دانلود دفترچه راهنمای سرویس و نگهداری هیوندای i20

0

نسل اول i20 در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و تا پایان تولید در سال ۲۰۱۴، در کشورمان نیز حضور داشت. این خودرو، برای پر کردن فاصله‌ی میان i10 و i30، در نظر گرفته شده بود و محبوبیت زیادی در هندوستان داشت. هیوندای i20، همزمان در سه کارخانه‌ی بزرگ هیوندای در ترکیه، هندوستان و موزامبیک، تولید و مونتاژ می‌شد. این خودرو، با دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات اروپا، معادل ارزان‌قیمت مدل اکسنت برای بازارهای جهان سوم بود، به‌طوری‌که در آمریکا و بسیاری از کشورهایی که اکسنت عرضه می‌شد، خبری از i20 نبود.

 قیمت هیوندای i20 مزایا و معایب هیوندای I20 مشخصات هیوندای i20 دانلود دفترچه راهنمای هیوندای i20 دفترچه راهنمای محصولات هیوندای دفترچه راهنمای خودرو تعمیر و نگهداری خودرو روغن موتور مناسب هیوندای i20 راهنمای جعبه فیوز هیوندای i20 HYUNDAI I20

نسل دوم i20 که به‌تازگی وارد ایران شده است، در ظاهر بدنه و طراحی کلی، فراتر از انتظار ظاهر شد. این خودرو از سال ۲۰۱۵، فروش خود را آغاز کرد و در کنار تولید پرتیراژ کارخانه‌های هیوندای در ترکیه و هند، در خط تولید کرمان موتور هم حضور خواهد داشت. هیوندای i20، در رقابت‌های جهانی رالی (WRC) نیز شرکت دارد و با موفقیت‌های متعدد، سال گذشته را به پایان رساند. نسخه‌ی رالی i20، با پیشرانه‌ای به قدرت ۳۸۰ اسب بخار، افتخاری ارزشمند برای یک برند کره‌ای در سطح اول مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود.

همانند نسل اول، مدل استانداردi20، در بازار آمریکا حضور ندارد، اما برای فروش بالای آن در اروپا، برنامه‌ریزی شده است تا رقیبی برای فولکس پولو و رنو کلیو باشد. این خودرو، برای اولین‌ بار با پیشرانه‌ی دیزل نیز همراه خواهد بود، ضمن اینکه با دو نوع بدنه‌ی سه‌در و پنج‌در، تولید می‌شود. طبق معمول، نمی‌توان انتظار واردات نسخه‌ی سه‌در این خودرو، به ایران را داشت و صرفا، هاچبک پنج‌در قابل سفارش خواهد بود.

طراحی داخلی و کابین

با ورود به i20، متوجه خواهید شد که هیوندای دست و دلباز عمل کرده و اهمیت چندانی به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نداده است. هرچند نمای بیرونی i20، برتری خاصی نسبت به دیگر هم‌کلاس‌ها در بازار جهانی ندارد، در کابین این خودرو ادواتی باکیفیت و نسبتا لوکس دیده می‌شود که نشان از عزم جدی هیوندای در افزایش محبوبیت این خودرو دارد. پلاستیک سخت روی داشبورد، فراتر از نمونه‌های معمول در مدل‌های چینی است و در نمونه‌های واردشده به ایران، هماهنگ با طرح صندلی‌ها؛ به‌صورت دورنگ ارائه می‌شود. این نوع ترکیب رنگ، در پوشش داخل درها نیز رعایت شده است.

مشخصات خودرو

خودرو

نام خودرو هیوندای i20
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی) ۲۰۱۵

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۳۶۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۹۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۳۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۱۹۷ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۰۳۵ طول – ۱۷۳۴ عرض – ۱۴۷۴ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۵۷۰ میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر ۹.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
میزان تولید CO2 ۱۵۵ گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

∗∗∗∗

تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS – EBD – سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) – ترمز جلو مک فرسون و ترمز عقب اکسل یک تکه با بازوی نیمه دنباله ای و فنر مارپیچ (CTBA)
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (۲ کیسه هوا)
سیستم صوتی دارای ۶ بلندگو – سیستم پخش MP5 – صفحه نمایش ۷ اینچ – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات آینه الکتروکرومیک – سنسور پارک عقب – چراغ مه شکن جلو و عقب – کامپیوتر سفری – تهویه مطبوع اتوماتیک – تصفیه هوای یونیزه – سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) – اخطار دهنده فشار باد چرخ ها (TPMS) – سنسور باران – محفظه خنک نگهدارنده – دوربین دید عقب – سیستم رهیاب ماهواره ای و بلوتوث – چراغ روشنایی روز (Day Light) – سنسور نور – تریم داخلی دو رنگ – آینه جانبی برقی همراه با گرمکن – رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی

قیمت و نمایندگی

قیمت بازار صفر کیلومتر از ۲۰۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان – بروزرسانی در: ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
قیمت بازار کارکرده از ۸۵ تا ۸۷ میلیون تومان – بروزرسانی در: ۱۳۹۶/۱/۲۸
نمودار قیمت مشاهده نمودار قیمتی
نمایندگی فروش کرمان موتور

دانلود دفترچه راهنمای مشتری هیوندای آی بیست hyundai i20
کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.