روش های استعلام خلافی موتورسیکلت

0

در مقاله امروز، روی صحبت‌مان به موتورسواران است و می‌خواهیم توضیح دهیم که خلافی موتور چیست. سپس انواع روش‌های استعلام خلافی موتورسیکلت، از جمله استعلام خلافی آنلاین با پلاک و همچنین استعلام خلافی موتور رایگان از راهور را خواهیم گفت.

 

استعلام خلافی موتور در پلیس + 10

یکی از ساده‌ترین روش‌های تسعلام خلافی موتورسیکلت، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور است. در زمان مراجعه باید کارت شناسایی مالک موتورسیکلت و همچنین کارت موتور را همراه داشته باشید.

دقت داشته باشید که بدلیل آنلاین بودن سامانه‌های پلیس+10، اطلاعات خلافی موتورسیکلت کاملا به‌روز و لحظه‌ای هستند در صورتیکه اگر از سایر روش‌های استعلام اینترنتی خلافی موتورسیکلت استفاده کنید، خلافی‌های نشان داده شده، ممکن برای 24 ساعت قبل (یا حتی بیشتر) باشند.

استعلام خلافی از سایت راهور

اگر امکان یا توانایی مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 را ندارید، نگران نباشید! چراکه راه مطمئن دیگری هم وجود دارد. اگر موبایل دارید یا اگر دسترسی به کامپیوتر دارید، می‌توانید به سامانه اینترنتی راهور 120 به نشانی rahvar120.ir مراجعه کرده و سپس گزینه «استعلام تخلفات رانندگی» را انتخاب کنید.

در این حالت، ابتدا به سامانه «احراز هویت سخا» منتقل شده و باید وارد حساب کاربری‌تان شوید. بعد از آنکه به سامانه سخا وارد شدید، از شما خواسته می‌شود تا شماره بارکد وسیله نقلیه را وارد کنید. بعد از وارد کردن این بارکد، نتیجه خلافی به شما نشان داده می‌شود.

استعلام خلافی موتور با پلاک

چنین چیزی صحت ندارد! اینکه برخی‌ها ادعا می‌کنند که می‌توان با شماره پلاک موتورسیکلت، خلافی آنرا مشاهده کرد، یک دروغ محض است و سامانه پلیس راهور -حداقل تا به امروز- چنین قابلیتی نداشته است. پس اگر موتورسیکلت پلاک قدیم یا حتی پلاک جدید دارید، مطمئن باشید که صرفا با داشتن شماره پلاک موتور، امکان استعلام خلافی موتورسیکلت وجود ندارد.

استعلام خلافی موتور با پیامک

اگر کد VIN وسیله نقلیه را دارید، می‌توانید از استعلام پیامکی خلافی استفاده کنید. برای این کار کافی است تا شماره VIN را به سرشماره 1101202020 پیامک کرده و منتظر دریافت پیامک پلیس بمانید. بدلیل اختلال‌های موقت در سامانه پیامکی، ممکن است پیامکی برای شما ارسال نشود؛ پس مراقب این نکته هم باشید!

پرداخت خلافی موتور آنلاین

علاوه بر پرداخت خلافی موتور در دفاتر پلیس+10، امکان پرداخت اینترنتی هم وجود دارد. برای پرداخت آنلاین خلافی خودرو، به «شماره قبض جریمه» و همچنین «شناسه پرداخت جریمه» نیاز دارید. اگر این دو مورد را در اختیار دارید، مجددا به سامانه اینترنتی راهور 120 مراجعه کرده و گزینه «پرداخت الکترونیکی جرایم» را انتخاب تا به صفحه پرداخت بانکی منتقل شوید.

استعلام خلافی خودرو

روش‌های استعلام آنلاین خلافی خودرو، استعلام اینترنتی خلافی از سایت راهور 120، روش پرداخت آنلاین خلافی در سامانه rahvar120 و نحوه اعتراض به خلافی خودرو را در مقاله استعلام خلافی خودرو مطالعه کنید.

استعلام خلافی عوارضی

نرخ جدید عوارض آزادراهی، چگونگی پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه و نحوه استعلام عوارض و پرداخت اینترنتی جریمه عوارض آزادراهی خودروها را در مقاله پرداخت عوارض آزادراه مطالعه کنید.

ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ پلیس

از تاریخ یکم مهرماه 1399، ترخیص خودروهای توقیفی از طریق مراکز پلیس+10 انجام می‌شود. پلیس این کار را برای کاهش مراجعات حضوری و در راستای ارتقای خدمات الکترونیک، انجام داده است. بنابراین اگر خودروی شما توقیف شده، مقاله ترخیص خودرو و موتور از پارکینگ را حتما مطالعه کنید.

نرخ انواع جرایم رانندگی در ایران

آخرین اخبار درباره جریمه خودرو، انواع قبض جریمه و مبلغ انواع جرایم پلیس راهور را در مقاله نرخ جریمه راهنمایی و رانندگی مطالعه کنید.

منبع : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.