینکه از قدیمی‌ترین ماشین‌ها تا اتومبیل‌های لاکچری را شامل می‌شود باید حداقل ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید. بهتر است اتومبیلی تهیه کنید که از نظر فنی برای شما دردسر ساز نشود، چرا که هدف مسافرت‌های سخت است و قرار است به عمق طبیعت بروید.

لوازم نو بخریم یا دست دوم

در مورد اینکه چه چیزهایی بخریم تا به کار ماشین‌های کمپر بیاید به تفصیل در مطلب بعد صحبت خواهیم کرد. اما همانطور که گفتیم برخی لوازم مثل تخت‌خواب یا مبل تخت‌خواب‌شو، اجاق‌گاز، مایکروویو، باتری قدرتمند، یخچال، موکت، لوازم گرمایش و سرمایش، روشویی و دستشویی از لوازم ضروری و یکسان انواع خودروهای کمپر هستند. این لوازم سهم اصلی هزینه تجهیز کردن یک کمپر را به دوش می‌کشند و اگر بتوانید در خرید آن‌ها صرفه‌جویی کنید و ارزان‌ترین‌ها را بخرید، سود خوبی کرده‌اید. بهتر است چیزهایی مثل تخت، مبل‌ تخت‌خواب‌شو، یخچال، موکت، اجاق‌گاز، مایکروویو، روشویی و ظرف‌شویی و لوازم سرمایش و گرمایش را دست دوم بخرید. باتری، لوازم برقی و روشنایی، دوش و دستشویی را به‌صورت نو بخرید تا از کارکرد و استاندارد بودنشان مطمئن شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام
    آیا نیسان آبی هم ب درد کمپر کردن میخوره؟

    1. امیر می گوید

      🤣🤣🤣🤣🤣

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.